Kelpaako kenellekkään miehelle aseksuaalinainen?
Itse olen 25v. aseksuaalinainen ja hieman kyllä epäilyttää tämä oma seuranhaku. Kaikki pyörii niin sen seksin ympärillä, että ihan kammottaa. Taitaa olla tän tytön seurustelut olla ihan turhaa haaveilua...
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Mihin aseksuaali edes tarvitsee suhdetta?
Tätä mä en ymmärrä. Eikö parisuhde oikeasti ole mitään muuta kuin seksiä? Kyllä seksitönkin parisuhde on paljon enemmän kuin tavallinen kaverisuhde. Ja miksi kukaan ylipäätään haluaisi parisuhteen? Mä ainakin haluan kumppanuutta, läheisyyttä ilman seksiä ja jonkun jonka kanssa jakaa elämän ilot ja surut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeutuisit lääkärille ap, pilaat turhaan nuoren elämäsi tuon kuvitteellisen yksisarvissairautesi takia. Terve ihminen haluaa seksiä ja 90% tapauksissa haluttomuudesta kärsivät voidaan helposti eheyttää kunhan he itse vain haluavat parantua.
Huoh. Kyse ei ole vain mistään haluttomuudesta tai saati sairaudesta. Varmasti voisin harrastaa seksiä jos olisi pakko, mutta se ei vaan kiinnosta. En ajattele seksiä koskaan tai haaveile sitä harrastavani. Lääkäri tuskin voi muuttaa mun seksuaalistasuuntausta.
ApMistä tiedät että todella olet aseksuaali etkä vain estoinen hetero, oletko koskaan kokeillut harrastaa seksiä? Entä jos oletkin "demiseksuaali", kuinka aseksuaalin erottaa demiseksuaalista?
Aseksuaalisuus ei ole oikea seksuaalinen suuntautuminen, aseksuaalisuus on käytännössä sama asia kuin diagnosoimaton hyposeksuaalisuus. Olen oikeasti perehtynyt asiaan koska veljeni väittää olevansa aseksuaali, perhe on yrittänyt auttaa häntä kaikin mahdollisin tavoin mutta apu ei kelpaa. Miksi pitää olla niin ylpeä ettei lääkärikäyntiin voi suostua, jos aseksuaalisuus on oikea seksuaalinen suuntautuminen niin ei lääkäri/seksuaaliterapeutti voisikaan sitä parantaa mutta jos jotakin häikkää löytyy niin asia selviäisi.
Wow. Jos joku haluaa olla harrastamatta seksiä eikä se kiinnosta niin on siis sairas? Ei kyllä ole totta. Ja mitä se niin muita ihmisiä pitäisi liikuttaa jos ei ikinä harrastaisi seksiä ja olisi siinä päätöksessään onnellinen? Osaan itse määritellä oman seksuaalisuuteni ja koen olevani enemmän aseksuaali enkä demiseksuaali. Kyse ei ole myöskään vain siitä että olisin millään tavalla estoinen hetero, koska en silti koe seksuaalisia tuntemuksia samalla tavalla. Jos olisin estynyt heteroseksuaali niin varmasti haluaisin harrastaa seksiä edes ajatustasolla. Näin ei oo mun kohdalla. Miksi menisin hakemaan apua asiaan johon en koe edes tarvitsevani apua? Sehän olisi ihan naurettavaa mennä lääkäriin pyytämään apua siihen että ei halua harrastaa seksiä?
Asia on ihan erilainen jos taas tuntee seksuaalista vetoa toisiin ihmisiin ja haluaa harrastaa seksiä. Tämä on ihan eri asia aseksuaalisuuden kanssa.
ap
Terveellä ihmisellä on seksuaalisia haluja, mieti nyt: aseksuaalisuus on epäluonnollista, seksi on yksi ihmisen perustarpeista eikä ole olemassa eläimiä jotka olisivat aseksuaaleja. Hyposeksuaalisuus on myös oikea lääketieteen tuntema tila joka voidaan parantaa.
Jos joku on ollut syntymästään asti sokea ja hän ei halua että hänelle annettaisiin näkökyky koska hän on onnellinen sokeana, niin hänenkö pitäisi antaa olla sokea vaikka hän jää paitsi uskomattomista asioista tilansa takia? En tarkoittanut tuota lääkärikäyntiehdotusta pahalla, olen vain surullinen sen puolesta että joku tietämättömyytensä takia jää paitsi elämän mahtavimmista kokemuksista mikä on myös tärkeä osa ihmisyyttä.
Eli seksuaalisuus on puhtaasti ihmisen itsensä määriteltävissä? Aika homofoobinen ajattelumalli, jotkut homot ovat käyneet läpi paljon oppiakseen hyväksymään itsensä ja nyt aseksuaalit tulevat ja sanovat että seksuaalinen suuntautuminen on vain määrittelystä kiinni. Jos joku päättää olevansa otherkin-furryseksuaali niin muiden pitää vain ottaa hänet vakavasti?
Estoinen hetero ei myöntäisi omia seksuaalisia tuntemuksiaan koska näkee ne “likaisina”, mistä tiedät ettet vain elä itsepetoksessa?
Jos et edes halua hakea apua niin lopeta kitinä siitä ettet helposti löydä kumppaniksesi eunukkimiestä, tarjosin vain itsestään selvää ratkaisua joka olisi poistanut ongelmasi ja voisit elää onnellisesti normaalissa suhteessa.
Kysyn nyt vielä: jos sinulle tarjottaisiin tablettia joka tekisi sinusta heteron niin et siis oikeasti huolisi sitä?
Korjaan tässä hieman lausuntoani. Seksuaalisuus ei ole valinta, sitä en tarkoittanut. Ajattelin tätä asiaa lähinnä terminologian kannalta esim. itse osaa määritellä olenko aseksuaali vai demiseksuaali. Seksuaalisuus ei ole valinta, mutta jokainen saa itse määritellä millä termillä sitä omaa seksuaalisuuttaan haluaa kuvailla.
Mielestäni seksin harrastamista ja sokeutta ei voi verrata keskenään. Sokeus vaikuttaa elämään paljon paljon enemmän kuin se onko harrastamatta seksiä vai ei.
Tiedän etten elä petoksessa, koska tiedän omat tuntemukseni ja kuka minä olen.
Mistä saat edes päähäsi, että joku lääkäri voisi minut aseksuaalisuudestani parantaa? Eihän homoseksuaalisuuttakaan voi parantaa. Olen syntynyt tälläiseksi ja valehtelisin jos väittäisin ettei tämä asia harmittaisi ja satuttaisi ajoittain kovastikin, koska koko muu yhteiskunta tuntuu pyörivän vain seksin ympärillä. Sitä on joka paikassa ja aina siitä hössötetään. Minua ei vain kiinnosta. Mutta olen oppinut hyväksymään itseni sellaisena kuin olen, mikä on pitkän työn tulos. :)
Okei ymmärrän, asia kunnossa. En siltikään ymmärrä kuinka te aseksuaalit pääsette varmuuteen siitä ettette sittenkään ole demiseksuaaleja ennen kuin olette rakastuneet (koska demiseksuaali ei kai koe seksuaalisuutta myöskään ennen kuin kiintyy johonkuhun?).
Jos sokeus on epäsopiva vertaus entäpä makuaisti? Sen puuttuminen ei rajoita elämää mutta ihminen jää paitsi monesta elämyksestä ilman sitä.
Homoseksuaalisuutta ja aseksuaalisuutta ei voi verrata. Homoseksuaalisuus on ensiksikin geneettistä ja se näkyy ihmisen aivokemiassa, mikä aiheuttaa sen onko ihminen aseksuaali? Ei ole mitään näyttöä että olisit syntynyt aseksuaaliksi, yhtä hyvin voisi sanoa että joku syntyy parafiiliksi (pedofilia, zoofilia, nekrofilia yms.). Aseksuaalihan on voinut kokea jonkin trauman lapsena mikä on lamauttanut seksuaalisen kehityksen. Moni seksuaalisen väkivallan uhriksi lapsena joutunut ei koskaan kehitä normaalia seksuaalisuutta.
Riippumatta siitä voiko aseksuaalisuutta parantaa et siis ottaisi sellaista taikatablettia joka muuttaisi seksuaalisuuttasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mä en ymmärrä. Eikö parisuhde oikeasti ole mitään muuta kuin seksiä? Kyllä seksitönkin parisuhde on paljon enemmän kuin tavallinen kaverisuhde. Ja miksi kukaan ylipäätään haluaisi parisuhteen? Mä ainakin haluan kumppanuutta, läheisyyttä ilman seksiä ja jonkun jonka kanssa jakaa elämän ilot ja surut.
ap
Miehet haluaa parisuhdetta vain siksi että saisivat helpommin ja varmemmin seksiä kuin sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miehet haluaa parisuhdetta vain siksi että saisivat helpommin ja varmemmin seksiä kuin sinkkuna.
Älä usko palstamiehiä, juuri tuo asenne paljastaa miksi suurimmalle osalle heistä tuottaa vaikeuksia löytää itselleen naista. Minun tuntemani miehet eivät todellakaan ole parisuhteessa vain seksin takia, luulisin että pari heistä saattaisi jopa ottaa mielellään aseksuaalin naisen jos nainen olisi sielunkumppani muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sitä kutsutaan ystävyydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry tyhmä (?) kysymys, mutta miksi aseksuaalinainen hakee nimenomaan miestä? Eikö voisi hakea yhtä lailla naista suhteeseen?
Asia on varmaan jokaisen aseksuaalin kohdalla eri, mutta itse haluaisin olla mielummin suhteessa miehen kuin naisen kanssa. :)
ap
Mutta MIKSI? Kuvaile vaikka, mitä mies sinulle antaa mitä nainen ei voi antaa.
Ei tunnu kelpaavan. En ole aseksuaali mutta en pidä seksiä tärkeänä ja pärjään vallan mainiosti ilmankin. Tuntuu, että suhteissa pitäisi heti hypätä sänkyyn, paneskella joka välissä ja mahdollisimman usein ja eri tavoin. Pitää olla innostunut ja vuodesta toiseen pitäisi jyystää monta kertaa viikossa. Itse en vain pidä sitä tärkeänä, eikä mulla siten ole mitään motivaatiotakaan seurusteluun. Se vain tietäisi loputonta työmaata ja pakkoseksiä, koska muuten olet pihtari ja seuraa ongelmia.
Mulle kelpaisi mies, joka osoittaa haluavansa mua mutta joka haluaisi silti seksiä ehkä kerran pari kuussa. Mikään ei ole inhottavampaa kuin "pakko" harrastaa seksiä.
Suosittelen otsikon aloittajalle kumppaniksi Sheldon Cooperia.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia seksi on niin vittupaskaa ja kaikki miehillenne jakelevat rasiat voittekon miettiä, että mitä siinä teidän suhteessanne mies oikein rakastaakaan. Ei ainakaan persoonaanne.
Seksi on kyllä juuri se syy, minkä vuoksi parisuhteisiin olen halunnut ja hakeutunut. Muut diilit ja sopimukset on sitten erikseen ja ne voidaan hoitaa ilman seksiäkin.
Joku minua viisaampi aikoinaan sanoi, että silloin kun parisuhteessa seksi toimii, sen painoarvo kokonaisuuden kannalta on jotain 10%, mutta mikäli seksi ei parisuhteessa toimi, kuten jompikumpi haluaisi sen painoarvo onkin tyytyväisyyden kannalta jo 90%
Eli seksittömälle sopii ja todennäköisesti myös riittää sellaiset kaverisuhteet tai kimppakämpät.
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu kelpaavan. En ole aseksuaali mutta en pidä seksiä tärkeänä ja pärjään vallan mainiosti ilmankin. Tuntuu, että suhteissa pitäisi heti hypätä sänkyyn, paneskella joka välissä ja mahdollisimman usein ja eri tavoin. Pitää olla innostunut ja vuodesta toiseen pitäisi jyystää monta kertaa viikossa. Itse en vain pidä sitä tärkeänä, eikä mulla siten ole mitään motivaatiotakaan seurusteluun. Se vain tietäisi loputonta työmaata ja pakkoseksiä, koska muuten olet pihtari ja seuraa ongelmia.
Mulle kelpaisi mies, joka osoittaa haluavansa mua mutta joka haluaisi silti seksiä ehkä kerran pari kuussa. Mikään ei ole inhottavampaa kuin "pakko" harrastaa seksiä.
En ole varma tulkitsinko tämän nyt oikein mutta olet siis niitä naisia joille miehen pitää koko ajan olla todistelemassa tunteitaan kaikenlaisia manöörein ja kiitokseksi mies saisi sääliseksiä kerran pari kuussa? Jos haluat olla miehen kyltymättömän palvonnan kohde niin yleensä seksielämän on oltava vilkasta, muuten saat tyytyä vähän arkisempaan yhteiseloon.
Jos ei halua harrastaa seksiä, miksi toinen osapuoli ei saisi hoitaa sen asian muualla? Miten voi "pettää" seksillä, jos suhteessa lähtökohtaisesti ei ole tarkoituskaan harrastaa seksiä?
Vilpittömästi kysyn.
Vierailija kirjoitti:
gdfdgdf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplle kysymyksia:
1) Haaveiletko perheesta?
2) Suostuisitko avoimeen suhteeseen missa mies saa kayda muualla panemassa jos silta tuntuu?
3) Suostutko tyydyttamaan miehesi muuten kuin yhdynnassa?
En haaveile perheestä
En tiedä... ajatus tuntuu tällä hetkellä tosi vieraalta ja epämukavalta. En tiedä olisiko tämä mulle se paras vaihtoehto.
Tuntuu vieraalta tämäkin. En ainakaan nää itseäni siitä nauttimassa, joten en usko monen miehenkään nauttivan. Siitä tulisi pakollinen ahdistava suoritus aika äkkiä, kun ei siitä osaa nauttia itse ollenkaan.
Minulle ainakin seksissä olennaista on myös se, että pidän toista hyvänä ja nautin siitä, että hän nauttii. En oikein ymmärrä, että miksi ei tekisi mieli tuottaa toiselle mielihyvää ja nautintoa, vaikka itse ei seksistä nauti. Luulisi siitä jonkinlaista henkistä mielihyvää edes saavan kun varmaan muutenkin haluaa kumppanille hyvää kaikessa. Vai onko sekin piuha poikki aseksuaaleilla? Jos näin on, miksi edes seurustella?
Jos edes haluttomuudesta kärsivälle heteronaisille (eikä varsinkaan haluttomille miehille!) ei usein riitä pelkkä henkinen mielihyvä motivaatioksi seksiin niin onko ihme ettei aseksuuali nainenkaan innostu mokomasta?
-eri
Aivan saman kysymyksen voin esittää näille haluttomille heteronaisille. Se, että ei halua seksiä on yksi asia, mutta se, että ei halua edes hyvää toiselle on aivan toinen. Jos ei halua pitää toista hyvänä, ei varmaankaan halua enää olla sen ihmisen kanssa ylipäätään, eikö niin?
Kelpaa, jos nainen kuitenkin hoitelee miehen. Jos nainen kieltäytyy seksistä koska se ei itseä kiinnosta, niin ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gdfdgdf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplle kysymyksia:
1) Haaveiletko perheesta?
2) Suostuisitko avoimeen suhteeseen missa mies saa kayda muualla panemassa jos silta tuntuu?
3) Suostutko tyydyttamaan miehesi muuten kuin yhdynnassa?
En haaveile perheestä
En tiedä... ajatus tuntuu tällä hetkellä tosi vieraalta ja epämukavalta. En tiedä olisiko tämä mulle se paras vaihtoehto.
Tuntuu vieraalta tämäkin. En ainakaan nää itseäni siitä nauttimassa, joten en usko monen miehenkään nauttivan. Siitä tulisi pakollinen ahdistava suoritus aika äkkiä, kun ei siitä osaa nauttia itse ollenkaan.
Minulle ainakin seksissä olennaista on myös se, että pidän toista hyvänä ja nautin siitä, että hän nauttii. En oikein ymmärrä, että miksi ei tekisi mieli tuottaa toiselle mielihyvää ja nautintoa, vaikka itse ei seksistä nauti. Luulisi siitä jonkinlaista henkistä mielihyvää edes saavan kun varmaan muutenkin haluaa kumppanille hyvää kaikessa. Vai onko sekin piuha poikki aseksuaaleilla? Jos näin on, miksi edes seurustella?
Jos edes haluttomuudesta kärsivälle heteronaisille (eikä varsinkaan haluttomille miehille!) ei usein riitä pelkkä henkinen mielihyvä motivaatioksi seksiin niin onko ihme ettei aseksuuali nainenkaan innostu mokomasta?
-eri
Minäkin olen tuota miettinyt, että miten joku pystyy tai kehtaa väittää rakastavansa, mutta ei halua (tai viitsi) tuottaa toiselle mielihyvää haluista riippumatta. Eihän sen tarvitse olla sen kummoisempaa kun vaikka hieronta, ja toinen tulee niin iloiseksi siitä! Tietenkin sen teen. Jotenkin ajattelen että nämä ovat yhdessä muista syistä, muodollisuuden, turvallisuuden tai edun takia. Ei siksi että rakastaisivat, tai edes pitäisivät kumppanista.
-eri eri.
Juurikin tämä. Jos seksi ei merkitse itselle mitään, mutta tietää että toinen nauttii siitä paljon, miten se on sinulta pois jos hyväilet toista? Ei pitäisi olla mitenkään, jos seksi on täysin neutraalia. Jos se taas on jotenkin vastenmielistä ja ällöttävää, silloin ei ole kyse aseksuaalisuudesta, vaan kyseessä on jokin muu seksuaalinen ongelma. Veikkaan että monessa tapauksessa näin onkin, se vaan halutaan verhota tuon sanan taakse, kun ei haluta käsitellä vaikeampaa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai haluan pitää tulevaa kumppaniani hyvänä. Koskea, halata ja olla lähellä, mutta miksi kaiken pitäisi silti olla seksuaalista? Ei aseksuaalisuuteni estä minua pitämästä hyvänä toista ihmistä muilla ei-seksuaalisilla tavoilla. Tässä vaiheessa elämääni kaikki seksiin liittyvä tuntuu suorastaan inhottavalta ja ahdistavalta. Ei kaikki hyvänä pito ja läheisyys ole seksuaalista. Sellaista hellyyttä minäkin haluaisin elämääni parisuhteen kautta sekä ihmisen jonka kanssa jakaa elämän ilot ja surut. :/
ap
Ei tietenkään kaikki ole seksuaalista, mutta jos puhutaan ihmisestä, jolla on normaali seksuaalisuus, hän tarvitsee noita molempia läheisyyden muotoja. Sen takia tulee aina ongelmia, ellei toinenkin ole aseksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeutuisit lääkärille ap, pilaat turhaan nuoren elämäsi tuon kuvitteellisen yksisarvissairautesi takia. Terve ihminen haluaa seksiä ja 90% tapauksissa haluttomuudesta kärsivät voidaan helposti eheyttää kunhan he itse vain haluavat parantua.
Huoh. Kyse ei ole vain mistään haluttomuudesta tai saati sairaudesta. Varmasti voisin harrastaa seksiä jos olisi pakko, mutta se ei vaan kiinnosta. En ajattele seksiä koskaan tai haaveile sitä harrastavani. Lääkäri tuskin voi muuttaa mun seksuaalistasuuntausta.
ApMistä tiedät että todella olet aseksuaali etkä vain estoinen hetero, oletko koskaan kokeillut harrastaa seksiä? Entä jos oletkin "demiseksuaali", kuinka aseksuaalin erottaa demiseksuaalista?
Aseksuaalisuus ei ole oikea seksuaalinen suuntautuminen, aseksuaalisuus on käytännössä sama asia kuin diagnosoimaton hyposeksuaalisuus. Olen oikeasti perehtynyt asiaan koska veljeni väittää olevansa aseksuaali, perhe on yrittänyt auttaa häntä kaikin mahdollisin tavoin mutta apu ei kelpaa. Miksi pitää olla niin ylpeä ettei lääkärikäyntiin voi suostua, jos aseksuaalisuus on oikea seksuaalinen suuntautuminen niin ei lääkäri/seksuaaliterapeutti voisikaan sitä parantaa mutta jos jotakin häikkää löytyy niin asia selviäisi.
Jos ihmisellä ei ole mitään mielenkiintoa johonkin asiaan (ilman että tästä on haittaa kellekään), niin miksi hän yrittäisi (tai hänen pitäisi yrittää) hankkia apua kiinnostumisensa puuttumiseen ollakseen ns. normaali?
Asia erikseen sitten on se, että on esteitä, kuten pelkoja, joiden vuoksi ei pysty asiaan, joka jollakin tavalla kuitenkin kiinnostaisi. Onko veljelläsi kyse tällaisesta tilanteesta? Esim. jos hän on vaikka todella ujo, niin voi olla vaikea nähdä itseään harrastamassa seksiä. Esim. itse olen todella ujo ja häpeän kehoani, en tiedä onko seksin "välttely" minulla enemmän ujoutta vai sitä, että seksi ei kiinnosta tarpeeksi. En osaa sanoa tykkäisinkö seksistä, jos pitäisi itseäni siihen "kelpaavana". Ehkä olisin tullut ainakin kokeilleeksi uteliaisuudesta, mutta en tosiaan osaa sanoa pitäisinkö siitä.
Ihmettelen sitä, miten jotkut ihmettelee aseksuaalien halua saada parisuhde. Siis ihanko oikeasti parisuhteessa ihmisten AINOA kaverisuhteessa erottava tekijä on seksin harrastaminen? Mites jos ootte vaikka viikon ilman: oletteko tuon viikon ajan pelkkiä kavereita? Onko parisuhde tosiaan vain kaverisuhde seksillä? Parisuhdehan olisi sitten sama kuin "friends with benefits", sillä erolla että tod.näk. niitä "etuja" ei saada myös muilta ja yhdessä oltaisiin tiiviimmin. Jos parisuhde perustuu kaveruuden lisäksi vain seksiin, niin miksi sen pelkän seksin takia jotkut esim. asuvat yhdessä? Ei kai pelkän seksin takia nyt yhteen tarvitse muuttaa! Kai siinä muitakin syitä siis on? Eli mikä niin ihmetyttää aseksuaalien halussa saada parisuhde?
Se ihmettely jotenkin särkee mun kuvan parisuhteista. Parisuhteessako on vain kaverirakkautta + seksuaalista himoa? Vai onko olemassa jopa "seksuaalista rakkautta"? Romanttista rakkautta ilmeisesti ainakaan ei ole, jos kerran parisuhdetta ei voi ilman seksiä olla...?
Mä olin 25 vuotta kimpassa selkeesti aseksuaalin akan kanssa. Erottiin joku aika sitten mikä on elämä paras päätös ikinä.
No.. aika vaikeaahan tuo.....harvat haluu elää ilman pildee... :DDD
Korjaan tässä hieman lausuntoani. Seksuaalisuus ei ole valinta, sitä en tarkoittanut. Ajattelin tätä asiaa lähinnä terminologian kannalta esim. itse osaa määritellä olenko aseksuaali vai demiseksuaali. Seksuaalisuus ei ole valinta, mutta jokainen saa itse määritellä millä termillä sitä omaa seksuaalisuuttaan haluaa kuvailla.
Mielestäni seksin harrastamista ja sokeutta ei voi verrata keskenään. Sokeus vaikuttaa elämään paljon paljon enemmän kuin se onko harrastamatta seksiä vai ei.
Tiedän etten elä petoksessa, koska tiedän omat tuntemukseni ja kuka minä olen.
Mistä saat edes päähäsi, että joku lääkäri voisi minut aseksuaalisuudestani parantaa? Eihän homoseksuaalisuuttakaan voi parantaa. Olen syntynyt tälläiseksi ja valehtelisin jos väittäisin ettei tämä asia harmittaisi ja satuttaisi ajoittain kovastikin, koska koko muu yhteiskunta tuntuu pyörivän vain seksin ympärillä. Sitä on joka paikassa ja aina siitä hössötetään. Minua ei vain kiinnosta. Mutta olen oppinut hyväksymään itseni sellaisena kuin olen, mikä on pitkän työn tulos. :)