Kelpaako kenellekkään miehelle aseksuaalinainen?
Itse olen 25v. aseksuaalinainen ja hieman kyllä epäilyttää tämä oma seuranhaku. Kaikki pyörii niin sen seksin ympärillä, että ihan kammottaa. Taitaa olla tän tytön seurustelut olla ihan turhaa haaveilua...
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplle kysymyksia:
1) Haaveiletko perheesta?
2) Suostuisitko avoimeen suhteeseen missa mies saa kayda muualla panemassa jos silta tuntuu?
3) Suostutko tyydyttamaan miehesi muuten kuin yhdynnassa?
En haaveile perheestä
En tiedä... ajatus tuntuu tällä hetkellä tosi vieraalta ja epämukavalta. En tiedä olisiko tämä mulle se paras vaihtoehto.
Tuntuu vieraalta tämäkin. En ainakaan nää itseäni siitä nauttimassa, joten en usko monen miehenkään nauttivan. Siitä tulisi pakollinen ahdistava suoritus aika äkkiä, kun ei siitä osaa nauttia itse ollenkaan.
Minulle ainakin seksissä olennaista on myös se, että pidän toista hyvänä ja nautin siitä, että hän nauttii. En oikein ymmärrä, että miksi ei tekisi mieli tuottaa toiselle mielihyvää ja nautintoa, vaikka itse ei seksistä nauti. Luulisi siitä jonkinlaista henkistä mielihyvää edes saavan kun varmaan muutenkin haluaa kumppanille hyvää kaikessa. Vai onko sekin piuha poikki aseksuaaleilla? Jos näin on, miksi edes seurustella?
gdfdgdf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplle kysymyksia:
2) Suostuisitko avoimeen suhteeseen missa mies saa kayda muualla panemassa jos silta tuntuu?
En haaveile perheestä
En tiedä... ajatus tuntuu tällä hetkellä tosi vieraalta ja epämukavalta. En tiedä olisiko tämä mulle se paras vaihtoehto.
Tuntuu vieraalta tämäkin. En ainakaan nää itseäni siitä nauttimassa, joten en usko monen miehenkään nauttivan. Siitä tulisi pakollinen ahdistava suoritus aika äkkiä, kun ei siitä osaa nauttia itse ollenkaan.
Minulle ainakin seksissä olennaista on myös se, että pidän toista hyvänä ja nautin siitä, että hän nauttii. En oikein ymmärrä, että miksi ei tekisi mieli tuottaa toiselle mielihyvää ja nautintoa, vaikka itse ei seksistä nauti. Luulisi siitä jonkinlaista henkistä mielihyvää edes saavan kun varmaan muutenkin haluaa kumppanille hyvää kaikessa. Vai onko sekin piuha poikki aseksuaaleilla? Jos näin on, miksi edes seurustella?
Jos edes haluttomuudesta kärsivälle heteronaisille (eikä varsinkaan haluttomille miehille!) ei usein riitä pelkkä henkinen mielihyvä motivaatioksi seksiin niin onko ihme ettei aseksuuali nainenkaan innostu mokomasta?
-eri
Aseksuaalisuus on tabu asia miehille. En tunne yhtään aseksuaalista miestä tai julkkista.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 25v. aseksuaalinainen ja hieman kyllä epäilyttää tämä oma seuranhaku. Kaikki pyörii niin sen seksin ympärillä, että ihan kammottaa. Taitaa olla tän tytön seurustelut olla ihan turhaa haaveilua...
Kyllä meitä löytyy, vaatii varmaan jonkin verran tuureja matkaan, kun ollaan varmaan vähemmistössä. Lycka till!
Sorry tyhmä (?) kysymys, mutta miksi aseksuaalinainen hakee nimenomaan miestä? Eikö voisi hakea yhtä lailla naista suhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan ei kelpaa. Seksi koetaan tärkeimmäksi parisuhteen sisällöistä ja ilman sitä eivät suostu mihinkään.
Ei auta , kun tehdä tästä elämästä mahdollisimman hyvä ilman miestä. Aseksuaaleja miehiä taitaa olla huomattavasti vähemmän kuin naisia ja ainoa toivo parisuhteen kannalta olisi löytää sellainen yksisarviseen verrattava harvinaisuus.
-aseksuaali 29v nainen
Minä olen yksisarvinen:)
Vierailija kirjoitti:
gdfdgdf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplle kysymyksia:
En haaveile perheestä
Jos edes haluttomuudesta kärsivälle heteronaisille (eikä varsinkaan haluttomille miehille!) ei usein riitä pelkkä henkinen mielihyvä motivaatioksi seksiin niin onko ihme ettei aseksuuali nainenkaan innostu mokomasta?
-eri
Minäkin olen tuota miettinyt, että miten joku pystyy tai kehtaa väittää rakastavansa, mutta ei halua (tai viitsi) tuottaa toiselle mielihyvää haluista riippumatta. Eihän sen tarvitse olla sen kummoisempaa kun vaikka hieronta, ja toinen tulee niin iloiseksi siitä! Tietenkin sen teen. Jotenkin ajattelen että nämä ovat yhdessä muista syistä, muodollisuuden, turvallisuuden tai edun takia. Ei siksi että rakastaisivat, tai edes pitäisivät kumppanista.
-eri eri.
Vierailija kirjoitti:
Sorry tyhmä (?) kysymys, mutta miksi aseksuaalinainen hakee nimenomaan miestä? Eikö voisi hakea yhtä lailla naista suhteeseen?
heteroromanttisuus ja homoromanttisuus ovat käsitteitä jotka avaavat asiaa. Vertailun vuoksi homoyhteisöissäkin on biseksuaaleja joita kiinnostaa seksi molempien sukupuolten kanssa mutta sitten rakastuminen kohdistuu vain jompaan kumpaan sukupuoleen.
Jotkut aseksuaalit ovat toki teoriassa avoimia kummallekin sukupuolelle mutta eivät ole koskaan pohtineet asiaa sen syvemmin koska on epätodennäköistä että koskaan tarjoutuisi tilaisuutta tapailla homoa ja toiseksi vallalla on käsitys että kaapista pois tulleille homoille seksi on usein ymmärrettävistä syistä tärkeää, harva heistä olisi valmis seksittömään suhteeseen.
T: biromanttinen aseksuaalimies joka tapailee vain naisia koska haluaa vielä joskus biologisia jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeutuisit lääkärille ap, pilaat turhaan nuoren elämäsi tuon kuvitteellisen yksisarvissairautesi takia. Terve ihminen haluaa seksiä ja 90% tapauksissa haluttomuudesta kärsivät voidaan helposti eheyttää kunhan he itse vain haluavat parantua.
Huoh. Kyse ei ole vain mistään haluttomuudesta tai saati sairaudesta. Varmasti voisin harrastaa seksiä jos olisi pakko, mutta se ei vaan kiinnosta. En ajattele seksiä koskaan tai haaveile sitä harrastavani. Lääkäri tuskin voi muuttaa mun seksuaalistasuuntausta.
ApMistä tiedät että todella olet aseksuaali etkä vain estoinen hetero, oletko koskaan kokeillut harrastaa seksiä? Entä jos oletkin "demiseksuaali", kuinka aseksuaalin erottaa demiseksuaalista?
Aseksuaalisuus ei ole oikea seksuaalinen suuntautuminen, aseksuaalisuus on käytännössä sama asia kuin diagnosoimaton hyposeksuaalisuus. Olen oikeasti perehtynyt asiaan koska veljeni väittää olevansa aseksuaali, perhe on yrittänyt auttaa häntä kaikin mahdollisin tavoin mutta apu ei kelpaa. Miksi pitää olla niin ylpeä ettei lääkärikäyntiin voi suostua, jos aseksuaalisuus on oikea seksuaalinen suuntautuminen niin ei lääkäri/seksuaaliterapeutti voisikaan sitä parantaa mutta jos jotakin häikkää löytyy niin asia selviäisi.
Wow. Jos joku haluaa olla harrastamatta seksiä eikä se kiinnosta niin on siis sairas? Ei kyllä ole totta. Ja mitä se niin muita ihmisiä pitäisi liikuttaa jos ei ikinä harrastaisi seksiä ja olisi siinä päätöksessään onnellinen? Osaan itse määritellä oman seksuaalisuuteni ja koen olevani enemmän aseksuaali enkä demiseksuaali. Kyse ei ole myöskään vain siitä että olisin millään tavalla estoinen hetero, koska en silti koe seksuaalisia tuntemuksia samalla tavalla. Jos olisin estynyt heteroseksuaali niin varmasti haluaisin harrastaa seksiä edes ajatustasolla. Näin ei oo mun kohdalla. Miksi menisin hakemaan apua asiaan johon en koe edes tarvitsevani apua? Sehän olisi ihan naurettavaa mennä lääkäriin pyytämään apua siihen että ei halua harrastaa seksiä?
Asia on ihan erilainen jos taas tuntee seksuaalista vetoa toisiin ihmisiin ja haluaa harrastaa seksiä. Tämä on ihan eri asia aseksuaalisuuden kanssa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Asia on varmaan jokaisen aseksuaalin kohdalla eri, mutta itse haluaisin olla mielummin suhteessa miehen kuin naisen kanssa. :)
ap
Tottakai haluan pitää tulevaa kumppaniani hyvänä. Koskea, halata ja olla lähellä, mutta miksi kaiken pitäisi silti olla seksuaalista? Ei aseksuaalisuuteni estä minua pitämästä hyvänä toista ihmistä muilla ei-seksuaalisilla tavoilla. Tässä vaiheessa elämääni kaikki seksiin liittyvä tuntuu suorastaan inhottavalta ja ahdistavalta. Ei kaikki hyvänä pito ja läheisyys ole seksuaalista. Sellaista hellyyttä minäkin haluaisin elämääni parisuhteen kautta sekä ihmisen jonka kanssa jakaa elämän ilot ja surut. :/
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viha nousee, sikamiehet kun ette suostu seksittömään suhteeseen. Tietenkin suostutte kun nainen niin haluaa.
Itse en ainakaan ole pakottamassa ketään sellaiseen vaan mietin olisiko olemassa miestä joka sellaiseen haluaisi itse ryhtyä. Turha etsiä tästä mitään miesvihaa. Ymmärrän vähän liiankin hyvin ettei melkein kukaan mies halua suhdetta aseksuaalin kanssa enkä haluaisikaan pakottaa. :/ Yksinäisyys vaan surettaa.
ap
Miksi sitten oikeastaan haluat parisuhdetta? Minullakin on aseksuaaleja suhteita. Niitä kutsutaan kaverisuhteiksi. Sitten on parisuhde ja se eroaa kaverisuhteista lähinnä sen seksin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heteroromanttisuus ja homoromanttisuus ovat käsitteitä jotka avaavat asiaa. Vertailun vuoksi homoyhteisöissäkin on biseksuaaleja joita kiinnostaa seksi molempien sukupuolten kanssa mutta sitten rakastuminen kohdistuu vain jompaan kumpaan sukupuoleen.
Jotkut aseksuaalit ovat toki teoriassa avoimia kummallekin sukupuolelle mutta eivät ole koskaan pohtineet asiaa sen syvemmin koska on epätodennäköistä että koskaan tarjoutuisi tilaisuutta tapailla homoa ja toiseksi vallalla on käsitys että kaapista pois tulleille homoille seksi on usein ymmärrettävistä syistä tärkeää, harva heistä olisi valmis seksittömään suhteeseen.
T: biromanttinen aseksuaalimies joka tapailee vain naisia koska haluaa vielä joskus biologisia jälkeläisiä.
Ok, kiitos vastauksesta. Itselläni seksi ja romantiikka nivoutuvat yhteen, mutta oppia ikä kaikki.
Tätä itsekkin mietin. Minäkin olen aseksuaali tosin "kokeilin" seksiä pari kertaa ja tosiaan ei olisi pitänyt tehdä sitä. Ällöttää miettiä koko asiaa ja kaduttaa vain. :/
No antaisitteko miehenne käydä panemassa muita naisia sitten kun on tarve?
En aseksuaalina ymmärrä ollenkaan koko tarvetta paneskella. Koskaan ollut sellaista oloa että nyt olis pakko saada.
minä ainakin kelpuuttaisin jos olisi sopiva ihminen muutenkin mulle, enkä edes ole aseksuaali. riippuu tietysti myös millä tasolla se aseksuaalisuus on, joitakin oksettaa ajatuskin seksistä, jotkut tekevät sitä kumppanin nautinnoksi joskus ja niin edespäin. mulle seksittömyys olisi okei eikä tulisi mieleenkään pettää, avoimeenkaan suhteeseen tuskin pystyisin edes luvan kanssa. en pistäisi vastaan jos kumppani omasta tahdostaan haluaisi mun mieliksi joskus harrastaa seksiä mutta ikinä en sitä vinkuisi. Elämässä ja suhteessa on paljon tärkeämpiä asioita kuin se pyhä pillu jonka perässä porukka on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeutuisit lääkärille ap, pilaat turhaan nuoren elämäsi tuon kuvitteellisen yksisarvissairautesi takia. Terve ihminen haluaa seksiä ja 90% tapauksissa haluttomuudesta kärsivät voidaan helposti eheyttää kunhan he itse vain haluavat parantua.
Huoh. Kyse ei ole vain mistään haluttomuudesta tai saati sairaudesta. Varmasti voisin harrastaa seksiä jos olisi pakko, mutta se ei vaan kiinnosta. En ajattele seksiä koskaan tai haaveile sitä harrastavani. Lääkäri tuskin voi muuttaa mun seksuaalistasuuntausta.
ApMistä tiedät että todella olet aseksuaali etkä vain estoinen hetero, oletko koskaan kokeillut harrastaa seksiä? Entä jos oletkin "demiseksuaali", kuinka aseksuaalin erottaa demiseksuaalista?
Aseksuaalisuus ei ole oikea seksuaalinen suuntautuminen, aseksuaalisuus on käytännössä sama asia kuin diagnosoimaton hyposeksuaalisuus. Olen oikeasti perehtynyt asiaan koska veljeni väittää olevansa aseksuaali, perhe on yrittänyt auttaa häntä kaikin mahdollisin tavoin mutta apu ei kelpaa. Miksi pitää olla niin ylpeä ettei lääkärikäyntiin voi suostua, jos aseksuaalisuus on oikea seksuaalinen suuntautuminen niin ei lääkäri/seksuaaliterapeutti voisikaan sitä parantaa mutta jos jotakin häikkää löytyy niin asia selviäisi.
Wow. Jos joku haluaa olla harrastamatta seksiä eikä se kiinnosta niin on siis sairas? Ei kyllä ole totta. Ja mitä se niin muita ihmisiä pitäisi liikuttaa jos ei ikinä harrastaisi seksiä ja olisi siinä päätöksessään onnellinen? Osaan itse määritellä oman seksuaalisuuteni ja koen olevani enemmän aseksuaali enkä demiseksuaali. Kyse ei ole myöskään vain siitä että olisin millään tavalla estoinen hetero, koska en silti koe seksuaalisia tuntemuksia samalla tavalla. Jos olisin estynyt heteroseksuaali niin varmasti haluaisin harrastaa seksiä edes ajatustasolla. Näin ei oo mun kohdalla. Miksi menisin hakemaan apua asiaan johon en koe edes tarvitsevani apua? Sehän olisi ihan naurettavaa mennä lääkäriin pyytämään apua siihen että ei halua harrastaa seksiä?
Asia on ihan erilainen jos taas tuntee seksuaalista vetoa toisiin ihmisiin ja haluaa harrastaa seksiä. Tämä on ihan eri asia aseksuaalisuuden kanssa.
ap
Terveellä ihmisellä on seksuaalisia haluja, mieti nyt: aseksuaalisuus on epäluonnollista, seksi on yksi ihmisen perustarpeista eikä ole olemassa eläimiä jotka olisivat aseksuaaleja. Hyposeksuaalisuus on myös oikea lääketieteen tuntema tila joka voidaan parantaa.
Jos joku on ollut syntymästään asti sokea ja hän ei halua että hänelle annettaisiin näkökyky koska hän on onnellinen sokeana, niin hänenkö pitäisi antaa olla sokea vaikka hän jää paitsi uskomattomista asioista tilansa takia? En tarkoittanut tuota lääkärikäyntiehdotusta pahalla, olen vain surullinen sen puolesta että joku tietämättömyytensä takia jää paitsi elämän mahtavimmista kokemuksista mikä on myös tärkeä osa ihmisyyttä.
Eli seksuaalisuus on puhtaasti ihmisen itsensä määriteltävissä? Aika homofoobinen ajattelumalli, jotkut homot ovat käyneet läpi paljon oppiakseen hyväksymään itsensä ja nyt aseksuaalit tulevat ja sanovat että seksuaalinen suuntautuminen on vain määrittelystä kiinni. Jos joku päättää olevansa otherkin-furryseksuaali niin muiden pitää vain ottaa hänet vakavasti?
Estoinen hetero ei myöntäisi omia seksuaalisia tuntemuksiaan koska näkee ne “likaisina”, mistä tiedät ettet vain elä itsepetoksessa?
Jos et edes halua hakea apua niin lopeta kitinä siitä ettet helposti löydä kumppaniksesi eunukkimiestä, tarjosin vain itsestään selvää ratkaisua joka olisi poistanut ongelmasi ja voisit elää onnellisesti normaalissa suhteessa.
Kysyn nyt vielä: jos sinulle tarjottaisiin tablettia joka tekisi sinusta heteron niin et siis oikeasti huolisi sitä?
Mihin aseksuaali edes tarvitsee suhdetta?
Mistä tiedät että todella olet aseksuaali etkä vain estoinen hetero, oletko koskaan kokeillut harrastaa seksiä? Entä jos oletkin "demiseksuaali", kuinka aseksuaalin erottaa demiseksuaalista?