Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaako vai viekö lasten seurassa oleminen sinulta energiaa?

Vierailija
01.12.2016 |

Ja nyt ei puhuta mistään elämän tarkoituksesta tai onnellisuudesta vaan ihan jaksamisesta. Etsiydytkö lastesi seuraan, kun kaipaat lisää puhtia, vai tarvitsetko lasten kanssa touhuamisen jälkeen omaa aikaa latautumiseen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten seura kyllä antaa energiaa, sylissä pitäminen/halaaminen ja muutenkin heidän kanssaan oleminen on minulle se elämän suola, vaikka olenkin introvertti ja ns. tarviin yksin oloa, mutta työkaverti, vieraat ihmiset (vieraat lapset mukaan lukien) vievät energiaani, oma perhe taas ei.

Ollaan kai niin samasta puusta veistettyjä, omat lapste ei kilju, riehu tai mene päättömästi, tosin sekin aika oli joskus alle parivuotiaana kun meno oli vielä holtitonta, mutten muista silloinkaan rasittuneeni lasten seurasta.

Vierailija
2/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten antaa energiaa, mutta silloin kun joudun pitämään kiinni aikatauluistamme, vie energiaa. Lapset tarvitsevat riittävästi unta, ruokaa jne ja yrittävät huijata minua unohtamaan ajan kulun tai sitten unohtelevat itse koko ajan, että mitä pitikään tehdä ihan loppuun saakka. Periaatetessa heillä on hyvä muisti, kun juttu kiinnostaa heitä, mutta antakaapas olla, kun pitäisi joutua esim nukkumaan ajoissa, kun olisi muuta mielenkiintoisempaa, kuin unten näkeminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä lasten kanssa, ja iltaisin olen täysin poikki. Hullu ajatus, että kotona odottaisi vielä lisää lapsia. Nytkin taitaa olla alanvaihto edessä.

Vierailija
4/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3:lle. Tuo oli syy miksi en hakeutunut lastenhoitoalalle, koska olisihan se ollut ikävää, jos geenini olisivat jääneet siirtymättä työni vuoksi! Samasta syystä en hankkinut suloista kissanpentua, hoivaviettisenä ja lapsenkaipuussani, vaan pyrin kohti tavoitettani, ihmislasten äitiyttä!

Vierailija
5/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se uuvuttavaa, henkisesti ja fyysisesti. Onneksi omat lapset ovat jo nuoria aikuisia. Harvoin joudun enää kavereiden lapsille lastevahdiksi.

Vierailija
6/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie voimiani. Lähinnä siis se, että jos olen lasten kanssa, siihen sisältyy aina jokinlaista tappelua, meteliä, kinastelua, erimielisyyttä ja itkua. En tiedä teistä, mutta itseltäni ne ainakin vie voimia. 

Jos olen väsynyt, kaipaan eniten yksinoloa. Sen jälkeen kaipaan olla miehen kanssa ihan vain kahdestaan ja sen jälkeen (ainakin teoreettisesti) vasta kaipaan lapsia. 

Vierailija
7/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapsi käy meillä joka toinen viikonloppu ja olen henkisesti ihan loppu sen jälkeen. Itse asiassa masennun jo edellisenä viikonloppuna, kun niisä viikonlopuista pitää ottaa kaikki hyöty irti kun on meillä.

Vierailija
8/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se meteli ja meuhkaaminen vie kaiken voiman. En voi sietää sitä kaaosta jonka lapset ympäristölle aiheuttaa. 

Vierailija
9/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma jaksaminen on kunnossa, on mitä lapsille antaa ja silloin heiltä myös saa. Mutta kun on itse väsyksissä, se heijastuu lapsiin ja nämäkin muuttuvat rasittaviksi kitinöineen ja tappeluineen.

Vierailija
10/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie energiaa. Onneksi ei ole pakko.

Vierailija
11/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie energiaa.

Vierailija
12/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3:lle. Tuo oli syy miksi en hakeutunut lastenhoitoalalle, koska olisihan se ollut ikävää, jos geenini olisivat jääneet siirtymättä työni vuoksi! Samasta syystä en hankkinut suloista kissanpentua, hoivaviettisenä ja lapsenkaipuussani, vaan pyrin kohti tavoitettani, ihmislasten äitiyttä!

Aika heikko tavoite, jos kissan omistaminen saa sinut luopumaan siitä.

Vierailija
13/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie energiaa. Onneksi ei ole pakko.

Tuolla ei tarvitse kuin pariminuuttia seurata jonkun lapsiperheen säätämistä niin toteaa, onneksi itse ei ole tuossa tilanteessa. :D

Vierailija
14/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie voimiani. Lähinnä siis se, että jos olen lasten kanssa, siihen sisältyy aina jokinlaista tappelua, meteliä, kinastelua, erimielisyyttä ja itkua. En tiedä teistä, mutta itseltäni ne ainakin vie voimia. 

Jos olen väsynyt, kaipaan eniten yksinoloa. Sen jälkeen kaipaan olla miehen kanssa ihan vain kahdestaan ja sen jälkeen (ainakin teoreettisesti) vasta kaipaan lapsia. 

Olen tällainen ihminen myös, ja luonteeni on iso syy siihen, miksi en ole hankkinut lapsia vaan sterilisaation. Tuntuu, että nauttiakseen äitiydestä pitää olla aika tietynlainen persoona: sellainen, jolle on antoisaa vastata toisten tarpeisiin, antaa itsestään, pitää huolta ja olla lasten seurassa. Tietenkin lapsia hankkivat muunkinlaiset ihmiset, ja monet heistä hoitavat ihan onnistuneesti tehtävänsä, mutta itse en halua olla sellainen.

Vierailija
15/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie energiaa. Olen ystäville ilmoittanut että näen heitä mielelläni mutta en heidän lapsiaan. Olen ihan uupunut ollessani lasten.seurassa. Kuten joku jo sanoikin: onneksi ei tarvitse!

Vierailija
16/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että esim. työpäivän jälkeen lasten seura lisää energiaa, mutta toki esim. vaikka lasten sairastelut vie sitä.

Vierailija
17/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilta nimenomaan omat lapset vievät energiaa: oletteko muuten myös introvertteja?

Vierailija
18/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa voimia ja virtaa itselleenkin

Vierailija
19/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa. Pelkästään lasten kuvien katsominen tässä työpisteellä antaa paljon ja alkaa hymyilyttämään. Ihania lapsia mulla!

Vierailija
20/22 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joilta nimenomaan omat lapset vievät energiaa: oletteko muuten myös introvertteja?

Mä olen introvertti ja lapset nimenomaan antaa mulle energiaa. t: 19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi