Työttömät muka lusmuilee! Kerrotaan mitä ollaan tehty!
Listataanpa tähän kaikki, mitä me työnhakijat teemme! Jospa siten tuo lusmun ja loisen status kenties hieman hälvenisi. Eli, mitä sinä teet edistääksesi työllistymistäsi?
Itse kävin juuri työnhakuvalmennuskurssin, jonka avulla päivitin cv:n ja hakemuksen nykyaikaisemmiksi, koska edellisestä työttömyysjaksosta on kulunut paljon aikaa. Niiden avulla aion pyrkiä löytämään kaupunkini piilotyöpaikkoja. Opiskelen myös avoimessa amk:ssa oman alani opintoja.
Kommentit (72)
Ai että, oikein kävi kurssin, että saat CV:n päivitettyä! Olitpas ahkera ja aikaansaava.
Minun CV:ni on päivitetty viimeksi viime vuosikymmenellä. Olen kokopäiväisesti ahkera netin keskustelupalstoilla.
Oon lusmuillut koko päivän ansiosidonnaisella. Joudun heti taas töihin jos haen. Itseasiassa on jo pyydettykin. Olen sellaisen alan ammattilainen jossa on kokeneista pulaa. Lusmuilen nautinnolla kunnes ansisidonnainen päättyy. Sitten joudun kait taas töihin.
No rehellisesti sanottuna en mitään. Ei olekiirettä töihin, lapsetkin tykkäävät kun olen kotona.
Mutta ei täällä kotona silti vain sohvalla makoilla.
Siivosin, tein ruokaa, kävin kaupassa, käytiin lasten kanssa auttamassa äitiä tietokonehommissa, nyt vielä silitän huomiselle työvaatteet. Ai niin, tein täyden työpäivänkin.
Olen koko päivän laskeskellut rahojani ja homma jatkuu varmasti koko yön yli. On tässä urakkaa. Huh.
Myynyt itsepalvelukirpparilla 5 päivässä 150 € llä lapsen pieneksijääneitä juttuja. Siis en ole siellä istunut vaan vienyt ne sinne.
Mä olen yrittänyt päättää minkälaiset uudet lamput hankkisin, käy kyllä ihan työstä!
Kun amiksen jälkeen todellisuus iski, ettei töitä olekaan niin helppo saada kun olin kuvitellut, niin aloitin sivutoimiset lukio-opinnot ja kirjoitin ylioppilaaksi.
Opiskellut itsenäisesti paria kieltä, ihan kivaa ja kehittävää puuhaa. Eikä sitä ikinä tiedä, vaikka joku ovi joskus aukeaisi tämän "harrastuksen" ansiosta.
Sitten tietysti työkokeilut ja työhakemukset. Eipä oikein muuta. Ensi vuonna haen yliopistoon, koska en luota pätkääkään siihen, että töitä ihan heti löytyisi.
En istunut himassa. Menin ulos ja lähipubiin oluselle.
Vierailija kirjoitti:
Myynyt itsepalvelukirpparilla 5 päivässä 150 € llä lapsen pieneksijääneitä juttuja. Siis en ole siellä istunut vaan vienyt ne sinne.
Sitten ostin Fidalta pelkkiä hyväkuntoisia merkki Metsoloita ja Pop:ia kasan kympillä, joita en laita myyntiin, koska mun poikani on hyvinpuettu.
Katoin Jessica Jonesia Netflixistä. Ehdottelin tuhmia puhelinmyyjälle. Kävin kaupassa. Siinäpä se....
Keittelen hernekeittoa aromipesässä.
Vierailija kirjoitti:
En istunut himassa. Menin ulos ja lähipubiin oluselle.
Mä kävin myös lasillisella kun isä hoiti lastaan. Puhuin sivistyneitä ja kaksi lasillista tarjottiin.
Kävin kysymässä viidestä eri paikasta että ottaisivatko työkokeiluun. Soitin työkkäriin pari kertaa. Siinäpä tämän päivän hommat
ei se vitun leima häviä. olen täl hetkel tekemäs duunii mis suurin osa ajast sormien pyörittelyy ja odotan jos jostain sais enemmän aktiviteettii enne ku pää hajoo.
ja nää on vuokratyöhelvettien ansiosta ettei vakkaria tuu ja kenen kautta tänki sain.
pitäis kieltää lailla
Kaipa sitä työttömät tekee samaa kuin työssäkäyvätkin, paitsi käyvät siellä töissä. Tekevät kotityöt, hoitavat lapset ja/tai vanhempansa, harrastavat, remontoivat, tekevät pihatöitä...
Ihan tyhmää kysellä mitä työtön tekee, ei kukaan töissäkäyviltä kysele että mitä teet iltaisin, viikonloppuisin ja lomilla, makaatko vaan sohvalla?
Katsonu tv:tä. Sekä lintuja, kun ne pihalla ruokailee. Kävin viemässä lisää pähkinöitä. Kaupassa poikkesin ja laitoin ruokaa. Mies sen yleensä kylläkin laittaa, mut tänään olin ylireipas. Tuuletin petivaatteet ja lakanat vaihdoin. Meinasin imuroida, mut ei huvittanu. Juoksumatolla olin tunnin verran ja puntteja nostellu. Ja läärynny fb:ssä joutavia. Nyt ootan yöunia. Ihanaa, kun saa aamulla nukkua pitkääään. :)
Vierailija kirjoitti:
Katsonu tv:tä. Sekä lintuja, kun ne pihalla ruokailee. Kävin viemässä lisää pähkinöitä. Kaupassa poikkesin ja laitoin ruokaa. Mies sen yleensä kylläkin laittaa, mut tänään olin ylireipas. Tuuletin petivaatteet ja lakanat vaihdoin. Meinasin imuroida, mut ei huvittanu. Juoksumatolla olin tunnin verran ja puntteja nostellu. Ja läärynny fb:ssä joutavia. Nyt ootan yöunia. Ihanaa, kun saa aamulla nukkua pitkääään. :)
Minä herään aina kuudelta, vaikka olen ollut 9 vuotta työtön. Päivärytmi on mukava pitää kunnossa ja on ainakin seiskalta heti valmiina toimintaan, kun av avaa ovensa.
Laiska töitään luettelee.