Liikennekäyttäytyminen aivan uskomatonta
Itsellä kokemusta tampereesta, mutta varmaan muissa kaupungeissa sama homma. Suojatien eteen pysähtyneen auton ohi ajetaan pysähtymättä (monesti hidastamatta) päivittäin.
Ihan saa**nan kuumottavaa pysähtyä päästämään jalankulkija tien yli kun samalla näet sivupeilistä miten viereisellä kaistalla auto tulee hidastamatta kohti suojatietä. Tänäänkin kaksi autoa painoi puolen metrin päästä jalankulkijasta, jälkimmäinen 40-alueella vielä mielestäni reilua ylinopeutta..
Vielä kun on liukasta ja tiet jäässä..
Kommentit (12)
Oman kokeuksen mukaan suojatiesääntöä kunnioitetaan jatkuvasti paremmin.
Näin arvioin sekä jalankulkijana että autoilevana helsinkiläisenä. Tampereesta ei juuri kokemuksta.
Taisi olla somaliliiton varapuheenjohtajia. Heillä on oikeus ohittaa suojatien eteen pysähtynyt auto pysähtymättä.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokeuksen mukaan suojatiesääntöä kunnioitetaan jatkuvasti paremmin.
Näin arvioin sekä jalankulkijana että autoilevana helsinkiläisenä. Tampereesta ei juuri kokemuksta.
No tämä sentää lohdullista jos näin on. Välillä tuntuu että parempi olla pysähtymättä päästämään jalankuljiaa koska tuntuu aiheuttavan vaaratilanteen kun luulee että muutkin päästävät kun yksi pysähtyy..
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa ne heijastimet!
Täällä Kaarinassa on kaksi onnettomuus tapausta tällä viikolla, jossa tietä lähti ylittämää jalankulkija ilman heijastinsa paikassa jossa ei suojatietä ja toisessa tapauksessa ylitti tien kohdasssa, jossa on alikulkutunneli. Yksi tapaus sattui suojatiellä, ei heijastinta. Mutta onneksi autoilija ehti väistää, eikä mitään sattunut.
Ihan uskomatonta liikennekäyttäymistä!
Maksamme hintaa siitä, että edellinen hallitus päätti lakkauttaa Liikkuvan poliisin. Kiitos, Päivi Räsäsnen.
Suomessa on sellainen minä-minä-kulttuuri liikenteessä. Varsinkin pärrällä sen huomaa (tiedän, osa motoristeista ovat ääliöitä, mutta kunnollisiakin on). Olen käynyt pärräreissuilla Etelä-Euroopassa ja siellä meininkin on ihan toisenlaista.
Ihmettelin ensimmäisellä kerralla auton takana ajellessa, kun tämä auto siirtyi ihan kaistan oikeaan reunaan. No hän halusi antaa minulle tietä ja tuollapäin on ihan normaalia, että pärrä ohittaa keskiviivan päällä. Hetki meni oppia tuollaiseen toimintaan. Suomessa päinvastoin autoilijat kiilailevat motoristeja ja jos auto tulee kolmion takaa, niin pärrällä ajellessa ei ole mitenkään varmaa, että kyseinen auto noudattaisi väistämisvelvollisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on sellainen minä-minä-kulttuuri liikenteessä. Varsinkin pärrällä sen huomaa (tiedän, osa motoristeista ovat ääliöitä, mutta kunnollisiakin on). Olen käynyt pärräreissuilla Etelä-Euroopassa ja siellä meininkin on ihan toisenlaista.
Ihmettelin ensimmäisellä kerralla auton takana ajellessa, kun tämä auto siirtyi ihan kaistan oikeaan reunaan. No hän halusi antaa minulle tietä ja tuollapäin on ihan normaalia, että pärrä ohittaa keskiviivan päällä. Hetki meni oppia tuollaiseen toimintaan. Suomessa päinvastoin autoilijat kiilailevat motoristeja ja jos auto tulee kolmion takaa, niin pärrällä ajellessa ei ole mitenkään varmaa, että kyseinen auto noudattaisi väistämisvelvollisuuttaan.
Autoilijat kiilaa motoristeja :D Niitäkö, jotka pujottelee ohi autojen ohi keskellä kaistoja vaikka on vastaantulevaa liikennettä?
Ainakin tiistaina Espoossa ajeli joku idiootti täysin ilman valoja illalla Espoonväylää pitkin. Auto näytti bemarilta. Vilkku toimi, muut etuvalot eivät.