Mitä syödä herkun nälkään?
Kommentit (17)
Kaurahiutaleita, maitoa ja sokeria. Kärsivällisempi paahtaa niitä hiutaleita ensin kuivalla paistinpannulla.
Aika vaikea sanoa, kun ei tiedä, mitä sinä ap pidät herkkuna.
Minä söisin vaikkapa pekaanipähkinöitä maustamattoman jogurtin ja vaahterasiirapin kera. Katkarapuja avokadolla, mausteena sitruunamehua ja sormisuolaa. Homejuustoja. Virolaisia valkosipuli-ruistikkuja. Hedelmäsalaattia.
Entä millä herkutella, kun ei voi syödä "oikeita herkkuja": ei sokeria, ei valkoista jauhoa, ei gluteenia, ei maitoa... Eli ei suklaata, pullaa, sipsiä... Mieli tekisi kaikkea hyvää!! Mitkä on oikeasti hyviä, mutta oikeasti terveellisiä herkkuja?
Mä syön omenoita lämmitettynä ja kanelia päälle herkkunälkääni.
Myös pari lasia vettä vie usein herkkuhimon
Aika vaikeaksi käy herkuttelu, jos ei saa olla sokeria, maitoa, gluteenia tms. Voihan sitä järsiä vaikka porkkanaa, mutta ei se kyllä mitään herkuttelua ole. Pähkinöitä?
Banaaniletut: banaani, 2 munaa, muutama rkl kaurahiutaleita tai glut. jauhoja.Sekoita ainekset ja paista normaalin letun tapaan.
Kannattaa syödä vähän viilentyneenä.Päälle marjoja tai mitä vain oman maun mukaan.
Uuniomenoita. Tee fruitie-smoothieita (ilman maitoa tai jos laktoositon käy, niin sen kanssa).
Omenahyvettä uuniiin ilman sokeria: omenoita, kanelia, (hunajaa), vaniljaa, neilikkaa, kaurahiutaleita, voita. Googlella reseptejä.
Juuressipsejä.
Porkkanaraastetta + ananaspaloja.
Hedelmäsalaattia (persikkaa, omenaa, banaania, ananasta, mangoa, aprikoosia.. allergioiden mukaan rajaamalla).
Kuivattuja pehmeitä aprikooseja, mangoja, jne. Banaanilastuja, joissa ei sokeria tms. päällä.
Gluteenittomia tortilloita itse tehtyinä, ei ole vaikeita tehdä. Lisukkeet sisälle oman ruokavalion mukaan.
t. samassa kelkassa oleva
Kaikelle on aikansa ja nyt ei taida olla herkuttelun aika. Itteä ainekin kävis vaan vituttaa ja väsyttämään jos yks syöminen on päässy noin hankalaks ja kaatuisin maate.
Vierailija kirjoitti:
Uuniomenoita. Tee fruitie-smoothieita (ilman maitoa tai jos laktoositon käy, niin sen kanssa).
Omenahyvettä uuniiin ilman sokeria: omenoita, kanelia, (hunajaa), vaniljaa, neilikkaa, kaurahiutaleita, voita. Googlella reseptejä.
Juuressipsejä.
Porkkanaraastetta + ananaspaloja.
Hedelmäsalaattia (persikkaa, omenaa, banaania, ananasta, mangoa, aprikoosia.. allergioiden mukaan rajaamalla).
Kuivattuja pehmeitä aprikooseja, mangoja, jne. Banaanilastuja, joissa ei sokeria tms. päällä.
Gluteenittomia tortilloita itse tehtyinä, ei ole vaikeita tehdä. Lisukkeet sisälle oman ruokavalion mukaan.
t. samassa kelkassa oleva
Hedelmissäkin on sokeria.
Kuten hunajassakin. Voi on maitotuote.
Kuivatut hedelmät, omenasipsit? En ole itse maistanut mitään "terveellisiä sipsejä", mutta kuivatuista hedelmistä pidän. Ne on mulle kuin karkkia. Niissä tosin on kai aika paljon kaloreita, koska nehän on hedelmiä tiiviimmässä muodossa?
Oikeita hedelmiä tulisi syötyä samassa ajassa vähemmän, mutta ne on monesti liian kirpeitä.
Hedelmistä sellaisinaan hyviä mielestäni on ainakin vesimeloni, banaani, purkkiananakset ja purkki- persikanpuolikkaat. Hedelmäsalaattia tuollaisista?
Miten olisi maustamaton jogurtti tai rahka esim. banaanin palasilla? Tai marjoilla, mutta jos laittaa marjoja, niin itse sorrun aina laittamaan sokeria makua tuomaan.
Turkkilaista jogurttia ja marjoja!
Kasviksia voimakkaiden mausteiden kanssa. Nams!
Mä söin äsken hitaasti nautiskellen kolme Mozartin kuulaa.
Toffeesuklaita !!