Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät muka lusmuilee! Kerrotaan mitä ollaan tehty!

Vierailija
29.11.2016 |

Listataanpa tähän kaikki, mitä me työnhakijat teemme! Jospa siten tuo lusmun ja loisen status kenties hieman hälvenisi. Eli, mitä sinä teet edistääksesi työllistymistäsi?

Itse kävin juuri työnhakuvalmennuskurssin, jonka avulla päivitin cv:n ja hakemuksen nykyaikaisemmiksi, koska edellisestä työttömyysjaksosta on kulunut paljon aikaa. Niiden avulla aion pyrkiä löytämään kaupunkini piilotyöpaikkoja. Opiskelen myös avoimessa amk:ssa oman alani opintoja.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa sitä työttömät tekee samaa kuin työssäkäyvätkin, paitsi käyvät siellä töissä. Tekevät kotityöt, hoitavat lapset ja/tai vanhempansa, harrastavat, remontoivat, tekevät pihatöitä... 

Ihan tyhmää kysellä mitä työtön tekee, ei kukaan töissäkäyviltä kysele että mitä teet iltaisin, viikonloppuisin ja lomilla, makaatko vaan sohvalla?

Kysyinkin mitä teet työllistymisesi eteen. Ei ollut tarkoitus luetella arkipäivän askareita, joita jokainen tekee.

Vierailija
22/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein villasukat, hienot tuli, niin hienot, etten saanutkaan pitää niitä itselläni. Täytyy tehdä toiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkälti olen lusmuillut koko päivän. Aamulla heräsin vasta joskus 11 jälkeen ja söin aamupalan. Puhuin äidin kanssa puhelimessa ja autoin häntä tietokoneeseen liittyvässä ongelmassa. Sen jälkeen selailin nettiä muutaman tunnin ja lähdin juoksulenkille. Lenkin jälkeen tein ruokaa, söin ja kävin suihkussa. Istuin taas tietokoneella ja heitin joulutorttuja uuniin, joita nyt syön. Tarkoitus olisi lukea vielä pääsykoekirjaa vähän ennen kuin menen nukkumaan. Piti lukea kyllä enemmänkin, mutta mennyt taas aika kuin siivillä. Toisaalta selvittelin kyllä yhtä asiaa netistä, joka piti selvitellä, joten en pelkästään turhanpäiten koneella ollut. 

Vierailija
24/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa sitä työttömät tekee samaa kuin työssäkäyvätkin, paitsi käyvät siellä töissä. Tekevät kotityöt, hoitavat lapset ja/tai vanhempansa, harrastavat, remontoivat, tekevät pihatöitä... 

Ihan tyhmää kysellä mitä työtön tekee, ei kukaan töissäkäyviltä kysele että mitä teet iltaisin, viikonloppuisin ja lomilla, makaatko vaan sohvalla?

Kai ne olettaa että se työpäivään kuluva aika jotenkin mystisesti kuluu outoihin hommiin tai lasittunein silmin kaukaisuuteen tuijottaen. Ainakin mun aika kuluu varsin nopeasti vaikken töissä olekaan.

Vierailija
25/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset vein aamulla päikkään, kun miehelä oli menoja kävin ostarilla kuppilassa ja ostin ruokaa ja juomaa kaupasta. Kotiin ehdin ennen kuin mies tuli lasten kanssa.

Vierailija
26/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyinkin mitä teet työllistymisesi eteen. Ei ollut tarkoitus luetella arkipäivän askareita, joita jokainen tekee.

Plääh. Ei työkkärin väki ole enää töissä tähän aikaan päivästä.

Vierailija
27/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on keskiviikon paikallislehtien jakopäivä. Mainoksia on ainakin sata kiloa lajiteltavana ja huomenaamuna ptäisi olla jo kaikki niis  lähtöä varten pyörän peään maitokärryyn niputettu ja pakattu ....

Vierailija
28/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä keskityn laihuttamisee aina kun ei oo töitä. jaksaa liikkua ja helpompi kattoo mitä syö kun ei oo koko ajan väsynyt töiden takia. 

Vierailija
29/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut koko päivän aamusta iltaan jokaisen työvoimavirkailijan, ely-keskuksen ja vähänkin siihen viittavan läpi.

Vierailija
30/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut kaikkiin mol.fi:ssä ilmoitettuihin paikkoihin, huh mikä homma! Ehkä saan se ylilääkärin viran!

Vierailija
31/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin metsään, koska siellä niitä töitä kuulemma riittää. Eipä näkynyt.

Vierailija
32/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 54 vuotiaana firmasta poispotkittuna eukkona suoraan sanoen en edes viitsi lähetellä hakemuksia, kuka enää tälläistä vanhaa raatoa palkkaa. Eiköhän se työura ollut siinä. Jätän työt nuoremmille, olen 15-vuotiaasta asti tehnyt töitä. Antaisivat suosiolla meille vanhoille eläkkeen, pääsisivät nuoret töihin.

Vierailija
33/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla vein miehen ja lapset, kiersin kaksi tuntia kirppiksiä etsimässä materiaaleja, kävin hoitamassa isomummun asioita, hain lapset koulusta, laitoin safkat ja pesin pyykkiä, tein duunia (omassa työssä sivutoimisesti työllistyvä työtön), hain miehen ja vein lapset harrastuksiin, kävin kaupassa ja hain lapset, kotona tein mainokset facebookiin (omaan työllistymiseen liittyen), lasten iltatoimet, läksyjen tarkistus ja iltasadut, katsoin tunnin telkkaria (tein samalla töitä), siivosin keittiön, kävin suihkussa ja annoin miehelle piparia. Töitä tein yhteensä 9 tuntia, mutta se saanko siitä joskus palkkaa, sitä ei kukaan tiedä. Työttömän itsensä työllistäjän arkea. Virallisesti olen työtön peruspäivärahalla (liiton rahat käytin omaehtoiseen opiskeluun), todellisuudessa teen vähintään sen 6 tuntia töitä sen eteen että työllistyisin kevytyrittäjänä. Usein työpäivät venyvät yli kymmentuntisiksi, mutta ehkä se vielä joskus kantaa hedelmää. Palkkaa en ole kuin kerran saanut yli sen 300€ kuukausirajan. T. Laiska ja mukavuudenhaluinen työtön. ;-)

Vierailija
34/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut kaikkiin mol.fi:ssä ilmoitettuihin paikkoihin, huh mikä homma! Ehkä saan se ylilääkärin viran!

Tsemppiä! Ollaan positiivisia. Kyllä sinä sen saat. :)

Vierailija
35/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä keskityn laihuttamisee aina kun ei oo töitä. jaksaa liikkua ja helpompi kattoo mitä syö kun ei oo koko ajan väsynyt töiden takia. 

Minulla taas loppui kaikenlainen harrastaminen samalla kellonlyömällä, kun työsuhdekin. Paljon enemmän energiaa oli työpäivän jälkeen kuin näin työttömänä. Passivoi ihan hulluna. Taitaa olla kyllä enemmänkin meidän miesten ongelma, naiset vaikuttavat olevan miehiä onnellisempia työttömänä.

Vierailija
36/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan lyhyen yhteenvedon numeroina työelämästäni valmistumiseni jälkeen eli viim. 16 vuoden ajalta:

2 akateemista tutkintoa, kolmas tekeillä

17 pätkätyösuhdetta

10 kk freelance-toimittajana

15 artikkelia julkaistu ammattilehdissä

7 alan konferenssia johon osallistuttu

2 omaa konferenssiesitelmää

5 it-alan kurssia

3 viestintäalan kurssia

3 yhdistystä, jossa toiminut aktiivisesti

7 vuotta toiminut osa-aikaisesti omaishoitajana

1 projektinjohtamisen kurssi

1 ilmainen hankesuunnitelma

2 viikkoa vapaaehtoistyössä ulkomailla

1 urasuunnittelukurssi, Avoin yo

1 CV- kurssi, TE-toimiston toimenpide

1 kuntoutustutkimus, TE-toimiston toimenpide

1 akateemisten työttömien kurssi, TE-toimiston toimenpide

3 palkkatukityöpaikkaa, TE-toimiston toimenpide

1 ilmainen harjoittelupaikka, TE-toimiston toimenpide

17 haettujen työpaikkojen määrä viim. 20 kk aikana

Huh. Rupesi ihan huimaamaan itseänikin, enkä edes kertonut mitä tein ennen vuotta 2000. Ja sitten joku tulee haukkumaan vielä laiskaksi ja lusmuksi :)

Vierailija
37/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen tuloksia yhteishausta, olen tällä hetkelle varasijalla 15 yhdelle tekniikan alalle. Jos ei lykästä, niin jatkan töiden etsimistä ja haen keväällä uudestaan, mutta tällä kertaa yliopistoon.

Vierailija
38/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan lyhyen yhteenvedon numeroina työelämästäni valmistumiseni jälkeen eli viim. 16 vuoden ajalta:

2 akateemista tutkintoa, kolmas tekeillä

17 pätkätyösuhdetta

10 kk freelance-toimittajana

15 artikkelia julkaistu ammattilehdissä

7 alan konferenssia johon osallistuttu

2 omaa konferenssiesitelmää

5 it-alan kurssia

3 viestintäalan kurssia

3 yhdistystä, jossa toiminut aktiivisesti

7 vuotta toiminut osa-aikaisesti omaishoitajana

1 projektinjohtamisen kurssi

1 ilmainen hankesuunnitelma

2 viikkoa vapaaehtoistyössä ulkomailla

1 urasuunnittelukurssi, Avoin yo

1 CV- kurssi, TE-toimiston toimenpide

1 kuntoutustutkimus, TE-toimiston toimenpide

1 akateemisten työttömien kurssi, TE-toimiston toimenpide

3 palkkatukityöpaikkaa, TE-toimiston toimenpide

1 ilmainen harjoittelupaikka, TE-toimiston toimenpide

17 haettujen työpaikkojen määrä viim. 20 kk aikana

Huh. Rupesi ihan huimaamaan itseänikin, enkä edes kertonut mitä tein ennen vuotta 2000. Ja sitten joku tulee haukkumaan vielä laiskaksi ja lusmuksi :)

Ei se määrä, vaan laatu. Tosin ei sinua voi ehkä laiskaksi sanoa ainakaan siinä merkityksessä, joten sitä yleensä käytetään työttömyyden yhteydessä. 

Vierailija
39/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että, oikein kävi kurssin, että saat CV:n päivitettyä! Olitpas ahkera ja aikaansaava.

Ai että, oikein päätit kommentoida alentuvasti, että saat kokea ylemmyydentuntoa! Olitpas näppärä ja nokkela.

Nykyään cv:t tehdään ihan eri tyyliin kuin ennen ja se on erittäin hyvä tietää, jos aikoo tehdä minkäänlaista vaikutusta potentiaalisiin työnantajiin.

Vierailija
40/72 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerron mitä mun mies on tehnyt.

Aamulla se kuljetti lapset kouluun eripuolelle kaupunkia ja tuli kotiin kahville ja lukemaan lehden + tsekkaamaan sähköpostin. Seuraavaksi se täytti tiskikoneen, laittoi päälle, meni ripustamaan pyykit jotka mä jätin illalla koneeseen märkänä, meni pihavajaan pilkkomaan polttopuita ja kantoi niitä sisälle, lämmitti talon, lähti tekemään saman puuhomman äidilleen ja muutenkin tsekkaamaan miten se voi, sillä reissulla haki nuoremman lapsen koulusta, laittoi sille välipalan, vei harrastukseen, poikkesi kaupassa, haki harrastuksesta, haki vanhemman lapsen koulusta kotiin, teki päivällisen ja mä istuin töistä tullessani valmiiseen pöytään.