Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä siitä että toiset lastenlapset saa rahana joululahjat ja toiset saa tavarana.

Vierailija
01.12.2016 |

Kyseessä siis veljeni lapset, jotka saa rahaa vanhemmiltani joululahjaksi. Meidän lapset saa kylpytakit.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on teini-ikäiset. Ei mitkään leikki-ikäiset enää.

Ap

Vierailija
22/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko siis, että teidänkin lapset saisivat rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjota ne kylpytakit eteenpäin jos ei kelpaa teille.

Vierailija
24/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lahjoita, ne kylpytakit tulee tarpeeseen. Veljen perhe on muutenkin rikkaampi kuin meidän perhe. Mutta ehkä se niin on että raha menee rahan luo. Pitihän se arvata että täällä saa paskaa kaikesta niskaan. Ja nirppanokka oli äitini käsitys miniästään, ei minun.

Ap

Vierailija
25/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on ongelma? Saavatko veljen lapset enemmän rahaa kuin mitä kylpytakin arvo on vai mikä mättää?

Minä antaisin kaikille teini-ikäisille lapsille Stockan lahjakortin, saisivat ostaa, mitä tarvitsevat.

Vierailija
26/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lahjoita, ne kylpytakit tulee tarpeeseen. Veljen perhe on muutenkin rikkaampi kuin meidän perhe. Mutta ehkä se niin on että raha menee rahan luo. Pitihän se arvata että täällä saa paskaa kaikesta niskaan. Ja nirppanokka oli äitini käsitys miniästään, ei minun.

Ap

Sorry mutta kuulostat kyllä vähän katkeralta kun tuot esille kaikkea tuollaista että "käly nirppanokka", "rikkaampi kuin me" "raha menee rahan luo". Rivien välistä minä ainakin olen lukevinani että toivoisit itsekin lahjat rahana ja ärsyttää kun toiset saavat. Jos kylpytakit tulee tarpeeseen niin mikä on ongelma?

Vierailija
27/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sorry mutta kuulostat kyllä vähän katkeralta kun tuot esille kaikkea tuollaista että "käly nirppanokka", "rikkaampi kuin me" "raha menee rahan luo". Rivien välistä minä ainakin olen lukevinani että toivoisit itsekin lahjat rahana ja ärsyttää kun toiset saavat. Jos kylpytakit tulee tarpeeseen niin mikä on ongelma?

Jäi kyllä epäselväksi, mistä asiasta aloittaja valittaa.

Vierailija
28/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saattais tulla vähemmän sanomista jos viitsisit ystävällisesti ensimmäisessä viestissäsi valottaa tilannetta: samanikäiset lapset, ei mitään tarhataaperoita. Ootte muutenkin pienituloisempia niin ottaa päähän.

Noin.

Vierailija
29/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä on ongelma? Saavatko veljen lapset enemmän rahaa kuin mitä kylpytakin arvo on vai mikä mättää?

Minä antaisin kaikille teini-ikäisille lapsille Stockan lahjakortin, saisivat ostaa, mitä tarvitsevat.

Antavat kaikille lastenlapsille 50€ rahaa, minä olin mukana kun kylpytakit ostettiin ja ne ei maksaneet sen 50€ mutta ehkä tosiaan ostavat siihen karkkia lisää 20€:lla.

Ap

Vierailija
30/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jää, hyvin epäselväksi. Luulin ensin, että kylpytakit olisi huono juttu ap:n mielestä ja siksi oli kade, että toiset saavat rahaa. Okei, no jos ne kylpytakit tulee todella tarpeeseen, niin eikö se ole paljon parempi kuin mahdollisesti pienempi summa rahaa?? ja on edes sitten se lahjan avaamisen ilo, kyllä nuoretkin kylpytakkia arvostavat, usko pois.

Ehkä isovanhemmat tiesivät, että takit tulevat tarpeeseen, kuten itse sanoit.. ja halusivat sitten ostaa hyödylliset lahjat eikä vain jotain rihkamaa. Pari kymppiä katoaa hetkessä, kylpytakista sentään jää jotain käsinkoskeltavaa. Ja hyödyllistä joka päivä.

Vierailija
31/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se sitten menee tasan, kun meiltä tulee isovanhemmille dermoshop paketit, enempään ei ole varaa ja veljen perhe voi sitten brassailla lahjoillaan isovanhemmille. Ainahan niistä saa kuulla jälkikäteen miten veli osasikin ostaa hyvän lahjan. Ja kyllä, olen tietoinen ettei minua tai perhettäni arvosteta yhtä paljon..

Ap

Vierailija
32/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antavat kaikille lastenlapsille 50€ rahaa, minä olin mukana kun kylpytakit ostettiin ja ne ei maksaneet sen 50€ mutta ehkä tosiaan ostavat siihen karkkia lisää 20€:lla.

Ap

Eli sä olet heti laskemassa eurolleen, kuka saa enemmän?? dermosphoppaketteinesi vielä myös. Häpeä nyt jo. Aikuinen ihminen. Sori vaan.

Vierailija
33/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo useampana vuotena perheiden kasvaessa sovittu, ettei aikuiset osta niitä perinteisiä "perhelahjoja" toisilleen, eli aikuisilta aikuisille viinipullo, suklaata tmv. aikusille sopivaa.

Veljen vaimo se vaan joka vuosi jaksaa kaikille kantaa kallista iittalaa ja arabiaa. Sitten maaliskuuhun asti valittaa humalapäissään minulle, kun ei taaskaan kukaan muistanut ja hän niin kalliilla osti.

Vanhempani antavat kaikille perheille 50 e ja ostavat lapsenlapsille lahjat. Meitä lapsia on 6 ja lastenlapsia on 15 Lapsille budjetti on 10 e ja villasukat. Pikaisella matikalla kertyy aika huima summa lahjoihin ja kehtaa vielä valittaa niistä lapselle annetuista villasukista tai kympin jostain hyötylahjasta.

Ollaan jo isosisnon kans monesti sanottu vanhemmilleni, ettei heidän tarvitse ostaa mitään kellekään meistä, jos eivät halua, mutta tämä on vanhemmilleni ilmeisesti aika tärkeä juttu ja oleellinen osa joulua.

Vierailija
34/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olisit vaan sanonut aloituksessa suoraan että sua vituttaa kun rikas kälyn perhe saa rahaa kun muu ei kelpaa ja teille ostellaan tavaralahjoja. Kaiken kukkuraksi rahallinen arvokin on pienempi kuin rikkaan kälyn lasten lahjojen. Antamillasi tiedoilla en oikein ymmärtänyt että mikä oli ongelma kun isovanhemmat kerran musitavat kaikkia lapsenlapsiaan ja kylpytakitkin tulevat tarpeeseen.

Vierailija
35/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa edellyttäen, että annettu tavar5alahja ja lahjakortii tai -seteli ovat samanarvoiset, jos siis lapsetkin ovat saman ikäiset. Jos taas toiset ovat jo teini-ikäisiä, niin on varmempaa antaa rahaa jossakin muodossa, jotta nuoret saavat hankkia mieluisia tavaroita tai vaikka panna rahan säästöön. Pienille on helppo ostaa niin leluja kuin vaatettakin, mutta monet isovanhemmat ovat jo etääntyneet sen verran ´teineistä, että näille ostaminen on hankalaa.

Vierailija
36/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se sitten menee tasan, kun meiltä tulee isovanhemmille dermoshop paketit, enempään ei ole varaa ja veljen perhe voi sitten brassailla lahjoillaan isovanhemmille. Ainahan niistä saa kuulla jälkikäteen miten veli osasikin ostaa hyvän lahjan. Ja kyllä, olen tietoinen ettei minua tai perhettäni arvosteta yhtä paljon..

Ap

Voi jumalauta aikuinen ihminen...

Vierailija
37/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä lapses saa ne 20euroo kirjekuoressa. Helpottaako se kateuden pistoksiasi?

Vierailija
38/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko antaa mitään lahjoja. Jokainen saa itse päättää. Kiittämättömyys on maailman palkka.

Vierailija
39/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

"Kaikille lastenlapsille"? Siis myös teidän lapsille ja lisäksi sitten nuo kylpytakit vai? Mikä hitto tässä on ongelma? Oli miten oli mutta vaikutat kyllä samanlaiselta nirppanokalta kuin se kälysi jolle ei vissiin myöskään mikään kelpaa.

Vierailija
40/40 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot ap nolo. Mua hävettää sun puolesta. Kai muistat myös mainita nuorille, miten isovanhemmat anto serkuille lahjat rahana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän