Syyhy ruotsinlaivan lakanoista??
Sami, 39, lähti risteilylle Silja Linen Symphony-laivalle reilu viikko sitten. Helsinki–Tukholma-risteilyyn kuului myös päivä Tukholmassa.
– Kyse oli lomamatkasta kavereiden kanssa, ja minulla oli oma DeLuxe-hytti, jossa yövyin yksin, Sami kertoo Ilta-Sanomille.
Kun mies palasi takaisin reissusta, yllätys oli ikävä. Kämmeniin ja käsivarsiin ilmestyi nopeasti kymmeniä, ellei satoja kutisevia näppylöitä.
Kommentit (17)
Mitenhän tuo voisi olla mahdollista? Siivoojalla syyhy? Lakanat unohdettu vaihtaa?
Itse epäilen saaneeni syyhyn asiakaspalvelusta. Olin töissä tk:n vastaanotossa. Siihen aikaan maksettiin käteisellä käyntimaksu. Muuta syytä en keksinyt. Tartutin koko perheen.
Mulla oli käsitys, että syyhyn itämisaika on useempi viikko...? Mut ei sit vissiin. Voihan se päivän-pari elää muillakin pinnoilla, hytin nojatuolissa/sohvassa, ei pelkästään vain lakanoissa.
Näyttää 100%:n varmuudella luteen puremilta. Syyhy on ihan erinäköinen.
Kyllä pesemättömien lakanoiden mankelin läpi ajaminen poistaa syyhyn ja satiaiset.
Lääkärinkin mukaan laivalta noita olisi tuotu, niin varmaan sieltä peräisin.
Itsellä ollut syyhy. Kutina oli sormien välissä. Minäkin epäilisin luteita.
Voihan siellä patjoissa lymytä mitä vaan, ei niitä vaihdeta jokaisen asiakkaan jälkeen. Muutenkin se patjojen, peittojen ja tyynyjen hygieenisyys on aika huonoa. Lakanathan vaihdetaan aina, mutta riittääkö se.
Ei vain ennen ollut Ruotsinlaivoilla tällaisiä ongelmia. Se on se vapaa liikkuvuus nykyään ilmeisesti.
Ei tuo syyhyä ole. Syyhy jäljet on erilaisia. Mulla on ollut ja valitettavan pitkäänkin vielä, kun se hoidettiin kahdesti karvatupin tulehduksena.
Sain laivalta ja yksin olin. Enpä hoksannut tehdä lehtijuttua.
Itse sain syyhyn maaliskuussa Baltic Queenilta ._.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli käsitys, että syyhyn itämisaika on useempi viikko...? Mut ei sit vissiin. Voihan se päivän-pari elää muillakin pinnoilla, hytin nojatuolissa/sohvassa, ei pelkästään vain lakanoissa.
Syyhy voi olla oireeton, oireet voivat ilmaantua muutaman viikon sisään, tai jo vuorokauden päästä. Varsinkin jos aikaisemmin on ollut syyhy, oireet voivat ilmaantua jo vuorokauden päästä. Ensimmäisellä kerralla syyhy alkoi itselläni oireilemaan muutaman viikon sisään ja toisella kerralla vuorokauden päästä.
Mutta itseasiassa tuolla miehellä ei ole syyhyä tai äitynyt todella pahaksi.
T. 15, jolla syyhy ollut kerran aikaisemmin ennen laivareissua
Sain itsekin luteen puremia laivalta.Yäk.
Mä sain kerran italalialaisen junan lakanoista ihottuman, varmasti kyseessä oli reaktio pesuaineeseen. Sillä ei ole mitään tekemistä syyhyn kanssa.