Miksi naiset vaativat mieheltä ominaisuuksia ja ties mitä vaikka itse ovat paljon vähemmän?
Naisilla on käytännössä kaikkea vähemmän paitsi (asioita mutkistavaa) "tunneälyä". Miksi ihmeessä naisilla sitten on niin paljon vaatimuksia miehelle?
Kyllähän hyvät johtajatkin vaativat vain sitten ja niitä asioita mitä on myös itsellään hallussa!
Kommentit (37)
Gay fish kirjoitti:
Asiat joita odotin mieheltä:
Älykäs
Hauska
Kiltti
Ei ole peukalo keskellä kämmentä
LuotettavaMikähän noista asioista on liikaa vaadittu?
"Ei peukalo keskellä kämmentä" on kyllä vähän siinä ja siinä. Tänä päivänä kuitenkin yhä harvempi mies taitaa tehdä niin sanottuja duunaritöitä ja yhä useampi tekee siistejä sisätöitä, eikä heillä siten ole koulutusta mistään asunnon kunnostamisesta.
Vähän sama kuin mies vaatisi naiselta tänäkin päivänä yhä sitä, että naisen pitää osata laittaa hyvää ruokaa joka päivä ja hoitaa asunnon siivous.
Eiköhän se ole sitten vain naisten ongelma, jos vaativat liikaa? Eihän tuo yleensä niin mene, että he vaativat näitä asioita randomeilta ulkopuolisilta ihmisiltä. Silloin se olisi kohtuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Gay fish kirjoitti:
Älykäs
Hauska
Kiltti
"Ei peukalo keskellä kämmentä" on kyllä vähän siinä ja siinä. Tänä päivänä kuitenkin yhä harvempi mies taitaa tehdä niin sanottuja duunaritöitä ja yhä useampi tekee siistejä sisätöitä, eikä heillä siten ole koulutusta mistään asunnon kunnostamisesta.
Vähän sama kuin mies vaatisi naiselta tänäkin päivänä yhä sitä, että naisen pitää osata laittaa hyvää ruokaa joka päivä ja hoitaa asunnon siivous.
Mutta kun naiset haluaa että mies on jännämies, eli remonttireiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gay fish kirjoitti:
Älykäs
Hauska
Kiltti
Mutta kun naiset haluaa että mies on jännämies, eli remonttireiska.
Mulla ei ole itselläkään peukalo keskellä kämmentä, niin miksi haluaisin miehen, jolla on? Joskus oli poikaystävä, jolla oli peukalo keskellä kämmentä ja esimerkiksi kirjahyllyä kasatessa mulla paloi hermot, kun silloinen poikaystäväni oli vain tiellä ja aikaa meni tuplasti siihen, mitä olisi mennyt, kun olisin yksin kasannut. Samainen poikaystävä suuttui, kun vaihdoin hänen autoonsa kesärenkaat alle, kun puoli tuntia hänen yrittämistään katselin ja siitä ei tullut yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Gay fish kirjoitti:
Älykäs
Hauska
Kiltti
Mutta kun tuo ei ole oikea listasi. Tuo on ne mitä haet kun oikean listan vaatimukset on ensin läpäisty.
Kerro ihmeessä mikä oikea listani on? Okei. En tykkää lihaksikkaista, vanhemmista, kaljuista ja karvaisista miehistä. Aiemmin listaamani asiat ovat kuitenkin ne tärkeimmät.
Itse olen huomannut saman. Kaikissa tapailusuhteissani nainen on ollut objektiivisesti tarkasteltuna selvästi heikompi (koulutus, palkka, liikunnallisuus, musikaalisuus, elämänhallinta, yleissivistys, päättelykyky, kädentaidot jne.) eikä tämä johdu omista kriteereistäni. Olen myös yrittänyt ns. parempia naisia, mutta eivät ole mulle lämmenneet
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni en ole kyllä kovin vaativa miehen suhteen. Jos pakko on listata nii lista ois tälläinen:
-Miehen tulee olla miehekäs. Ei siis saa viettää peilin edessä enemän aikaa kun minä.
-Miehellä pitää olla samankaltainen huumorintaju kun minulla, koska monet pitää vitsejäni sairaina ja pimeinä. Olisi siis kiva jos edes oman miehen kanssa voisi vitsailla siten kun haluaa.
-Miehen tulee pystyä sitoutumaan koska pidän avioliitosta. Joka päivä ei tarvi olla romantiikaa täynnä, kunhan haluaa minusta vaimon.
Olen siis naimisissa ja oma mies on näitä ja on myös paljon plussia jotka on mukavia piirteitä, muttei pakollisia. Plussat on esim. on käyynt armeijan, tekee miehekästä työtä, on komea.
Eli vaikka mieheni ei näitä plussa kriteerejä täyttäisi voisin silti sietää häntä ja oppisin elämään ilman niitä.
Tuota armeijan ihailua en naisissa ymmärrä. Se kun ei vaikuta siinä arjessa ja parisuhteessa yhtään mihinkään. Jos ette kysyisi mieheltä, niin ette tietäisi onko hän käynyt sen vai ei. Höpsöjä eukkoja. Luuletteko te oikeasti, että se jotenkin "miehistää" miestä? Ette taida tietää yhtään, minkälaista siellä ihan oikeasti on ja mitä siellä tehdään. Onko tämä jotain uuspatrioottista liikehdintää, minä en ole ihan kakara enää enkä muista että seurustelukumppaneistani kukaan olisi edes asiaa kysynyt?
Ja itse olen kyllä sen käynyt, ei sen puoleen. Mutta se ei ole tehnyt minusta sitä miestä joka olen, se ei ole jäänyt mieleen muuna kuin ajan tuhlaamisena. Menin sinne lähinnä sen takia, että ajattelin että niin kuuluu tehdä, kun kaikki muutkin tekevät. Ja se ei ole miehen merkki, oikea mies tekee oman päänsä mukaan, eikä alistu ryhmäpaineelle kuin mikäkin lammas. Mutta poikasiahan siinä vaiheessa yleensä ollaankin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut saman. Kaikissa tapailusuhteissani nainen on ollut objektiivisesti tarkasteltuna selvästi heikompi (koulutus, palkka, liikunnallisuus, musikaalisuus, elämänhallinta, yleissivistys, päättelykyky, kädentaidot jne.) eikä tämä johdu omista kriteereistäni. Olen myös yrittänyt ns. parempia naisia, mutta eivät ole mulle lämmenneet
Jokin näissä tapailemissasi naisissa on siis ollut sinulle oikeasti noita seikkoja tärkeämpää. Tekee virheen, jos olettaa naisten ja miesten tason/hyvyyden olevan samoilla asioilla mitattavissa. Esim. joku palkka tai älykkyys vaikuttaa paljon enemmän miehen kuin naisen "arvoon".
Vierailija kirjoitti:
Gay fish kirjoitti:
Älykäs
Hauska
Kiltti
Eivät kaikki voi olla älykkäitä, ainakaan jos sillä tarkoitetaan jotain eritysen keskiarvon ylittävää älykkyyttä. Vai tarkoitatko, että älykäs jotta miehellä on mahtavat sosiaaliset johtajan taidot, älyä tehdä uraa ja rahaa sekä sanavalmis kaikissa tilanteissa? Sellaista älyä jonka avulla nainen nostaa omaa asemaansa?
Minä olen älykäs nainen, ollut Mensan jäsen, esimiesasemassa suuressa kansainvälisessä firmassa sekä yrittäjänä. Omaisuutta on satoja tuhansia ja palkka korkeimmassa kymmenyksessä. Saanko odottaa mieheltä edes jotain älykkyyttä? Kuvitteletko, että elämä olisi mukavaa ja sopisimme toisillemme, jos toinen olisi kommunikaatiokyvytön ja oppimisvaikeuksinen? En halua parjata ko. henkilöitä. Heillekin on parinsa ja heissäkin on toiset hyvät puolet, sitä paitsi liika älykkyyskin voi olla ärsyttävää ja rasite. Itse asiassa älykkyys ei tarkemmin ajateltuna ole tärkeää vaan viisaus.
Jos mies omalta osaltaan varmistaa sen, että remppaukkoon on varaa ja etenkin antaa sen tulla hoitamaan hommat, ei hänen itse tarvitse osata rempata.
Gay fish kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gay fish kirjoitti:
Älykäs
Hauska
Kiltti
Mutta kun tuo ei ole oikea listasi. Tuo on ne mitä haet kun oikean listan vaatimukset on ensin läpäisty.
Kerro ihmeessä mikä oikea listani on? Okei. En tykkää lihaksikkaista, vanhemmista, kaljuista ja karvaisista miehistä. Aiemmin listaamani asiat ovat kuitenkin ne tärkeimmät.
Edelleen odotan oikeaa listaani.
Vierailija kirjoitti:
En vaadi sinulta, aloittaja, yhtään mitään. En sitten yhtään mitään. En vaadi myöskään yhdeltäkään noilta kadulla käveleviltä miehiltä, jotka näen ikkunasta. Maailmassa on miljardeja miehiä, joille minulla ei ole pienintäkään vaatimusta. Ja vaikka olisi, niin miten luulisit niiden heihin vaikuttavan?
Tämä. Nämä vaatimuskeskustelut ovat hieman outoja.
Miehiä on vitusti enemmän kuin naisia.
En vaadi mieheltä enempää kuin itseltänikään.
En mieti miten hyvä mies minulle ominaisuuksieni perusteella kuuluu, otan niin hyvän kuin saan.
Ap on idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä on vitusti enemmän kuin naisia.
Epätosi. Vuonna 2015 Suomessa asui 2 701 000 miestä ja 2 786 000 naista.
Koska nainen joutuu synnyttämään ja ottamaan suurimman taakan lastenkasvatuksessa. Miehen tehokkain lisääntymisstrategia olisi saattaa raskaaksi jokainen tapaamansa nainen, ei suinkaan valikoida. Naisen kyky tuottaa jälkeläisiä on paljon rajallisempi, joten kannattaa valikoida todella tarkkaan, kenen geenit haluaa jälkeläisilleen. Siksi evoluutio on tehnyt naisista niin ronkeleita. Joku esitätimme ehkä antoi säälistä jollekin surkimukselle, mutta siitetyt lapset kuolivat ennen lisääntymisikää, emmekä noin typerästi toimineesta naisesta polveudu.