46 v. ja raskaana??
Siis en kai ole. Tai en tiedä. Menkat tulleet lähes kellontarkalleen 28 pv:n kierrossa. Ja nyt 3 päivää myöhässä. Olen jo ajatellut vaihdevuosien tulevan, vaikka ei kyllä muita vaihdevuosioireita ole...mutta kun on niin etova olo. Lauantaista lähtien jotenkin vain voin pahoin. Tai siis kutakuinkin juuri samalla lailla kuin raskauksissani, jotka olivat jo 10-15 v. sitten. Tuolloin kakkia raskauksia jouduttiin hartaasti odottelemaan ainakin vuosi. Nyt ei muuta ehkäisyä kuin varmojen päivien laskeminen. Tässä iässä ajateltiin riittävän.
Voiko menkat jäädä vaihdevuosien takia noin vain lennosta pois? Kellään kokemuksia? Tai voisikohan olla...
Kommentit (23)
Olen samanikäinen ja olen itse tässä ihan parin vuoden sisään huomannut, että kuukautiskierto on alkanut vaihdella aika paljon. Aiemmin oli aina se 27pvää, nyt vaihtelee 25-31pvää. Mitään varsinaisia vaihdevuosioireita ei ole.
Eräs tuttuni sai lapsen sinun iässäsi, joten ei kai se mikään mahdottomuus ole. Onnea matkaan!
Niin, ehkä se kierto nyt alkaa sitten pidentyä. Mutta silti mietin, sillä heräsin yölläkin tuohon laimeaan pahoinvointiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttuni sai lapsen sinun iässäsi, joten ei kai se mikään mahdottomuus ole. Onnea matkaan!
Jotenkin tämä kommentti herätti minussa pienen vauvakuumeen. Mies toivoi alunperin vielä yhtä lasta...
Hyvät siemenet ja hyvä hedelmällinenmaa ja voila .. Iltatähti tulossa
Tee raskaustesti, sillähän asia selviää!
Ja ilmeisesti sulla on ollut suojaamattomia yhdyntöjä, jotta raskaus olisi mahdollinen..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tämä kommentti herätti minussa pienen vauvakuumeen. Mies toivoi alunperin vielä yhtä lasta...
ap
Miksi ihmiset kysyy keskustelupalstalta ovatko he raskaana kun lääkäri tai apteekin raskaustesti kertoisi sen paljon paremmin?
Piltti kirjoitti:
No niitä siemeniä joutui (sai..) edellisten kohdalla kyllä kylvää monta monituista kertaa ennenkuin tärppäsi! Voisko hedelmällisyys parantua iän myötä? En tiedä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset kysyy keskustelupalstalta ovatko he raskaana kun lääkäri tai apteekin raskaustesti kertoisi sen paljon paremmin?
Sitä olen miettinyt itsekin, mutta nyt tiedän: siksi, koska leikin vielä hetken ajatuksella että voisiko olla.... Kuitenkin kuullostaa niin mahdottomalle. Nuorempana olisin tehnyt testin jo ensimmäisenä päivänä. Huomenna vasta ehdin kaupalle ostamaan testin (jos vielä tarvetta on).
ap
Vierailija kirjoitti:
Piltti kirjoitti:
No niitä siemeniä joutui (sai..) edellisten kohdalla kyllä kylvää monta monituista kertaa ennenkuin tärppäsi! Voisko hedelmällisyys parantua iän myötä? En tiedä.
ap
Ei parane hedelmmällisyys vaan laskee noin vanhana. Samoin spontaanin keskenmenon riski. Munasoluissa on jos jonkinlaista poikkeamaa tuossa iässä, ne harmittomimmat aiheuttavat Downn syndrooman riskin moninkertaistumisen, vakavammat onneksi yleensä menevät kesken.
Tee testi, sillähän se selviää.
Olen samanikäinen kuin sinä ja kierto on vielä säännöllinen, mutta toki se voi tässä vaiheessa jo alkaa heittämään. . Itselleni raskaus tässä vaiheessa olisi karmeaa ja teettäisin varmaan abortin, mutta (onneksi) äitini ei ajatellut näin, olen nimittäin itse 45-vuotiaiden Iltatähti 😀
Vierailija kirjoitti:
Tee raskaustesti, sillähän asia selviää!
Ja ilmeisesti sulla on ollut suojaamattomia yhdyntöjä, jotta raskaus olisi mahdollinen..?
Niin teenkin, heti huomenna. En vaan enää olisi osannut ajatella tikuttavani tässä iässä. Oikeastaan tähän aamuun asti ajattelin sairastuneeni lievään mahatautiin. Ehkä olenkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piltti kirjoitti:
ap
Ei parane hedelmmällisyys vaan laskee noin vanhana. Samoin spontaanin keskenmenon riski. Munasoluissa on jos jonkinlaista poikkeamaa tuossa iässä, ne harmittomimmat aiheuttavat Downn syndrooman riskin moninkertaistumisen, vakavammat onneksi yleensä menevät kesken.
Joo siis kyllä mulle on ihan selvää, ettei se parane...kunhan höpisin.
ap
"Varmat" päivät ei ole mikään saatanan ehkäisykeino. Toivottavasti et tosiaan ole raskaana, jos olet noin typerä.
Vierailija kirjoitti:
"Varmat" päivät ei ole mikään saatanan ehkäisykeino. Toivottavasti et tosiaan ole raskaana, jos olet noin typerä.
Ei sitä tässä miksikään varmaksi olla luultukaan. Kunhann nyt vähän on laskeskeltu päiviä. Näes kun raskaus ei meille mikään katastrofi ole koskaan ollut. Mies ainakin tulee hyppimään ilosta jos nyt näin olisi käynyt. Mutta vaikea uskoa tässä iässä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hengitä syvään. Ei kaikille raskaus -vaikka "ehkäisisikin" ole mikään onneton asia.
Hyvin voit olla raskaana.