Istuva kassa = laiska kassa?
Ootteko koskaan nähdessänne myyjän istuvan kassalla ajattelut että onpa laiska?
Kommentit (27)
Eihän missään(?) vaatekaupoissa tai sisustuskaupoissa ole myyjillä mahdollisuutta istua muulloin, kun kahvi-/ruokatauolla. Ainakin, jos kyseessä on ketjuliike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka helvetti siinä jaksais seistä koko päivää?
Itse seison 8h työpäiväni aina, vaikka mahdollisuus istumiseenkin olisi. Olen koodari. Istuminen tappaa.
Hehe, minä vaihdoin it-alalle kun liikunnallinen työ tuhosi molemmat jalat. Istun kaikki päivät ja rakastan sitä. Ei enää kipuja aamusta iltaan!
Kuulemma ergonomisinta on, jos vaihtelee asentoa. Ei se paikallaan seisominenkaan mitään hyvää tee selälle pidemmän päälle. Pientä jumppaa välissä.
Mä seisoisin mielelläni enemmän, mutta vaikka ois kuinka hyvät kengät jalassa niin rupeaa todella herkästi särkemään jalkoja :( istuminen sit taas toisaalta sattuu peppuun. Ei oo hyvä, ei... Mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma ergonomisinta on, jos vaihtelee asentoa. Ei se paikallaan seisominenkaan mitään hyvää tee selälle pidemmän päälle. Pientä jumppaa välissä.
Mä seisoisin mielelläni enemmän, mutta vaikka ois kuinka hyvät kengät jalassa niin rupeaa todella herkästi särkemään jalkoja :( istuminen sit taas toisaalta sattuu peppuun. Ei oo hyvä, ei... Mutta minkäs teet.
Hanki pehmeämpi tuoli tai laita tyyny perseen alle. Monet muuten istuessaan tekevät jaloillaan koko ajan jotain, pahimmillaan heiluttavat jalkojaan niin voimallisesti tms että se tuntuu viereisissä tuoleissa ja pöydissä ym. Monesti ärsyttävää eikä henkilö ilmeisesti edes tiedosta asiaa?
Ihmettelen että se ei sitten aiheuta kipuja mutta seisomaan ei kuitenkaan pysty?
Aiemmin työskentelin kaupassa (pienehkö erityistuotekauppa), eikä meillä saanut istua juuri siksi, ettei näyttäisi laiskalta. Tuoleja ei ollut, joten ainut istuinpaikka oli wc-pönttö. Välillä hiljaisina kesäpäivinä, kun ei ollut asiakkaitakaan myymälässä, ei ollut kerrassaan mitään tekemistä (tavarat siistissä rivissä, kassasta rahat laskettu yms.) ja silti piti vain seistä kassakoneen takana se koko päivä. Jalat olivat yleensä ihan järkyttävän kipeät.
Häh, en ole kertaakaan edes kiinnittänyt huomiota siihen, seisooko vai istuuko kassa. :D