Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo kohtelee kuin idioottia - uskallanko luottaa suositteluun?

Mietityttää
01.12.2016 |

Pomo on luvannut suositella kun etsin uutta työtä (määräaikainen työsuhde loppuu). Kuitenkin hän kohtelee minua mielestäni kuin vähäjärkistä. Puhuu alentuvasti, ihan kuin en ymmärtäisi yksinkertaisiakaan asioita. Silti kehuu hyväksi työntekijäksi. Uskallanko luottaa siihen, että oikeasti suosittelee?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kysyisit suoraan, mitä aikoo sanoa?

(Onpahan sitten miettinytkin valmiiksi, ettei kiireessä ja ajatukset muualla anna liiankin negatiivista kuvaa sinusta ja työnteostasi.)

Olin itse taannoin kesän työssä, jossa en ollut kovin hyvä, mutta parhaani tein ja muutenkin toimin oikein, olin ahkera ja aloitteellinen, hyvät suhteet työkavereihin, en myöhästellyt, saati "saikuttanut". Esimies sanoi voivansa kertoa, että olen "ahkera, aloitteellinen ja luotettava ja muutenkin mukava ihminen". Hain siis aivan toisenlaista (minulle paremmin sopivaa työtä), joten tuo suositus oli nappiin.

Vierailija
2/5 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan tiedän jo, mitä hän sanoisi, koska hän on kasvokkain kehunut mua tehokkaaksi ja omatoimiseksi työntekijäksi ja sanonut, että teen työni hyvin. Mutta kun se käytös ei aina vain oikein minusta vastaa sitä, mitä hän minulle sanoo palautetta antaessaan.

Meidän työpaikalla on myös ollut sellaista selän takana juoruilun kulttuuria, jota pomo itse myös ylläpitää. Eli en tiedä voinko luottaa siihen, että hän suosittelee minua kuten on sanonut vai sanooko sitten selän takana muuta. Hän kun on kasvokkain muillekin tosi kiva, mutta selän takana sitten voi arvostella. Itsellä ei ole ollut kovin läheisiä välejä työkavereihin juuri tämän supinakulttuurin takia. Ihan ystävälliset välit kyllä, mutta muuten olen pitänyt etäisyyttä.

Ehkä pitää vain ottaa riski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihan lakiin kirjattu, että ainakaan työtodistuksessa ei saa lukea mitään negatiivista. Ehkä sama koskee suosituksia, tosin niitä on hieman vaikeampi valvoa. Luulisi että aikuinen ihminen pystyisi suoraan sanomaan, jollei haluaisi suositella sinua. Ainakin jos kävisi niin, että pomo selostaisi mahdolliselle uudelle työnantajalle jotakin muuta. Niin etköhän hänet saisi tilille sanomisista, että miksi on sinulle selostanut täysin päinvastaista.

Vierailija
4/5 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et voi luottaa.

Sanot pomolle että valitettavasti et voi ottaa hänen suosittelujaan vastaan.

Vierailija
5/5 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Niin, täytyy kai vain luottaa siihen, että palaute, mitä hän on antanut työstäni kasvotusten on totta ja näin hän myös kertoisi uudelle potentiaaliselle työnantajalle. Ehkei hän vain itse ymmärrä, että käytös antaa ymmärtää päinvastaista...

Ymmärrän kyllä, että joistakin voi olla tyhmää kun joku on näin epävarma. Mutta minulle pomon suosituksella on tosi iso merkitys. Minulla oli taukoa työelämästä, ja oli todella vaikea päästä sen jälkeen edes työhaastatteluihin. Siksi asia siis pelottaa ja aiheuttaa epävarmuutta.

Kiitos kuitenkin neuvoista!