Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestätte olla värjäämättä hiuksia raskauden aikana

Vierailija
30.11.2016 |

En halua värjätä edes raitoja, mutta hiukset näyttää kyllä kamalalta! Haluaisin olla hehkeä ja ns. paras versio itsestäni mutta näillä kasvurajoilla se ei vain onnistu. Vertaistukea tai hiusvinkkejä kaivataan :)

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tuota ongelmaa, kun en värjäile hiuksia muutenkaan. Mikset voisi olla hehkeä ilman hiusten värjäystä?

Vierailija
2/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että haluat toimia oikein mutta eikös se ohjeistus ole että VÄLTTÄÄ toistuvaa värjäystä etenkin ekalla kolmanneksella. Minä värjäsin kerran ekan kolmanneksen jälkeen ja ennen synnytystä toisen kerran. En kokenut toimivani väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jostain hiusliiduista apua? Vieläkö niitä on? Nyt on hyvä tilaisuus lopettaa värjääminen kokonaan!

Vierailija
4/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä värjännyt ja hyvin olen elämässä pärjännyt. Ehkä säkin säilyt hengissä..

Vierailija
5/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätävarjelun liioittelua. Mitä seurauksia siitä värjäämisestä muka on?

Vierailija
6/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse värjään nykyään vain suoraväreillä (elumen). Niiden pitäisi olla turvallisia.

Vierailija
7/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whaaat?! :D Voi jeesus teitä kukkahattuja. Värjään nyt, samoin raskaana ollessani värjäsin. Kummasti lapsella ei ole kolmea jalkaa ja neljää kättä. Voisiko joskus käyttää järkeä eikä aina viedä asioita äärimmäisyyksiin? Teistä tulee äiteinäkin hitonmoisia hössöttäjiä.

Vierailija
8/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Whaaat?! :D Voi jeesus teitä kukkahattuja. Värjään nyt, samoin raskaana ollessani värjäsin. Kummasti lapsella ei ole kolmea jalkaa ja neljää kättä. Voisiko joskus käyttää järkeä eikä aina viedä asioita äärimmäisyyksiin? Teistä tulee äiteinäkin hitonmoisia hössöttäjiä.

Eivät ne sivuvaikutukset ole kolme tai neljä kättä, vaan hiusvärit vaikuttavat esim. hedelmällisyyteen.

Vierailija
9/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusväreille voi allergisoitua ja ole onnellinen ettet allergisoitunut raskaana ollessa.

Kemikaalien käytöstä raskaus aikana ei ole suositeltua.

Vierailija
10/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Tosin en ole raskaana vaan tavoitteena on hiusväristä luopuminen kokonaan mutta tämä kasvuvaihe on kamala...

Vierailija
11/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse värjään nykyään vain suoraväreillä (elumen). Niiden pitäisi olla turvallisia.

Miksi tähän tuli alapeukku?

Onko jollain parempaa tietoa?

Vierailija
12/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta. Itse otan hiuksiin raitoja 3-4 kuukauden välein, raskaana ollessa otan raidat kaksi kertaa.

Vierailija
13/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusvärit (varsinkin kestovärit) on todellisia myrkkyjä, joten kyllä niitä kannattaa raskaana ollessa välttää . Mä yleensä värjään säännöllisesti, mutta raskaana en värjännyt ja ihan hyvin pärjäsin (niinkuin pärjäsin ilman superherkkujani eli pehmeitä juustoja ja punaviiniä). Se raskausaika on oikeasti aika lyhyt aika elämästä.

Vierailija
14/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on taas kermaperseongelma. Minä minä ja mun tukka. Voi luoja..

Vierailija
15/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokeilisit kasvivärjäystä?

Itse värjään ekokampaajalla hennalla. Raskausaikana olen värjännyt kaksi kertaa - puolen välin tienoilla ja pari kk ennen laskettua aikaa.

Vierailija
16/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Monta vuotta olen pelkästään näillä värjännyt. Mulla alkoi tulla lieviä allergisia reaktioita kestoväreistä. Elumen on sopinut mulle hyvin, kestää erittäin pitkään ja kaikki aina utelee miten noin upea kiilto saadaan hiuksiin :)

Värjään hyvin lähellä omaa väriä olevalla sävyllä, riittää kun värjään noin 2-3 kertaa vuodessa. Juurikasvu ei juuri erotu.

Vierailija
17/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kokeilisit kasvivärjäystä?

Itse värjään ekokampaajalla hennalla. Raskausaikana olen värjännyt kaksi kertaa - puolen välin tienoilla ja pari kk ennen laskettua aikaa.

Ei se kasvivärjäys ole yhtään sen turvallisempaa ellei ne kasvit ole sellaisia joita on terveellistä myös syödä. Kasvikunnasta tulee ihan yhtä haitallisia myrkkyjä kuin kemianteollisuudesta.

Vierailija
18/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tähän tuli alapeukku?

Onko jollain parempaa tietoa?

Tanskassa suositellaan ettei värjätä hiuksia raskaana ollessa. Syy tähän on se ettei vielä tiedetä kemikaaleista tarpeeksi. Hyvänä esimerkkinä on parabeenit. Parabeeneja käytettiin yleisesti voiteissa. Parabeenit saattavat aiheuttaa kosketusallergiaa. Parabeeneilla on lievä estrogeeninen vaikutus ja ne saattavat lisätä rintasyövän riskiä. Iholla kosteusvoiteiden parabeenit saattavat voimistaa UV-B-säteilyn haittavaikutuksia.

Luonnonmukaiset hiusvärit ovat myös kielletty Tanskassa. Tällä hetkellä ei tiedetä tarpeeksi eri kemikaalien vaikutuksista ihmisiin.

Vierailija
19/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Monta vuotta olen pelkästään näillä värjännyt. Mulla alkoi tulla lieviä allergisia reaktioita kestoväreistä. Elumen on sopinut mulle hyvin, kestää erittäin pitkään ja kaikki aina utelee miten noin upea kiilto saadaan hiuksiin :)

Värjään hyvin lähellä omaa väriä olevalla sävyllä, riittää kun värjään noin 2-3 kertaa vuodessa. Juurikasvu ei juuri erotu.

Samoja haitallisia kemikaaleja noissakin on, vain ammoniakki puuttuu.

Vierailija
20/45 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras versio melkein naisesta kuin naisesta on värjäämätön versio. Tämä tiedetään muualla maailmassa, mutta Suomessa värjätään hiuksia enemmän kuin missään (tällaisen tiedon luin jostain iltapäivälehdestä). Se on omituista kun yleensä suomalaisilla on ihan kaunis oma hiusväri. Tarkalleen ottaen naisilla on ihan sama värimaailma kuin miehilläkin, joista aniharva värjää hiuksiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän