Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käly pitää mykkäkoulua kun kerroin heidän tyttärelleen että hän saa itse päättää HPV-rokotuksesta, vanhemmat ei voi estää

Vierailija
29.11.2016 |

Veljentyttö oli meillä ja ihmetteli miksi äitinsä ei anna hänen ottaa rokotusta kun kaikki luokkakaverit sen ottaa. Kerroin sitten ettei vanhemmat voi sitä oikeasti estää vaan päätäntävalta on hänen. Nyt tyttö on aikeissa ottaa sen ja äitinsä on minulle tosi vihainen. Teinkö jotenkin väärin?
Tuo käly harrastaa vaihtoehtohoitoja ja uskoo homeopatiaan ja ilmeisesti sitä kautta tullut jotenkin rokotevastaiseksi.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmasti vihainen minäkin.

En itse antaut tytölleni lupaa rokotukseen. Esikoiselleni sitä mahdollisuuttakaan ei ole annettu, silloin rokotusta ei viel ole ollut. Pitkään tutkin asiaa ja päädyin, ettei rokoteta toistakaan. No, tyttö itse päätti toisin ja väärensi lupalapun kiellosta myöntämisen. Olin vähän vihainen ja järkyttynyt kun teki noin ilman lupaani. Mutta hyvä puoli oli se, että päätös tuli häneltä itseltään ei joltain toiselta osapuoleleta, kute teidän tapauksessa. Silloin olisin ollut raivoissani.

Vierailija
2/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ihan oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse antaut tytölleni lupaa rokotukseen. Esikoiselleni sitä mahdollisuuttakaan ei ole annettu, silloin rokotusta ei viel ole ollut. Pitkään tutkin asiaa ja päädyin, ettei rokoteta toistakaan. No, tyttö itse päätti toisin ja väärensi lupalapun kiellosta myöntämisen. Olin vähän vihainen ja järkyttynyt kun teki noin ilman lupaani. Mutta hyvä puoli oli se, että päätös tuli häneltä itseltään ei joltain toiselta osapuoleleta, kute teidän tapauksessa. Silloin olisin ollut raivoissani.

12 vuotta täyttänyt saa päättää itse nuo asiat. Vanhempien mielipidettä kysytään mutta jos he ovat eri mieltä kuin lapsi niin lapsen kanta voittaa.

Vierailija
4/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon natsimutsi. Mitä ihmettä tyttäresi HPV-rokotus sinulle kuuluu millään muotoa??? Oma tyttäreni sai ihan itse päättää asiasta, hänen kehonsa se on!

Vierailija
5/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teit kyllä väärin.

Sinun olisi sitten pitänyt sitten kertoa myös toiminnan seurauksista, niin hyvässä kuin pahassa.

Jos et ole valmis käsittelemään asiaa kokonaan, niin miksi tunget nenäsi siihen?

Vierailija
6/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No teit kyllä väärin.

Sinun olisi sitten pitänyt sitten kertoa myös toiminnan seurauksista, niin hyvässä kuin pahassa.

Jos et ole valmis käsittelemään asiaa kokonaan, niin miksi tunget nenäsi siihen?

Nämä kyllä kerrotaan koulussa ja esitteissä.

Vierailija
7/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin anakin vanhempien lupaa kirjallisena vaadittiin ja vaadittiin myös, että asiaan perehdytään. Huomasni, ettei lapsella ollut mitään käsitystä mitä rokottaminen tässä tapauksessa tarkoittaa.

Jos tytöt keskenään ovat tiedottaneet toisilleen, että sitten ei mitään syöpiä tule.. 

Vierailija
8/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin anakin vanhempien lupaa kirjallisena vaadittiin ja vaadittiin myös, että asiaan perehdytään. Huomasni, ettei lapsella ollut mitään käsitystä mitä rokottaminen tässä tapauksessa tarkoittaa.

Jos tytöt keskenään ovat tiedottaneet toisilleen, että sitten ei mitään syöpiä tule.. 

Joo, vanhempien lupa kysytään mutta se ei ole sitova jos lapsi päättää toisin. Tämä on ihan juridinen asia eikä siitä voi poiketa.

Vierailija
9/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajan kuuluu pitää oppilaille tästä tiedotustilaisuus jossa käydään kaikki asiaan liittyvä läpi. Lisäksi tulee kotiin vietävät esitteet. Jos noin ei ole toimittu niin on tehty väärin.

Vierailija
10/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä noita vanhempia, jotka kieltävät lapseltaan rokotesuojan. En voi käsittää.

Vierailija
11/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit aivan oikein, kerroit hänelle oikeuksistaan. Vanhempi taitaa vain pelätä jotain sikainfluenssa rokotteen tyyppisiä juttuja. (Mutta jos jo 5v sitten kahden lääkärin lapsi käskettiin/haluttiin, että ko. Lapsi ottaa rokotteen niin ei se voi kovin huono olla)

Niin ja tuo kyseinen lapsi ei ottanut sikainfluenssa rokotusta.

Vierailija
12/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teit kyllä väärin.

Aika ison asian kanssa jätät lapsen kokonaan yksin. Jossain lapussa sanotaan jotain, niin sekö se on se totuus? Seuraavana vuonna asiaa onkin ehditty tutkia vähän enemmän ja lapussa lukeekin jotain muuta.

Vierailija
13/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen ei halunnut, ei sitten ottanut.  Hänellä kyllä kova piikkikammo, siksi ei halua ylimääräisiä piikkejä. Joskus ekaluokallakin joutui kolme aikuista pitämään kiinni että oltaisiin verikoe saatu ilman naamaanpotkimista, ja jouduttiin luovuttamaan silloin. Mutta pikkusiskot onneksi halusivat, äidillä parempi mieli :)

Vierailija
14/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teit kyllä väärin.

Aika ison asian kanssa jätät lapsen kokonaan yksin. Jossain lapussa sanotaan jotain, niin sekö se on se totuus? Seuraavana vuonna asiaa onkin ehditty tutkia vähän enemmän ja lapussa lukeekin jotain muuta.

Sekö sitten parempi että hörhöäidin kanta voittaa? Jos uskoo homeopatiaan niin ei silloin tuollaistakaan kovin objektiivisesti pysty arvioimaan.

Vierailija
15/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti suuressa viisaudessasi kerroit sitten ihan kaiken mitä rokotteeseen liittyy. Myös ne mitä siinä mukavassa pikku esitteessä ei lue. Olet sankari kun annoit vastuun lapselle jolla tuskin on kiinnostusta selvittää asiaa tai ymmärtää näitä asioita. Kysyitkö koskaan lapsen äidiltä miksi hän ei halua lapselleen rokotusta?

Olet luultavasti alan ammattilainen kun voit antaa lääkesuosituksia lapselle. Kysehän on nyt hänen terveydestään.

Vierailija
16/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole oikeutta sekaantua toisen perheen asioihin. Kaikille on kerrottu koulussa että oppilas saa itse päättää ottaako rokotteen vai ei.

Vierailija
17/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No teit kyllä väärin.

ap kertoi vain totuuden, eli lapsi saa päättää itse. Mitä väärää siinä on?

Vierailija
18/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti suuressa viisaudessasi kerroit sitten ihan kaiken mitä rokotteeseen liittyy. Myös ne mitä siinä mukavassa pikku esitteessä ei lue. Olet sankari kun annoit vastuun lapselle jolla tuskin on kiinnostusta selvittää asiaa tai ymmärtää näitä asioita. Kysyitkö koskaan lapsen äidiltä miksi hän ei halua lapselleen rokotusta?

Olet luultavasti alan ammattilainen kun voit antaa lääkesuosituksia lapselle. Kysehän on nyt hänen terveydestään.

Kyllä ne haittavaikutukset ym. on  kerrottu. Jotain hörhöpalstojen juttuja nyt ei lapsille kannatakaan tuputtaa.

Vierailija
19/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon natsimutsi. Mitä ihmettä tyttäresi HPV-rokotus sinulle kuuluu millään muotoa??? Oma tyttäreni sai ihan itse päättää asiasta, hänen kehonsa se on!

Hyväksytkö abortin? Millä oikeudella naiset päättävät abortista? Väittävät että kyse on heidän kehostaan, vaikka oikeasti on kyse lapsen kehosta, lapsen elämästä. Abortin hyväksyjät ne vasta natsimutseja ovatkin!

Vierailija
20/37 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin saatanan tyhmä että uskoo homeopatiaan niin sellaisen mielipiteille ei kannata antaa arvoa.

Oma tytär sai kohdunkaularokotteen kuukausi sitten, kaikki sen taisivat ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme