Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi veronpalautukset voi joillain olla jopa tuhansia?

Vierailija
29.11.2016 |

Onko kovin tyypillistä, että veroprosentti on ihan hirveän korkea, tai että pitää palkatonta vapaata kauheat määrät vuodessa? Vai miten on mahdollista, että osa ihmisistä saa jopa tuhansien eurojen palautukset?
Kun olin vakityössä ja mulla oli vakitulot, sain yleensä palautusta jotain muutaman kympin vuodessa. Määräaikaisessa työssä ollessa tulee yleensä vähän enemmän, mutta ei koskaan mitään tuhansia.

Kerrotteko jättipalautusten saajat, miksi saatte niin isot palautukset? Pidättekö tahallaan isoa prosenttia, jotta saisitte ns. joulurahat? Omaa rahaahan se on, on vain valtiolla lainassa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kovin tyypillistä, että veroprosentti on ihan hirveän korkea, tai että pitää palkatonta vapaata kauheat määrät vuodessa? Vai miten on mahdollista, että osa ihmisistä saa jopa tuhansien eurojen palautukset?

Kun olin vakityössä ja mulla oli vakitulot, sain yleensä palautusta jotain muutaman kympin vuodessa. Määräaikaisessa työssä ollessa tulee yleensä vähän enemmän, mutta ei koskaan mitään tuhansia.

Kerrotteko jättipalautusten saajat, miksi saatte niin isot palautukset? Pidättekö tahallaan isoa prosenttia, jotta saisitte ns. joulurahat? Omaa rahaahan se on, on vain valtiolla lainassa.

Matkakuluvähennykset, joita en halua ottaa etukäteen, koska ollaan sellaisessa tilanteessa, että mieskin voisi saada töitä lähempää ja sitten muutettaisiin. Lisäksi vähennykset kakkosasunnosta. Sekä palkkaa tuli arvioitua vähemmän, kun en saanut korotuksia ja vaihdoin lomarahat vapaaksi, kun toissa kesänä oli aika hiljaista. Nyt on taas töitä mitä tehdä. Eikä kannata niistä matkakuluvähennyksistä olla kateellinen, kyllä mulla bensoihin ja auton ylläpitoon menee paljon niitä enemmän rahaa, enkä autoa edes tarvitsisi, jos ei olisi tuota työmatkaa. 

Vierailija
42/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeestiko joku maksaa 60 % veroja, kun ei jaksa toimittaa verokorttia? Täytyy olla aika hyvät tulot, ettei v*tuta maksaa sitä 60% eikä ns. tunnu missään.

Huh, enpä oo itse noin rikas....

Yrittäjän ja keikkatyöläisen palkka-arvioiden hankaluudet ymmärrän, mutta en oikein sitä, miten rivityöntekijä voi arvioida tulonsa täysin päin prinkkalaa.

ap

Just näin. Meillä ei tosin enää tarvitse edes tehdä niinkin valtavaa ponnistelua kuin verokortin toimittaminen koska se menee verottajalta automaattisesti palkanlaskentaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On väärin, että joku voi saada noin paljon veronpalautusta samaan aikaan kun toiset saa vain kymppejä ja moni joutuu maksamaan lisäveroakin.

Kyllä noille joku katto pitäisi säätää.

350 euroa voisi olla sopiva yläraja, en itse ole koskaan sen enempää saanut.

Oletko tosiaan niin tyhmä, ettet ymmärrä,että nämä palautuksen saajat ovat itse maksaneet liian suuria veroja? Omia rahojaan he saavat siinä takaisin.

Vierailija
44/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On väärin, että joku voi saada noin paljon veronpalautusta samaan aikaan kun toiset saa vain kymppejä ja moni joutuu maksamaan lisäveroakin.

Oletko tosiaan niin tyhmä, ettet ymmärrä,että nämä palautuksen saajat ovat itse maksaneet liian suuria veroja? Omia rahojaan he saavat siinä takaisin.

No mä saan 3600. Pelkästään kakkosasunnon vuokriin menee 6000, sitten autokulut päälle. Kulut töissä käynnistä hevonkuusessa kotoa nähden on puolet mun koko palkasta. Jos olette kateellisia veronpalautuksisstani, olkaa myös sitten kateellisia kuluistani ja 400 km työmatkastani, olkaa hyvät. Ilma niitä kun ei noita voi saada. 

Vierailija
45/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli yläraja siihen, kuinka paljon itse olet enimmillään saanut. Ettet itse jäisi mistään paitsi.

Vierailija
46/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan työn osto koko vuoden ajalta plus isompi kodin remontti. Näistä isot vähennykset ja palautukset yhteensä perheessä n.5000 eur.

Vierailija
47/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sairaslomia. Miehellä on reuma, ja 2-3 vuotta on ollut sairaslomia todella paljon. Nyt hänelle tuli sitten pari tonnia veronpalautusta.

Vierailija
48/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkat joista saan vähennystä, tulot joita mahdoton arvioida tarkasti etukäteen + sellaisia muita vähennyksiä jotka heittelehtivät vuosittain todella paljona. Tänään palautusta 1200e. Viime vuoden tulot 15 000e. Olin osan vuodesta vuorotteluvapaalla.

Vierailija
49/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pätkätyöläisenä pitänyt tahallaan vähän reilumpaa prosenttia. Koska on välillä vaikea ennustaa koko vuoden todellisen tulot, niin mieluummin otan palautuksia kuin otan riskin mätkyistä.

Työmatkoista on myös saanut vähennyksiä jne.

Jonakin vuonna palautuksia on tullut muutama satanen, jonakin vuonna toista tuhatta.

Vierailija
50/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ennen viitsinyt aina viedä verokorttia eli 60% mennään. Silloin ei en kuluttanut eli oli sama se milloin se raha tuli.

Kuka noin pöljä on, että antaa tahallaan pidättää 60% ennakkoa?

Vierailija
51/51 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienasin lapselleni 49€ veronpalautukset kun älysin ekaa kertaa laittaa hänelle osittaisen työhuonevähennyksen. Kyllä voi ihminen tulla pienestä iloiseksi!

Jaa jaa, vasta kun tulonhankkimiskulut on yli 620 euroa, niillä on jotain vaikutusta. Oliko lapsella siis muitakin vähennyksiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi