Työttömät muka lusmuilee! Kerrotaan mitä ollaan tehty!
Listataanpa tähän kaikki, mitä me työnhakijat teemme! Jospa siten tuo lusmun ja loisen status kenties hieman hälvenisi. Eli, mitä sinä teet edistääksesi työllistymistäsi?
Itse kävin juuri työnhakuvalmennuskurssin, jonka avulla päivitin cv:n ja hakemuksen nykyaikaisemmiksi, koska edellisestä työttömyysjaksosta on kulunut paljon aikaa. Niiden avulla aion pyrkiä löytämään kaupunkini piilotyöpaikkoja. Opiskelen myös avoimessa amk:ssa oman alani opintoja.
Kommentit (72)
Viimeiset 2 viikkoa olen tehnyt nettisivuja joilla esittelen itseni, osaamiseni, koulutukseni ja työkokemukseni.
Teen siihen kaiken itse ja ihan tarkoituksella käytän sellaisia ohjelmia joita en ole ennen käyttänyt. Jotta oppisin käyttämään niitä ja voisin lisätä ne taitoihini cv:ssä. Siksi tämä etenee suhteellisen hyvin hitaasti.
Niitä sivuja käytän hyväkseni työnhaussa ja uskon niistä olevan hyötyä sillä antavat kattavan kuvauksen osaamisestani.
Kunhan saan sivut valmiiksi niin sitten alan raivaamaan kotia. Tekemään kaikkia niitä juttuja mitä en ehtinyt työssä käydessäni. Oikeasti minulla on aivan hirveä into hyödyntää lisääntynyt vapaa-aika.
Tämän lisäksi käyn kuntosalilla 3 kertaa viikossa ja liikun välipäivinä joko ulkona tai kotona sisällä. Ja tietenkin teen normaaleja perheenäidin hommia.
Työttömaksi jään parin kuukauden päästä, mutta nyt olen kotona täydellä palkalla. Ei ole työvelvoitetta. Ihan työttömyydeltä tämä kuitenkin tuntuu. Ensimmäiset vapaat viikot matkustelin Euroopassa. Otin sen alun ihan loman kannalta.
Aika lusmua osalla, kävin kaupassa yms.
Kävin kirjastossa ja katselin siinä sivussa yön pimeydessä, kuinka kiva juttu on, että jotkut vielä jaksavat yrittää. Minä en jaksa. Onneksi on sentään lunta taas:)
Vierailija kirjoitti:
Laitan lyhyen yhteenvedon numeroina työelämästäni valmistumiseni jälkeen eli viim. 16 vuoden ajalta:
2 akateemista tutkintoa, kolmas tekeillä
17 pätkätyösuhdetta
10 kk freelance-toimittajana
15 artikkelia julkaistu ammattilehdissä
7 alan konferenssia johon osallistuttu
2 omaa konferenssiesitelmää
5 it-alan kurssia
3 viestintäalan kurssia
3 yhdistystä, jossa toiminut aktiivisesti
7 vuotta toiminut osa-aikaisesti omaishoitajana
1 projektinjohtamisen kurssi
1 ilmainen hankesuunnitelma
2 viikkoa vapaaehtoistyössä ulkomailla
1 urasuunnittelukurssi, Avoin yo
1 CV- kurssi, TE-toimiston toimenpide
1 kuntoutustutkimus, TE-toimiston toimenpide
1 akateemisten työttömien kurssi, TE-toimiston toimenpide
3 palkkatukityöpaikkaa, TE-toimiston toimenpide
1 ilmainen harjoittelupaikka, TE-toimiston toimenpide
17 haettujen työpaikkojen määrä viim. 20 kk aikana
Huh. Rupesi ihan huimaamaan itseänikin, enkä edes kertonut mitä tein ennen vuotta 2000. Ja sitten joku tulee haukkumaan vielä laiskaksi ja lusmuksi :)
Olisko sulla mahdollisuutta lähteä ulkomaille töihin? Monessa maassa arvostetaan koulutusta ihan eri tavalla kuin Suomessa.
Tänään itkin tunnin, koska en päässyt unelmieni työpaikkaan, jonka haastattelussa olin.
Lisäksi olen syönyt avustuspakkauksen hapankorppuja.
Itse päivisin kotona vilkkaan 1v kanssa, se käy melkein jo töistä. Ei kauheasti ehdi huilia kun menossa joka paikkaan mihin ei saisi mennä, siinä vasta työtä onkin.
Minä olen kyllä lusmuillut viime aikoina, ei oo energiaa eikä kiinnostusta mihinkään. Omassa kämpässä pelaan illat ja yöt ja viikonloppuina juon kaljaa ja näen kavereitani jotka ovat myöskin juoppoja. Paljon oon yrittänyt mutta umpikujaan päätynyt kerta toisensa jälkeen, ei vaan jaksa uskoa itseensä ja omiin mahdollisuuksiinsa, varsinkaan tässä yhteiskunnallisessa talous/työtilanteessa. Seinäruusuloiseksi taidan jäädä, no meneehän se näinkin yksi elämä.
tonttuli kirjoitti:
Minä olen kyllä lusmuillut viime aikoina, ei oo energiaa eikä kiinnostusta mihinkään. Omassa kämpässä pelaan illat ja yöt ja viikonloppuina juon kaljaa ja näen kavereitani jotka ovat myöskin juoppoja. Paljon oon yrittänyt mutta umpikujaan päätynyt kerta toisensa jälkeen, ei vaan jaksa uskoa itseensä ja omiin mahdollisuuksiinsa, varsinkaan tässä yhteiskunnallisessa talous/työtilanteessa. Seinäruusuloiseksi taidan jäädä, no meneehän se näinkin yksi elämä.
Oo iloinen että sulla on edes ne kaverit.
Olen ollut työtön noin 6kk. Teen kuitenkin kahta eri työtä (tunnit/palkka ei riitä) ja sen lisäksi vapaaehtoistyötä.
Minulla on kaksi vapaapäivää viikossa, niinkuin useimmilla työssäkäyvillä. Päiväni eivät aina ole pitkiä, mutta pisimmillään teen yli 13h työpäivää johtuen kahden työn päällekkäisyydestä.
Vapaa-aika ja vapaapäivät käytän vapaaehtoistyöhön/kodin siivoamiseen/ruuanlaittoon/työn etsintään.
Joko AP:n aloitus kääntyi surullisesti päälaelleen, tai aloitus onnistui nerokkaasti osoittamaan suomalaisten työttömien työttömyyden syyn.
Just tulin kuntouttavasta työtoiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
No rehellisesti sanottuna en mitään. Ei olekiirettä töihin, lapsetkin tykkäävät kun olen kotona.
Mutta ei täällä kotona silti vain sohvalla makoilla.
Juu, välillä sängyllä.
Palstailen, katon sarjoja ja leffoja, käyn koiran kanssa lenkillä. Pari kertaa viikossa käyn kaupassa ja ehkä kerran kuussa siivoan. Viikonloppuisin ryyppään.
Vierailija kirjoitti:
No rehellisesti sanottuna en mitään. Ei olekiirettä töihin, lapsetkin tykkäävät kun olen kotona.
Mutta ei täällä kotona silti vain sohvalla makoilla.
Mitä iloa lapsille on siitä että sinä olet kotona, kun he ovat päiväkodissa ja/tai koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Laiska töitään luettelee.
Jep ja juopot pitää tipaton tammikuu.
Minäkään en ole yhtään päivää lusmuillut tällä viikolla, vaikka olen työtön. Heräsin vähän jo melkein puolenpäivän aikaan ja nyt aamukaffetta juomassa. Meinaan ainakin jaksaa käydä postilaatikolla samalla kun vien roskat. Jatkan kaksioni siivoamista, jonka uskon saavani jouluksi valmiiksi. Nälkä alkaa vähän kurnia suolia, mutta kauppaan en vielä tänään jaksa bussilla mennä. Ensi vuonna lupaan tehdä ehkä ainakin jotain 3 työhakemusta tms.
En ole tehnyt oikein mitään. Heräsin 09.10, kaikessa rauhassa hoidin aamuaskareet eli pistin teen hautumaan, katsoin mitä ohjelmia tänään tulee töllöstä, join teeni, menin suihkuun, sitten laitoin kaalilaatikon tulemaan. Siitä saakka olen istunut nojatuolissa ja surffaillut netissä. Kohta on kaalilaatikko valmis. Ajattelin pistää uunin kiinni ja jättää sen vielä jälkilämpöön. Nyt lähden kirjastoon palauttamaan pari kirjaa, samalla saa hengitellä raitista ilmaa ja sitten tulen kotiin ja syön kaalilaatikkoa. Mitä teen loppupäivän? Varmaankin luen kirjaa tai olen netissä tai katson tv:tä. Asun yksin joten minun ei tarvitse huolehtia kenestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kirjastossa ja katselin siinä sivussa yön pimeydessä, kuinka kiva juttu on, että jotkut vielä jaksavat yrittää. Minä en jaksa. Onneksi on sentään lunta taas:)
Onko teillä kirjasto auki öisin?
Koneella istuskelua, joskus siivoan, pitkiä kävelyjä läheisessä puistossa. Salilla käyn ahkerasti. Muuten elämä pyörii yhtä ja samaa ympyrää. Harkitsen treffi-ilmoituksen luomista. Näin Oulusssa.
Olen pähkäillyt koko päivän mikä olisi ensi lauantain oikea lottorivi, en löytänyt ratkaisua joten jatkan huomenna.