Sain veronpalautusta, vaikka en ole ilmoittanut tilinumeroani?
Jollekin muulle käynyt samanlailla joskus? En siis ole ilmoittanut tilinumeroani verotoimistoon eikä kyllä mielestäni edes viimeisimmässä verotiedotteessanikaan mitään palautuksista puhuttu, mutta niin oli tänään melkein 600 euroa tullut tilille. Jotain virhettä mä kyllä nyt epäilen ja aion tottakai selvittää asian ennen kun menen rahoja mihkään käyttämään, mutta aika oudolle tuntuu, että ne virheellisesti mun tilille ois rahaa laittanut vai onko jollain joskus käyny niin, että ne palautukset ei kuuluneetkaan itselle vaan oli vahingossa maksettu?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Jos sen tilinumeron on kerran antanut, niin ei ne sitä enää uudestaan kysele.
No sehän tässä nyt epäilyttääkin, kun aina ennen olen joutunut maksamaan mätkyjä eli en ole sitä tilinumeroa mielestäni koskaan sinne antanut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän tässä nyt epäilyttääkin, kun aina ennen olen joutunut maksamaan mätkyjä eli en ole sitä tilinumeroa mielestäni koskaan sinne antanut...
No kai sulla on se veroehdotus jossain tallessa?
Siitähän näkee suoraan onko tilinumeroa ilmoitettu vai ei ja paljonko palautuksia maksetaan.
Täällä on käynyt niin kaksi vuotta sitten, tosin summa oli alle 100 eur. Silloin siis jouduin maksamaan muutaman kympin jälkiveroja, joten tiesin hyvin, ettei palautus ollut ainakaan omiin veroihin liittyvä.
Verotoimistosta sain selville, että kyseessä oli henkilön x ilmoittama tilinumero veronpalautusta varten. Veronpalautuksen saa myös muulle kuin omalle tililleen. Vertasivat tilannetta, että kuka tahansa saa maksaa myös kenen tahansa toisen henkilön laskuja. Verotoimisto on täyttänyt velvoitteensa ja palauttanut summan henkilön x ilmoittamalle tilille. (henkilön nimeä eivät kertoneet tietosuojaan vedoten)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai sulla on se veroehdotus jossain tallessa?
Siitähän näkee suoraan onko tilinumeroa ilmoitettu vai ei ja paljonko palautuksia maksetaan.
Joo kyllä se kotona on, mutta aattelimpa vaan kysästä jos jollain kokemusta, että voiko olla joku virhe, kun en ennen ilta kasia sitä kotoa pääse tarkastamaan itse ja kun muistaaksenk siinä ei ollut palautuksista mitään mainintaa.