Mihin voi lahjoittaa leluja ja lastenvaatetta OIKEASTI niitä tarvitseville perheille?
Kyseessä siis käytetyt ja hyväkuntoiset tavarat.En halua että ne menevät mihinkään "yhyy meillä on 6 lasta, 5 koiraa, 4 kissaa, 3 käärmettä ja yksi anoppi ja käteen jää vain 3000€"-tyypeille.
Kommentit (47)
Eri paikkakunnilla toimii erilaisia järjestöjä pitäen esim kirpputoria joiden tuotoilla tuetaan lapsiperheitä ja itse lahjoittaisin sinne.
uff ei ole paras vaihtoehto
Pakkaa ne v**** nuppupalapelis mukaan ja painu kuuseen tekopyhäilemään.
Ihmettelen ketkä ovat näin negatiivisia lahjoituksen suhteen?
Onko ne ketkä apua on saanut noin pessimistiä vai eikö ihmiset halua lahjoittaa?
Kysyn koska itse toimin järjestössä joka ylläpitää lahjoitustavaroilla kirpputoria jonka tuotot jaetaan lapsiperheille?
Mielipiteitä asian puolesta ja vastaan olisi hyvä kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne ketkä apua on saanut noin pessimistiä vai eikö ihmiset halua lahjoittaa?Kysyn koska itse toimin järjestössä joka ylläpitää lahjoitustavaroilla kirpputoria jonka tuotot jaetaan lapsiperheille?
Mielipiteitä asian puolesta ja vastaan olisi hyvä kuulla.
Ei ihmiset ylipäätänsä ole negatiivisia lahjoitusten suhteen, mutta kyllä monia ärsyttää tuollainen, kun omaa kruunua lähdetään kiillottamaan köyhien kustannuksella. Itse moderoin paikallaista Roskalava-ryhmää, ja aina välillä joku sielläkin tulee tarjoamaan jotain kommentilla "VAIN OIKEASTI TARVITSEVILLE!!!". Usein heillä on tarjolla aika kurjaa krääsää. Eli jokun köyhän pitäisi ensin ottaa krääsä vastaan, ja sitten vielä jotenkin nöyrästi kiitollisena ylistää antajaa. Kamalaa kakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne ketkä apua on saanut noin pessimistiä vai eikö ihmiset halua lahjoittaa?Kysyn koska itse toimin järjestössä joka ylläpitää lahjoitustavaroilla kirpputoria jonka tuotot jaetaan lapsiperheille?
Mielipiteitä asian puolesta ja vastaan olisi hyvä kuulla.Ei ihmiset ylipäätänsä ole negatiivisia lahjoitusten suhteen, mutta kyllä monia ärsyttää tuollainen, kun omaa kruunua lähdetään kiillottamaan köyhien kustannuksella. Itse moderoin paikallaista Roskalava-ryhmää, ja aina välillä joku sielläkin tulee tarjoamaan jotain kommentilla "VAIN OIKEASTI TARVITSEVILLE!!!". Usein heillä on tarjolla aika kurjaa krääsää. Eli jokun köyhän pitäisi ensin ottaa krääsä vastaan, ja sitten vielä jotenkin nöyrästi kiitollisena ylistää antajaa. Kamalaa kakkaa.
Totta tuokin ja tiedän itsekin lahjoittajan olevan erilaisia.
Kuitenkin tiedän mm roskalavaltakin kyttääjiä jotka eivät ns tarpeeseen tarvitse vaan hamstraa eli molemmin puolin hoopoja lienee.
Vierailija kirjoitti:
Haluaako sun lapset lahjoittaa lelunsa pois vai oletatko, että lastesi omaisuus on sinun omaisuuttasi?
Oletko jotenkin vajaa? Vanhempien pitäisi säilyttää kaikki lastenlelut ja vaatteet 18 ikävuoteen asti ja mitä sitten? Lapsi muuttaa vuokrayksiöön ja ottaa kaikki roinat mukaan? Ei ne lapsen omaisuutta ole, ei lapsi ole mitään töitä tehnyt ja ostanut itselleen vauvasta lähtien tavaroita, aikuiset ne ovat ostaneet.
Suomalaisapu :-)