Miesystävä ei huolehdi kissoistaan - tilanne on kärjistynyt melkein eroon
Eli miesystävällä on neljä kissaa jotka jäivät hänelle kun vanhempansa muuttivat palvelutaloon. Mies jäi lapsuudenkotiinsa asumaan kissojen kanssa.
Mies ei siivoa kissojen hiekkalaatikoita ja sitten kun ne protestoivat merkkailemalla muualle niin suihkii sitruunavedellä päin naamaa ja huutaa. Kissat eivät ole oppineet muuta kuin pelkäämään ja menevät saunan lauteiden alle jos näkevät suihkupullon vaikka pöydällä.
Toinen juttu on ruokinta. Ostaa halvinta nappulaa mitä saa, joskus koiran nappulaa jos saa tarjouksesta. Olen sataan kertaan tolkuttanut ettei se sovi kissoille mutta mies ei usko "ne syö sitä mitä annetaan" no niin kai kun eivät muuta saa jos en minä tuo.
Vanhemmalla kollilla epäilin virtsakiviä mutta mies ei suostunut viemään eläinlääkäriin. En voinut katsoa kissan tuskaa vierestä kun oli ihan selvästi kivuissaan. Vein sen itse ja nyt tilanne on se, ettei mies suostu korvaamaan laskua minulle. Minulla on pienipalkkainen työ ja oma koira, jonka leikkaukseen ja jälkihoitoon meni hiljattain lähes 1500€ Mies on alkanut pitää myös itsestäänselvyytenä että minä siivoan laatikot ja tuon märkäruokaa mitä olen säälistä välillä tehnyt.
Mitä ihmettä minä teen? Kissat näyttävät päälle päin ihan hyväkuntoisilta eikä niitä fyysisesti pahoinpidellä joten eläinsuojelu tuskin tekee mitään vaikka tekisin nimettömän ilmoituksen? Olen niiiiiin korviani myöten täynnä tuon äijän välinpitämättömyyttä ja eläinrakkaana ihmisenä en voi jättää kissoja tuollaisiin oloihin jos eroamme. Meidän välillämme ei ole ollut mitään fyysistä moneen kuukauteen eli olen lähinnä joku kissojen taloudenhoitaja tuolla. Miehelle kyllä kelpaisi seksi mutta koko mies inhottaa/ärsyttää.
Auttakaa ja keksikää tähän joku sopiva ratkaisu, minulla ei ole väliä mutta kissoilla on.
Kommentit (25)
Auttaisiko kissojen vähentäminen jos mies jaksaisi 1-2 hoitaa paremmin? 4 on jo varsin iso määrä ja hiekkoja saa olla koko ajan vaihtamassa ja ruokaa ostamassa. Ylipuhu mies luopumaan osasta ja katso paraneeko tilanne.
Mene juttelemaan vanhemmille palvelutaloon, kerro että mies ei pidä huolta kissoista ja pyydä, saatko etsiä niille uudet kodit. Joka tapauksessa tulette eroamaan, niin mehen suuttumisella ei ole merkitystä.
Käyn tänään piipahtamassa palvelutalolla ja päivitän vähän tilannetta. Saa nähdä jos vaikka parantaisi tapansa, puhuu kyllä vanhemmistaan kunnioittavasti ja käyttäytyy kun olemme käyneet heitä katsomassa. Sen jälkeen voisin ilman omantunnon tuskia erota ja lähteä.
Ap
Harvoin sanon tätä tällä palstalla mutta jätä se saatanan sika!!!
t. kissojen ystävä
Selvästi kissat eivät pärjää, virtsakivet ovat äkkiä hengenvaarallisia ja koiranruokaa syöttämällä niitä tulee jatkossakin. Tuollainen tyyppi saattaa myös eron koittaessa kostaa kissoille.