Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johaugille 14 kk:n kilpailukielto.

Vierailija
29.11.2016 |

Eivät turskamaassa edes kahta vuotta sitten antaneet.
Saas nähdä meneekö läpi muissa toimielimissä. Mun arvaus on, että menee.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva äippäloma

Vierailija
2/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det kostar lite pengar.., oijoi Therese.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lyhyt, ois nyt saanut edes sen 2 vuotta jos kerran 4 vuotta on maksimi.

Vierailija
4/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut sehän on Telle, ei noin suloinen voi olla syyllinen mihinkään, ei edes vaikka söisi anabolisia steroideja suoraan purkista. Purkin ois kuitenkin antanut joku muu... :)

Vierailija
5/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän muistaa jatkossa käyttää vain Vitalista. Mahdetaanko sitä myydä Norjassa, suomalainen tuote kun on? Lähetetään hänelle koko pahvilaatikollinen, jotta riittää!

Vierailija
6/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalaisten on kyllä doping-käryjensä ja olemattomien rangaistustensa jälkeen aivan turha enää aukoa päätään tai osoittaa sormella yhtään ketään.

Vierailija
7/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä paskaa.

Vierailija
8/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän muistaa jatkossa käyttää vain Vitalista. Mahdetaanko sitä myydä Norjassa, suomalainen tuote kun on? Lähetetään hänelle koko pahvilaatikollinen, jotta riittää!

Eikö Vitaliksessa ole vettä, ennen ainakin oli. Siksi ei sovi talviurheiluun.

Vierailija
9/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pääsee vuoden 2018 talviolympialaisiin. Hienosti ajoitettu rangaistuksen pituus :-)

Vierailija
10/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrätte, miksi juuri 14 kuukautta? No tietenkin siksi, että kerkiää juuri sopivasti olympialaisiin. Eli ei menetä yksiäkään olympialaisia ja noita MM-kisojahan nyt on joka toinen vuosi ja Johaugilla jo ihan riittävä läjä MM-mitaleita ja olympialaisethan on arvoasteikossa on ihan eri eri svääreissä, kuin MM-kisat.

Eli väännettiin maksimi mahdollinen ranagaistus, että kerkiää vielä olympialaisiin, mutta niin, että muka näyttää mahdollisimman isolta tuomiolta, kun on enemmän kuin yksi vuosi. Taas kansaa koijataan ja norskien iso raha puhuu.

Vierailija
11/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jotain sellaista puhetta ollut, tai suunnitelmissa, että väh. 6 kk:n kilpailukiellon saaneet eivät saisi osallistua olympialaisiin?

Vierailija
12/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jotain sellaista puhetta ollut, tai suunnitelmissa, että väh. 6 kk:n kilpailukiellon saaneet eivät saisi osallistua olympialaisiin?

Jos vaikka olisikin näin, niin tuskin se nyt Telluskaa koskis..

Vierailija
13/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi kerkiskin jo informoimaan samasta aiheesta, kun minä vielä naputtelin viestiäni. Mutta siis tästähän on juurikin kysymys. Ei olisi onnistunut muille kuin norjalaisille.

#10#

Vierailija
14/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Vitaliksessa ole vettä, ennen ainakin oli. Siksi ei sovi talviurheiluun.

Vedetöntä on.

Vierailija
15/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu mitä paskaa.

Just näin.

Vierailija
16/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut tässä asiassa Johaugin puolella ja uskon täysin hänen syyttömyyteensä. Minusta selitys vahingossa otetusta, lääkärin mukaan ei-dopingaine-huulirasvasta on täysin uskottava. Siinä on ikäänkuin "sana sanaa vastaan".

Sen sijaan Sundby on täysin tietoisesti vetänyt avaavaa astmalääkettä Ventolineä aivan järjettömiä määriä. Esimerkiksi mun pojalla on sama lääke käytössä ja hän ottaa ennen kisaa 1-2 vetoa. Sundby on ottanut useita kymmeniä vetoja... Selvää väärinkäyttöä siis. Silti Sundby sai vain 2kk kilpailukieltoa (tai 4).

Vierailija
17/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut tässä asiassa Johaugin puolella ja uskon täysin hänen syyttömyyteensä. Minusta selitys vahingossa otetusta, lääkärin mukaan ei-dopingaine-huulirasvasta on täysin uskottava. Siinä on ikäänkuin "sana sanaa vastaan".

Sen sijaan Sundby on täysin tietoisesti vetänyt avaavaa astmalääkettä Ventolineä aivan järjettömiä määriä. Esimerkiksi mun pojalla on sama lääke käytössä ja hän ottaa ennen kisaa 1-2 vetoa. Sundby on ottanut useita kymmeniä vetoja... Selvää väärinkäyttöä siis. Silti Sundby sai vain 2kk kilpailukieltoa (tai 4).

Jos tuolla perusteella doping-tuomioita jaeltaisiin, niin vähiin ne jäisi, kun 99% kärynneistä kiistää ottaneensa mitään tietoisesti. Silloinhan on aina sana sanaa vastaan.

Mitä tuohon Sundby vs Johaugiin tulee, Niin et taida ymmärtää, mikä ero on anaboleilla ja astmalääkkeillä urheilussa. Anaboliset steroidit on niitä kaikkei styrkimpia aineita, kun taas astmalääkkeet tietyissä rajoissa sallittuja. Mitä taas määriin tulee, niin eipä Johaug paljon Sundbytä jälkeen jäisi, jos olisikin ollut niin, että hän olisi pelkkää huulirasvaa käyttänyt. Nimittäin silloin hänen olisi pitänyt hieroa sitä huuliinsa tuubukaupalla ja kaupan päälle vielä nieleskelläkin sitä useampi reilu turautus.

Niin ja loppujen lopuksi se on aivan se ja sama, miten olet kiellettyjä aineita kehoosi tunkenut. Urheilija on aina itse vastuussa siitä, ettei käytä mitään sellaisia aineita, joissa voi olla kiellettyjä aineita. Tässä tapauksessahan oli kyseessä vielä aine, jonka kyljessä ihan selkeästi kerrotaan, että kyseinen tökötti sisältää anaboleja. Ja pomminvarmasti Johaugin kaltainen huippu-urheilija ei käytä yhtään mitään sellaisia aineita, minkä koostumuksesta ei ole aivan satavarma. 

Vierailija
18/18 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä se vain kuulostaa samalta kuin toisessa naapurimaassamme. Sielläkin paljon syyttömiä, eikä johtajilla mitään tietoa asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän