Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PikkuKakkosen Sohvatiikerit- miksi lapsia oikein kannustetaan riehumaan sohvalla?

Vierailija
28.11.2016 |

meiltä on jo yksi sohva hajotettu ja olen tehnyt selväksi että SOHVALLA EI JUOSTA TAI POMPITA.piste.

ja sitten telkkarissa oikein kannustetaan sohvahyppelyyn!;O

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus ltopäivillä liikuntatieteiden ihminen kouluttajana ja vähän moitti meitä etteivät lapset saa kiipeillä sänkyihin päiväkodissa. Sohville meidänkin päiväkodissa saa kiivetä juuri siksi, että ei ole erillisiä liikuntatiloja. Sänkyihin ei saa mennä temppuilemaan. Ja lapset hyvin ymmärtävät sen ja noudattavat sääntöä. Joten varmasti ovat kotonakin kiipeämättä kiellettyihin paikkoihin.

Vierailija
22/30 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa hyppiä sohvilla ja sängyilläkin joskus. Juosta sisällä ei saa, koska on pieni asunto. Ei ole trampoliineja kun asutaan kerrostalossa eikä ole luntakaan juuri koskaan kun asutaan lounaisrannikolla...

Lopettavat hyppimisen kun pyytää, eli ei ole semmoisiakaan ongelmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä kiellän. Jos antaisin noiden hyppiä, olis joka s******n sohvatyyny jatkuvasti lattialla.  Ollaan annettu isoin huone muksuille, olkkarissa ei mahtuis kävelemään. Omassa huoneessaan saavat riehua, siellä on ylimääräisiä patjojakin. 

Vierailija
24/30 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kanssa ihmettelen, kun muksut pomppii päiväkodissa sohvilla. Ja ovat ihmeissään kun kieltää. Tulee kommenttia, että kyllä kotona saa hyppiä.

Meillä ei saa hyppiä sohvalla. Lapsille ei tule edes mieleen.

Miksi ihmeessä muilla pitäisi olla samat säännöt kotona kuin teillä? Meillä saa lapset pomppia sohvalla. Olohuoneeseen tehdään usein lattiaan ei saa koskea -rata, ja sohvien kautta tietenkin kuljetaan.

En ole tuo kenelle vastasit, mutta muistutathan lapsiasi siitä, että kaikkien kotona ei saa hyppiä sohvilla? Näin vältytään ikäviltä välikohtauksilta, kun joku muu joutuu opastamaan lastasi tässä asiassa, ja sinä saatat vetää herneen nenääsi kun lastasi ei kohdellakaan joka paikassa kuin kuningasta.

Joo, kirjoitanpa tuon muistilistaan otsikolla "kaikki yksittäiset asiat, joiden käytännöt saattavat vaihdella perheittäin". Tai sitten suurin osa ihmisistä, kuten minä ja lapseni, ymmärtävät, että eri kodeissa (myös päiväkodissa) on erilaisia sääntöjä, ja niitä kodin sääntöjä sitten noudatetaan. Ehkä itse vedät herneitä nenään, jos joku opastaa lastasi toimimaan oikein, mutta mun mielestä se on ihan normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä.

*reps* kolahtiko?

Vierailija
25/30 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kanssa ihmettelen, kun muksut pomppii päiväkodissa sohvilla. Ja ovat ihmeissään kun kieltää. Tulee kommenttia, että kyllä kotona saa hyppiä.

Meillä ei saa hyppiä sohvalla. Lapsille ei tule edes mieleen.

Miksi ihmeessä muilla pitäisi olla samat säännöt kotona kuin teillä? Meillä saa lapset pomppia sohvalla. Olohuoneeseen tehdään usein lattiaan ei saa koskea -rata, ja sohvien kautta tietenkin kuljetaan.

En ole tuo kenelle vastasit, mutta muistutathan lapsiasi siitä, että kaikkien kotona ei saa hyppiä sohvilla? Näin vältytään ikäviltä välikohtauksilta, kun joku muu joutuu opastamaan lastasi tässä asiassa, ja sinä saatat vetää herneen nenääsi kun lastasi ei kohdellakaan joka paikassa kuin kuningasta.

Joo, kirjoitanpa tuon muistilistaan otsikolla "kaikki yksittäiset asiat, joiden käytännöt saattavat vaihdella perheittäin". Tai sitten suurin osa ihmisistä, kuten minä ja lapseni, ymmärtävät, että eri kodeissa (myös päiväkodissa) on erilaisia sääntöjä, ja niitä kodin sääntöjä sitten noudatetaan. Ehkä itse vedät herneitä nenään, jos joku opastaa lastasi toimimaan oikein, mutta mun mielestä se on ihan normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä.

*reps* kolahtiko?

Tuo viesti kertoo, että sinulla ei ole oikeastaan mitään sanottavaa asiasta, mutta haluat kuitenkin loukata minua, koska provosoiduit viestistäni. Jos sinulla on jotain ihan oikeaa asiaa, niin kommentoin sitä sitten. Ja muista, että jos haluat itse neutraalin sävyistä keskustelua, älä kirjoita viestiisi näin: "Näin vältytään ikäviltä välikohtauksilta, kun joku muu joutuu opastamaan lastasi tässä asiassa, ja sinä saatat vetää herneen nenääsi kun lastasi ei kohdellakaan joka paikassa kuin kuningasta".

Vierailija
26/30 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia villi-ihmisiä te oikein kasvatatte ja käyttekö te niiden kanssa ollenkaan leikkipuistossa ym, jos niin pitää sohvalla hyppiä, että se hajoaa? Miten sohvan edes saa lapsi hyppimällä rikki? Meillä saa kiivetä sohvalle ja sänkyyn ja vaikka hyppiäkin, jos on siihen tarve ja halu, mutta ei mene riehumiseksi eikä mitään hajoteta. Ihan normaalilapsen itsesäätelyä.

Vierailija
27/30 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun noin ahdistaa sohvalla hyppiminen, niin sitä pikkukakkosta on pakko katsoa, koska ...?

Vierailija
28/30 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on rahaa ostaa uusi sohva vaikka joka viikko. Muistutan kyllä lapsiani, ettei köyhien kotien sohvalla saa hyppiä eikä käydä heidän jääkaapillaan syömässä kaurahiutaleita.

Vierailija
29/30 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei hypitä sohvilla tai sängyillä,meidän apina on tullut jo 2 kertaa pää edellä sohvapöydälle kun ei usko ettei sohvilla kikkailla,ekalla kerralla oli puoli naamaa sinisenä.

Vierailija
30/30 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä se ohjelma ei ole "Sohvatiikerit" vaan lapsetkin tietää sen ohjelman nimen olevan "Tuhmat lapset."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi