Miksi julkiset fb-päivitykset?
Haluaisin kuulla teiltä, jotka pidätte fb-profiilinne (siis päivityksetkin) joko kokonaan tai osittain julkisena, että miksi niin? Miksi haluatte, että kuka tahansa näkee mitä olette milloinkin tehneet/millä tuulella olette jne jne? Mä en ikinä laita mitään päivityksiä julkisiksi, vaan ne näkee ainoastaan kaverit ja mietinkin, että onko teillä, jotka laitatte julkisia päivityksiä, sille joku erityinen syy? Olen aina vähän ihmetellyt näitä julkisia päivityksiä, mutta ehkä tässä on joku asia mitä en vain tajua.
Kommentit (7)
Taas näitä äimistelyavauksia: miksi muut tekevät toisin kuin minä. Sitten kun ap:lle antaa vastauksen, niin takaisin tulee vaan vastaansössöttämistä. Mistään vastauksesta ei kiitetä, eikä mikään vastaus kelpaa. Turha hassata tällaisiin aikaa.
Narsistinen huomionkipeys lienee syynä tai sitten vaan aito tyhmyys mikä ilmenee silleen että osataan just ja just rekkautua tuonne mutta ei osata käyttää suodattimia. Oikeesti sieltä löytyy ihmisiä joita ei olisi edes pitänyt päästää nettiin kun äly ei vaan riitä.
FB-mokat-saitti kiittää...
Kyllä ap:lla on työpaikka ja elämä, mitä se tähän edes liittyy? Olethan sinäkin täällä vastailemassa turhanpäiväisiin viestiketjuihin, sinullako ei ole työpaikkaa tai elämää? ;)
Voisiko joku oikeasti perustella? Itse kun en keksi yhtään hyvää syytä, miksi minun pitäisi laittaa fb-päivityksiäni julkisiksi, mutta tosi monet laittaa enkä käsitä miksi? Tänäänkin eräs fb-kaveri laittoi julkisen päivityksen: "Ihanaa saadaan tänään kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, aion tehdä hyvää ruokaa ja sitten on vuorossa elokuvaa ja saunomista ja...<3 ". Siis miksi ihmeessä tuollaisiakin päivityksiä pitää julkiseksi laittaa, miksi ei se, että kaverit näkee, riitä?
En minä kirjoita mitään henkilökohtaisia facebookiin. Julkiset julkaisuni ovat jotain uutislinkkejä ja vastaavia, musiikkia yms.
Laitan suurimman osan vain kavereille (tai vielä pienemmälle rajatulle porukalle), mutta jos on joku yleismaailmallinen juttu, vaikka osanotto terroristi-iskun uhreille, kannanotto ympäristönsuojeluun, USAn pressanvaalit tms tai joku omasta mielestäni hyvä mietelause englanniksi, niin laitan julkiseksi.
Hanki työpaikka ja elämä niin ei tarvitse pähkäillä ja kysellä täysin joutavia asioita.