Kuinka kauan kehtaa olla töistä pois flunssan takia?
Alkoi viime perjantaina yskällä ja koko viikonlopun oli nuhaa. Nyt tukkoinen olo ja yskää sekä armoton väsymys. Yöt katkonsisia kun yskittää ja nenä tukossa.
Olen ollut kotona eilen ja tänään. Eilen nukuin kahteen kertaan tunnin päikkärit. Muun ajan vasn loikoilin sohvalla. Tänään olen herännyt klo 6 ja nyt väsyttää ihan armottomasti. Kehtaanko olla vielä huomenna?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Alkoi viime perjantaina yskällä ja koko viikonlopun oli nuhaa. Nyt tukkoinen olo ja yskää sekä armoton väsymys. Yöt katkonsisia kun yskittää ja nenä tukossa.
Olen ollut kotona eilen ja tänään. Eilen nukuin kahteen kertaan tunnin päikkärit. Muun ajan vasn loikoilin sohvalla. Tänään olen herännyt klo 6 ja nyt väsyttää ihan armottomasti. Kehtaanko olla vielä huomenna?
Jos et ole työkuntoine niin kehtaat. Mitä jos kävisit lääkärillä? Sieltä saisit "virallisen sairaslomaluvan" jos lääkäri arvioi vointisi sellaiseksi että parempi levätä kotona kuin olla töissä.
Minäkin olen just nyt saikulla, toista päivää ja huomisen vielä aion olla kotona. Yleiskunto ja jaksaminen sen myötä on mennyt alas ja yskä estää nukkumasta kunnon yöunia. Kuumetta ei ole ja sen vuoksi venytinkin sairaslomalle jäämistä melko pitkään. Yritän nyt levolla saada tautia talttumaan, tiedä sitten auttaako. Töitä en täysipainoisesti pystyisi kuitenkaan tekemään kun pelkkä työmatkojen kävely tässä tilassa uuvuttaa.
Riippuu aivan olotilasta ja työstä. Mä olin amiksen työharjoittelun aikana joskus viikon sairaslomalla flunssan takia. Fyysistä työtä pihalla, enkä meinannut pysyä edes pystyssä.
Ota nenäsumutetta ennen nukkumaan menoa että saat nenän auki yöksi, tänään vielä lepoa ja päikkäreitä. Huomenna varmaan voi töihin mennä jos siltä tuntuu että "kehtaatko" jäädä kotiin (jos et olisi työkykyinen niin tietäisit oman olosi hyvällä omallatunnolla olevan sellainen että on jäätävä kotiin).