Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muillakin talvella lenkkeileminen hankalaa? Mulla menny kaikki ilo tuosta lenkkeilystä nyt

Vierailija
28.11.2016 |

Mulla on nastat kengissä kyllä, mutta ei nekään 100% auta.

On kauhean liukasta, välillä joutuu sipsuttelemaan kun ei uskalla reippaasti kävellä. Sitten jos kävelee kovin reunassa, yleensä siinä on kauheasti lunta ja käveleminen on ainakin mun mielestä raskaampaa ja hankalampaa. Mutta jos siirtyy enempi vähän tielle päin, niin tie on täysin sileä ja älyttömän liukasta.

Sitten välillä reunoilla on noita traktorin jälkiä ja kun on pakkasta, lumi kovettuu niin ne traktorin renkaan jälkien urat kovettuu siihen kiinni ja voi että kun on mukavaa kävellä siinä, ei yhtään oo epätasasta ei..

Ja useasti joutuu jännittämään jalkoja lenkkeillessä, siitä taasen seuraa jalkojen kipeytyminen. Kivaa.

Asun maalla, en tiedä minkälaiset teiden kunnot on sitten kaupungeissa. Täällä joutuu autotien reunaa kävelemään, ei oo kävelytietä erikseen.

Mites teillä muilla tämä talven lenkkeily sujuu?

Hirvitti, kun vastaan tuli joku lenkkeilijä tänään, joka hölkkäsi.. Miten ihmeessä jotku uskaltaa hölkätä?? Onko niillä kengissä jotku superhyper nastat tai jotain... :D Kauhistutti katsoa sitä menoa, kun ite ihan paskat housussa kieli poskella koittaa vetää menemään..

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun juoksin enemmän niin minulla oli nastalenkkarit ja kyllä niillä uskalsi juosta aivan hienosti sileällä jäällä. Itse asiassa piti kiertää asfalttia ja juosta jäisillä kohdilla ettei nastat kulu liian nopeasti.

Ai niin ja lenkkarit tietysti sellaiset että niissä on kierteellä kiinnitetyt nastat ja nastoja saa ostaa eri pituisia. Jos ei pidä tarpeeksi, niin pari milliä pidemmät nastat. Kuluneita voi siirrellä vähemmän kriittisiin kohtiin.

Vierailija
22/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vasta ostin 100€ lenkkikengät ja nytkö pitäs jotku Icebugitkin hommata talvea varten.. Huh huh, tulee lenkkeily kalliiksi :D Täytyy miettiä ja lueskella kokemuksia noista Icebugeista..

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas mitä ongelmia :D Yhyyy maa on epätasainen, joutuu jännittämään jalkoja, kamalan raskasta, lumessa on raskaampaa kävellä byää, miksei ole tietäni siloitettu täydellisen tasaiseksi mutta samalla myös sopivasti pitoa lisätty, että minä hipsuvarpaineni voisin siinä itseäni liikaa rasittamatta kävellä!

Joo älä ainakkaan mettään mene käveleen, siellä se vasta raskasta onkin.

Tietämätön tollo :)

Liukkaala hiipimällä saa aika tehokkaasti lihasjumeja aikaan.

Vierailija
24/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi icebugeja, suosittelen näitä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/4011527/Snowfox-Extreme-liukuesteet

Nuo on ehkä vähän hitaampi asentaa, mutta ylimääräisen remmin ansiosta pysyy hyvin jalassa hangessakin. Ainoa missä ei toimi, niin jos on kovasti irtolunta jään ja kengän välissä, silloin ei kyllä toimi mikään muukaan. Mulla mennyt yhdet tuommoiset/vuosi.

Vierailija
25/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntymiskumppanin etsiminen lenkkipolulta on kyllä vaikeeta talvisin, kukaan ei jaksa jäädä juttelemaan kun niin pirun kylmä ja tuulista viel 

Vierailija
26/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vasta ostin 100€ lenkkikengät ja nytkö pitäs jotku Icebugitkin hommata talvea varten.. Huh huh, tulee lenkkeily kalliiksi :D Täytyy miettiä ja lueskella kokemuksia noista Icebugeista..

AP

Jos harrastaa juoksua niin yhdet tai kahdet kengät menee vuodessa ja satasen kengät on halvat. Ei ole pakko. Voit vetää lonkkaa tai jatkaa liukastelua.

Vierailija
27/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tykkää yhtää lähtee kävelylenkille talvella iha sen takia ku pitää pukea nii saatanasti. tuntuu jo raskaalta olla niissä vaatteissa saatikka sitte saapastella tuol lumessa ja jäässä. ja just toi että on liukasta on mulle nii hirveetä ku tykkään kävellä sillai tosi reippaasti et syke nousee hyvin ni sit kiva ku oot saanu just hyvän vauhdin ni sit joudutki sipsuttaa kilsan siks että tulee liukas kohta. 

Vierailija
28/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas mitä ongelmia :D Yhyyy maa on epätasainen, joutuu jännittämään jalkoja, kamalan raskasta, lumessa on raskaampaa kävellä byää, miksei ole tietäni siloitettu täydellisen tasaiseksi mutta samalla myös sopivasti pitoa lisätty, että minä hipsuvarpaineni voisin siinä itseäni liikaa rasittamatta kävellä!

Tietämätön tollo :)

Liukkaala hiipimällä saa aika tehokkaasti lihasjumeja aikaan.

Jos on selkävaivaa/ongelmia jumiin menemisistä niin sitten ymmärrän, mutta enpä ole itselläni huomannut mitään suurempia jumeja vaikka jännitänkin aika paljon liukkaalla.

Vierailija
29/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelyn kutsuminen lenkkeilyksi on kyllä sekä itsepetosta, että julkisesti näin sanoen silkkaa kusetusta.

kyllä reipas kävely on lenkkeilyä varsinkin huonokuntosemmalle ihmiselle! ei se kävely tietty mitää urheilua sellaselle ole joka jaksaa juosta ja hölkätä. Ite en pysty enkä jaksa kumpaakaan niin kyllä mä lähen tunnin reippalle kävelyLENKILLE. 

Vierailija
30/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetan talvella lenkkeilyn suosiolla. Inhottaa tuo pimeys ja kylmyys. Kesällä lenkkeilyssä on se oma ihana fiilis ku painelee tukka hulmuten pitkin metsää ja rantaa, mutta pimeällä en uskalla yksin metsään mennä ja kaupungissa asfaltilla katuvalojen alla hölkkäily tuntuu vaan hirveältä pakkopullalta (ei tippaakaan sitä liikunnan riemua).

Niinpä talvisin harrastan liikuntaa sisätiloissa ja kesäisin sitten ulkona lenkkeilen. Toki talvella käyn silloin tällöin kävelyllä, mutta varsinaisena lenkkeilynä en osaa sitä pitää.

Vierailija
31/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jos harrastaa juoksua niin yhdet tai kahdet kengät menee vuodessa ja satasen kengät on halvat. Ei ole pakko. Voit vetää lonkkaa tai jatkaa liukastelua.

Juoksee luonnollisesti, niin voi mennä kengillä, jotka kestää 2000km helposti. Valintoja valintoja.

Vierailija
32/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikengillä kävelemään kinokseen? Se olis ainakin haaveissa ihanaa, jossain Lapissa. Sitten lämmittelemään erämaamökkiin, kahvipannu tulelle ja sen jälkeen pilkille. Ei uteliaita silmäpareja, saisi rauhassa tehdä lumienkeleitä vaikka.

Taidan muuttaa erakoksi Lappiin.

Vierailija
33/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään noista, entisenä kipaurheilijana, ainoastaan turvallisuuden takia loppui kuin seinään. Siis turvattomuuden takia. Ei nyyhkytä yhtään, pikemmin vituttaa mitä vidun varustuksia pitäisi olla mukana. Kuka helkkari siellä metsässä juoksee paikalle, kun muutamaa hemmoa panettaa, ei kukaan, kun ei siellä enää muita tevepäisiä enää ole ollut.

Vierailija
34/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te lenkkeilijät puette talvisin? Pitäisi hankkia lämmin urheilu kerrasto, lämpimät trikoot ja tuulta pitävät housut ja takki siihen päälle.

Vierailija
35/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Salomonin nastalenkkarit ja niillä käyn juoksulenkeillä silloin kun lunta ei tarpeeksi jotta pääsee hiihtämään.Talviaikaan hiihtoa ja juoksua lumitilanteesta riippuen.Ei ongelmaa.En ole juostessa kaatunut, tosin karmealla jääkelillä jätän lenkin väliin.Ja ikää yli 55 v.

Vierailija
36/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kurjempaa kuin kesällä, mutta olen päättänyt, että kerran viikossa on käytävä juoksulenkillä. Pois jään vain, jos on valtava lumimyrsky tai selvästi yli miinus kymmenen astetta. Eli ehkä kahdella talviviikolla vuodessa täällä pk-seudulla.

Olen satsannut Icebugin talvijuoksukenkiin, joilla kyllä tämmöinen kömpelömpikin juoksija pysyy pystyssä.

Vierailija
37/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, joo tuo pukeminen on toinen ärsyttävä asia. Olo on ku Michelin ukolla aina talvella.. Sitten kun kävelee niin tuntuu niinku ois joku vaappuva pingviini kun on tuota vaatetta päällä.. Kun pääsee kotiin, on ihana repiä vaatteet v..ttuun päältä... :D

AP

Vierailija
38/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut aiemmin aktiivisesti juoksua, ihan nuorena vetelin millä kengillä vain 90-luvun lopussa, ei ollut väliä. Myöhemmin juoksin ihan kesälenkkareilla aurattuja tai auraamattomia teitä, mitä enempi oli lunta sen kivempi kun kuntoa riitti. En ole ihme kyllä koskaan liukastunut että kai se on osittain tekniikkalaji. Nykyään 34v haluaisin jo nastat mutta en ole juoksukunnossa, niin kävelen ilman nastoja.

Vierailija
39/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin hölkkään talvisinkin, vaikka silloin onkin enemmän motivaatio-ongelmia. Ihan tavalliset lenkkarit mulla on ilman nastoja, toki joutuu olemaan enemmän kieli poskessa, jännittämään jalkoja eri lailla ja menemään vähän hitaammin. Kun pakkasta on 20 asteen kieppeillä niin pitää lisäksi olla joku huivi tms naaman edessä.

Vierailija
40/56 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lenkkeillä mutta talvella se on usein vastenmielistä koska on kylmää ja tuulista ja maasta ei tiedä onko se liukas. Tunnen ihmisiä jotka on talvella kaatunut ja vammautuneet ha se ahdistaa.häiritsee kun sää vaikuttaa näin paljon.talvella Liikun hyvin vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme