Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksilapsinen, miksi et halua tehdä toista lasta? Kerro painavimmat syyt.

Vierailija
30.11.2016 |

Itse en halua toista lasta, koska viihdyn todella paljon itsekseen, ihan yksin. Jos meille tulisi toinen lapsi, niin tällaiset hetket jäisi kokonaan pois. Nyt yhden lapsen äitinä onneksi saan näitä yksinäisiä hetkiä, kun mies katsoo lapsen perään. Sama tietenkin myös toisin päin. Mä katson lasta ja mies saa omaa aikaa.

Sitten mulla on pelko siitä, että toinen lapsi olisikin jotenkin sairas tai vammainen, en halua koko loppuelämäkseni harteilleni sellaista vastuuta.

Tässä mun, erään yksilapsisen äidin painavimmat syyt pysyä yksilapsisena.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ehkäisyn poisjättämiseen pitäisi olla painavammat syyt kuin sosiaalinen normisto. Miksi haluaisin toisen lapsen? Nyt on hyvä. En perustele itselleni mm. sitäkään, että miksi en muuta ulkomaille. Minulla on hyvä asua Suomessa. Miksi muuttaisin. Lapsen "hankkimisen" suhteen on samat fiilikset.

Vierailija
2/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys petti ja jouduin   aloittamaan usean eri lääkkeen loppuikäisen käytön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous ei kestä toista lasta.

Vierailija
4/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa vaivaa, liian kallista ja liikaa ikää.

Vierailija
5/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä minä että mies olemme tyytyväisiä yhteen lapseen. Syitä

-ei vaan ole mitään tunnepuolen halua hankkia lisää lapsia (ainoamme oli kyllä hyvin haluttu)

-kumpikaan ei ole vauvojen ja pikkulasten lumoissa. Vaikka oma lapsi onkin ollut koko ajan rakas, niin vauva- ja pikkulapsivaihe oli pakollinen paha joka nyt vaan piti kestää. Ei kiinnosta käydä sitä uudestaan läpi.

-taloudelliset syyt: epävarmat tulot, isompi perhe tarkottaisi isomman asunnon tarvetta jne. Asumme ulkomailla, joten Suomeen matkustaminen kallistuisi merkittävästi

-mitä jos se ei-toivottu seuraava lapsi olisi sairas tms? Ei olisi resursseja hoitaa kunnolla

-olen itse ainoa lapsi enkä koe siitä kärsineeni

-lapsi ei myöskään kaipaa sisaruksia (yhdessä vaiheessa lihoin ja alkoi kysellä ei kai meille ole tulossa vauvaa)

-maailma on sellaisessa tilassa että en halua yhtään enempää jälkikasvua josta olla huolissaan

Vierailija
6/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuudenhalu. Ekasta raskausmyrkytys sairaalassa ravaamisineen ja 5 viikkoa keskolarumbaa....  Ei kiinnosta toista kertaa.

Toisekseen esikoinen ansaitsee parempaa, en halua jättää häntä liki vuodeksi heitteille kun väsyttää ja oksentaa tauotta.

Kolmantena, vauva vielä menettelisi... toista eskari-alakouluikäistä ei järki kestä.

Vierailija
7/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin sitä lasta joka on ainut. En voi mitään, että ajattelen niin. Ja anteeksi kun kommentoin asian vierestä.

Vierailija
8/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuudenhalu; yhden lapsen kanssa on helppoa. Tietynlainen itsekkyys ja huoli ulkonäöstä ja terveydestä; Ensimmäinen lapsi ei muuttanut kroppaa mitenkään, toisen kohdalla pelkään käyvän toisin. Raha; tykkään elintasosta jonka voimme tarjota perheellemme kun se koostuu kolmesta henkilöstä.

Siinä kai ne.

Vierailija
9/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 euron tuntipalkalla ei makseta asuntolainaa ja elätetä kahta lasta. Toistaiseksi tällä huonolla palkalla on vielä onnistunut lainanlyhennys ja yhden lapsen elätys. Mies jäi kesällä työttömäksi ja nyt ollaan pelko perseessä työllistyykö enää.

Vierailija
10/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että lapsellani on kaikkea. Olen realisti ja ajattelin aina että jos saan lapsia niin yksi riittää ja nyt ikää niin paljon etten voi saada enempää.

Vierailija
11/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syntyi keskelle lamaa. Tiesin, että en pysty elättämään itse kuin yhden.

Sitä en tiennyt, että monikaan ei ajattele samoin ja niinpä jouduin veronmaksajana muiden lapsiakin elättämään.

"Hassua".

Vierailija
12/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä äitiydestä enkä ole hyvä äiti. Siksi lapsi asuukin isällään. Lisää ei tule.

Vierailija
13/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin sitä lasta joka on ainut. En voi mitään, että ajattelen niin. Ja anteeksi kun kommentoin asian vierestä.

No ei tarvitse kuule sääliä. Onpa taas typerää. Ei ne sisarukset mitään autuutta tuo. Joissain perheissä sisarukset jopa pahentavat perheen dynamiikkaa. Eiköhän vanhemmat osaa itse päättää lapsiluvustaan.

Vierailija
14/14 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana ja odotan ensimmäistä. Tiedän mieheni kanssa, että haluamme vain yhden lapsen. Haluamme pitää kiinni vapaudesta muuttaa perheenä ulkomaille ja matkustella runsaasti edelleen lapsen hankinnan jälkeenkin. Iso perhe ei houkuttele siksi. Haluamme elämästä helppoa, mutta silti lapsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä