Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kolmekymppinen nainen ja harkitsen kohdunpoistoa

Vierailija
29.11.2016 |

Syynä siihen on toistuvat sisäsynnytininfektiot, jotka haittaavat elämää tietenkin tosi paljon. Siis kohtuun asti leviäviä tulehduksia on ollut monta kertaa (ei liity sp-tauteihin, alttius johtuu muista syistä). Haluaisin kovasti pitää auki mahdollisuuden saada vielä lapsi, mutta parempi terveys alkaa tuntua myös ihan houkuttelevalta elämänvalinnalta.
Onko jollain kokemusta vastaavasta valinnasta? Mulla ei ole edes miestä, jonka kanssa voisin asiaa punnita. Mietin, kadunko tätä myöhemmin. Jos poistatan kohdun ja sitten tapaan heti miehen, jonka kanssa haluaisinkin lisääntyä. Onko olemassa paljon miehiä, jotka EI halua lapsia ollenkaan? Vaikka enhän mä tarvitse kuin yhden sellaisen. Mutta entä jos tapaan jonkun, ja se muuttaa mieltään, ja jättää mut hedelmättömyyden vuoksi...
Itse haluaisin kyllä lapsen joskus, ehkä. Tai tuntuu pahalta luopua siitä mahdollisuudesta ja unelmasta ikuisiksi ajoiksi. En kiellä, etteikö ilmankin sitä voisi mennä ihan hyvin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan 

-ap

Vierailija
2/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuukautisia eikä mahdollisuutta tulla raskaaksi?

Tuohan olisi lottovoitto.

t. lapseton mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa 34-vuotiaana kasvaimen takia. Silloisessa parisuhteessa ei lapsia haluttu, mutta jäin silti pohtimaan, mitä jos joskus myöhemmin kuitenkin. En joutunut teettämään kohdunpoistoa, vaan muuten leikkauksessa olin ja asia korjaantui sillä.

Piti kuitenkin miettiä näitäkin asioita tarkkaan (nykyään eri mies, tosin ei vieläkään lapsia). Terveyden pitää silti kulkea kaiken potentiaalisen haluamisen ja tahtomisen edellä! JOS joku tuleva mies ei tilannettasi kestä ja jättäisi sitten, koska et voi lapsia fyysisesti hankkia, mies ei sitten ole sen suhteen arvoinen. Älä siis jää turhaan mahdollisia ja mahdottomia tulevia tilanteita pohtimaan tämän vuoksi, koska niitä et pysty ennustamaan.

Lisäksi onhan se nyt täysin asiallista ja tarpeelllistakin keskustella tästä asiasta jo suhteen alkuvaiheessa, ei tule sitten yllätyksiä myöhemmin. Huolehdi ensin oma terveytesi kuntoon. Jos niitä lapsia sitten joskus kuitenkin haluaa, adoptio on vaihtoehto. Näin itse sen ajattelin, jos muita vaihtoehtoja ei jää.

Vierailija
4/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi jättää tuhannesta muustakin syystä. Se kertoo vain, ettette olleet yhteensopivia. Toisaalta monelle juuri se, ettei nainen halua lapsia, on tosi iso juttu.

Vierailija
5/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan adoptoida jos alkaa kaduttaa?

Vierailija
6/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin mietin, että ehkä en voi tehdä nykyiseen elämään sopivia valintoja sillä asenteella, mitä saattaisi olla tulossa myöhemmin.

En usko, että haluaisin adoptoida lapsen. Minulle lapsen biologisesti saaminen olisi se mitä toivon - raskaus, imetys, omat geenit, kaikki se. Arvostan kyllä adoptioon pystyviä, sehän vaatii vanhemmilta enemmän tai ainakin ihan erilaista työtä ja vaivannäköä kuin biologinen lasten saanti.

Onhan kolmekymppisissä myös paljon miehiä, joilla on jo lapsi/lapsia ja eivät halua enempää, ja saattaisivat arvostaa juuri kaltaistani "rajoittunutta". Mun kanssa ei olisi edes sitä mahdollisuutta, että kääntäisin kelkkaani ja alkaisinkin toivoa raskautumista vielä myöhemmin. ap

Vierailija
7/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Voithan adoptoida jos alkaa kaduttaa?

Se ei ole kuitenkaan ihan sama asia.

Oma on aina oma ( biologinen ) omaa lihaa ja verta minun geenejäni

Vierailija
8/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti lapsettoman miehen löydät aivan varmasti - tällä hetkellä 20-45-vuotiaista lapsettomiksi hamuaa 16 %, ja miesten osuus on hieman suurempi kuin naisten. Toki osa porukasta "muuttaa mielensä" ja haluaakin lapsia, mutta kyllä meitä veloja reilusti on. :) Muiden seikkojen osalta en osaa sanoakaan, miten kannattaisi tehdä.

Vierailija
9/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunpoistoleikkaus ei ole mikään pieni operaatio joten siihen ei kannata ruveta jos ei ole ihan pakko.

Olet kai selvittänyt kaikki muut keinot pysyä terveenä ja välttyä noilta tulehduksilta?

Tokihan voi käydä niin ettet edes voi tulla raskaaksi ainakaan ilman hoitoja jos tulehdukset ovat vaikka tehneet tuhoja.

Vierailija
10/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha pitää olla tilanne että lääkäri suostuu poistamaan kohdun 3kymppiseltä jolla ei ole lapsia.

Onko varma että lääkärisi suostuu tekemään sinulle kohdunpoiston?

Vierailija
11/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdunpoistoleikkaus ei ole mikään pieni operaatio joten siihen ei kannata ruveta jos ei ole ihan pakko.

Olet kai selvittänyt kaikki muut keinot pysyä terveenä ja välttyä noilta tulehduksilta?

Tokihan voi käydä niin ettet edes voi tulla raskaaksi ainakaan ilman hoitoja jos tulehdukset ovat vaikka tehneet tuhoja.

En kaivannut tässä keneltäkään lääketieteellistä näkökulmaa, tiedän kyllä itse tilanteeni parhaiten. Ap

12/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti, mitä joku hypoteettinen tuleva mies sinun keholtasi toivoo.

Vierailija
13/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kohtutulehduksen takia ei kohtuja poistella. Se tarkoittaa myös vaihdevuosia ja mahdollisesti rankkoja hormonikorvaushoitoja.

Vierailija
14/14 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaihdevuodet ala kohdunpoistosta jos munasarjat jätetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi