Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi "pätkä" avioliittoja ihmetellään?

Vierailija
01.12.2016 |

Aika harva on varmaan loppuelämän enää naimisissa sen yhden kanssa. Monet liitot kestävät varmaan maksimissaan 10v-15v. Mitä kamalaa siinä on jos on 3 tai 4 avioliittoa elämänsä aikana?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan.

Minun mielestäni jokainen ero on epäonnistuminen.

Onhan tuo keino järjestää juhlia ja kerätä lahjoja...

Vierailija
2/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä sitten edes naimisiin? Mikä hyöty siitä on?

t: naimisissa 15v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukin tavallaan.

T: 17 vuotta naimisissa, enkä todellakaan ole eroamassa

Vierailija
4/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä naimisiin, jos 2kk päästä häistä eroaa?

Vierailija
5/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän eri asia kuin olla esim 15v naimisissa.

Vierailija
6/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta vaan on naurettavaa vannoa ikuista rakkautta jo kolmatta tai neljättä kertaa.

Itse ajattelin että teen sen vain kerran. Jos tämä liitto kaatuu niin pärjään loppuelämäni ilman avioliittoa. Sitä kun voi yhdessä olla ilman sormuksiakin.

Vierailija
7/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska avioliitto on sopimus sitoutua puolisoon ja mahdolliseen perheeseen kuolemaan asti. Nykyään on mahdollista elää ja tehdä lapsia ilman ko sopimusta, joten älä lupaa jos et aio pitää.

Vierailija
8/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut avioliitossa nyt yli 15 vuotta ja kun tästä joskus ero tai kuolema meidät erottaa, toista kertaa en aio avioitua. Minulle avioliitto on kerran elämässä -juttu, sen ihmisen kanssa jonka kanssa perhe on perustettu. Muitakin seurustelumuotoja on kuin syöksyä suinpäin avioliittoon.

Vierailija
9/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska avioliitto on sopimus sitoutua puolisoon ja mahdolliseen perheeseen kuolemaan asti. Nykyään on mahdollista elää ja tehdä lapsia ilman ko sopimusta, joten älä lupaa jos et aio pitää.

http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/vihkiminen_ja_parisuhteen_rekiste…

Ei tuolla kuolemisista tai ikuisuuksista ole mainintaa. Avioliitto helpottaa joitakin sopimusasioita. Ei sillä minulle muuten mitään väliä ole.

Vierailija
10/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietysti niiden häiden takia. Hyvin yleistä.

Vierailija
11/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän eri asia kuin olla esim 15v naimisissa.

Onko? Eikä ole, ihan sama asia.

Vierailija
12/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla kuolemisista tai ikuisuuksista ole mainintaa. Avioliitto helpottaa joitakin sopimusasioita. Ei sillä minulle muuten mitään väliä ole.

"Avioliitto on tarkoitettu pysyväksi, jotta perheen jäsenet voisivat yhdessä luoda onnellisen kodin." Pysyvä kai tarkoittaa pysyvää, eikä määräaikaista tai toistaiseksi voimassaolevaa.

Vierailija
13/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta vaan on naurettavaa vannoa ikuista rakkautta jo kolmatta tai neljättä kertaa.

Itse ajattelin että teen sen vain kerran. Jos tämä liitto kaatuu niin pärjään loppuelämäni ilman avioliittoa. Sitä kun voi yhdessä olla ilman sormuksiakin.

Minä jäin lapsettomaksi leskeksi pikkasen yli kolmikymppisenä. Olisiko sitten pitänyt olla loppuelämä yksin?

Vierailija
14/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakaan tivattu mitään lupauksia tai ikuisuus aikoja. Ihan tahdon asiasta oli kyse, ja tahdottiin (17 vuotta sitten). 

Veljeni on kahdesti eronnut ja todellakin kannustin ja tuin häntä eroissa. Pettäjät saa mennä menojaan. Ei ole mitään järkeä roikkua pettäjän kanssa, vaikka pettäjä kuinka haluaisi yrittää, kun kerta on luvattu olla kuolemaan asti. 

Vierailija
15/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisista kommenteista tulee paha mieli. Aina se avioliiton päättyminen ei ole itsestä kiinni tai oma vika, joten ikävää, että sitten tuomitaan epäonnistuneeksi...

Vierailija
16/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jäin lapsettomaksi leskeksi pikkasen yli kolmikymppisenä. Olisiko sitten pitänyt olla loppuelämä yksin?

Luehan tuo viestini ihan ajatuksella. 

Vierailija
17/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sopimus koskee molempia osapuolia, ei tietenkään ole petetyn vika tulla petetyksi vaan silloin sopimusta on rikkonut pettäjä, joka ei ole pysynyt lupauksissaan. Mutta kyllä siinä ikuisuus olisi tarkoitus pysyä ja kummankin osapuolen tulisi sitoutua toisiinsa ja työskennellä yhteisten tavoitteiden ja tulevaisuuden eteen. Aina näin ei tietysti ole, mutta tarkoitus olisi olla.

Vierailija
18/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naimisissa 17v,yhdessä 25v,jos joskus jään leskeksi,en aio mennä edes kihloihin,minulle avioliitto on sitoutumista parisuhteeseen kunnes kuolema meidät erottaa,samoin ajattelee aviomieheni.

Vierailija
19/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea? "Avioliitto on tarkoitettu pysyväksi..."

Vierailija
20/38 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kirjoitti:

Olen ollut naimisissa 17v,yhdessä 25v,jos joskus jään leskeksi,en aio mennä edes kihloihin,minulle avioliitto on sitoutumista parisuhteeseen kunnes kuolema meidät erottaa,samoin ajattelee aviomieheni.

Sinunkin suhtautumisesi voisi olla vähän eri jos olisit kolmekymppinen lapseton leski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi