Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuin rajusti - lemmikit heitteillä :(

Vierailija
28.11.2016 |

Minä toivoisin että kerrankin keskustelu pysyisi asiallisena ja saisin apua. Olen todella yksinäinen enkä voi keskustella kenenkään kanssa asiasta. On ihan kamala olo.

Minulla on nyt viimeisen puoli vuotta masennus pahentunut rajusti. Lääkäri käski lopettaa ssri-lääkkeet sillä ne eivät sopineet. Tästä lähti kierre josta en pääse ylös. En ole koskaan ollut näin huonossa kunnossa. Olen harkinnut itsemurhaakin.

Tilanne on se että lemmikkejä on viisi. Yritin myydä täysin pilkkahintaan alkusyksystä, yhtään kiinnostunutta ei ollut. Silloin jaksoin vielä ruokkia niitä ja olin hitusen paremmassa kunnossa, ymmärsin mihin tilanne johtaa. Nyt en ole viikkoihin jaksanut syöttää kunnolla enkä laittaa vettä edes välillä niille. Yhdessä häkissä on ollut valot pois viikon, toisessa valot viikon päällä. Pelkään pahoin tällä tahdilla joutuvani osastolle jolloin kukaan ei myöskään ruoki lemmikkejä, olen siis todella yksin.
Aiemmin lemmikit pitivät minua pinnalla, vuosia jaksoin vain niiden avulla. Ei enää. Aiemmin siis olen hoitanut mallikelpoisesti.

Toivoisin että kerrotte mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä ennen kuin käy huonommin. Olen niin väsynyt, nukun vain koko ajan. Anteeksi poukkoileva teksti, en ole ihan parhaimmillani.

Ja kyseessä EI ole kissat tai koirat.

-Masentunut

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaako nuo eläinsuojelut muita kuin kissoja ja koiria?

Ap

Ottavat. Ja ainakin auttavat eläimet eteenpäin jos eivät itse voi pitää. Riippuu eläinsuojeluyhdistyksestä mutta on niillä joskus jopa kanoja. Rohkeasti vaan soitto niin hakevat eläimet pois. Hienoa että jaksat kuitenkin ajatella eläinten parasta.

Vierailija
22/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin aikoinaan tosi vakavasti masentunut. En jaksanut lenkityttää koiraani, pelkän veden vaihtaminen uuteen ja ruoan antaminen oli hien, kyynelten ja tuskan takana. Koira paskoi ja kusi sisälle, koska en käyttänyt sitä edes pihalla tarpeillaan. 

Otin yhteyttä hyvään ystävääni, joka asuu maalla ok-talossa. Tuli heti paikalle, lenkitytti koiran, kävi mun puolesta kaupassa, siivosi mun asunnon, passitti mut suihkuun (en ollu suihkussakaan käyny yli viikkoon..). 

Ja otti mun koiran hoiviinsa, niin pitkäksi aikaa kun tarvi vaatii. Kyllä kyyneleet valui silmistä, kun tiesin että koira pääsee hyvään paikkaan, jossa sen tarpeista huolehditaan. 

Aloitin terapian, sain lääkityksen. Pikkuhiljaa aloin parantumaan ja koirakin sai tulla takaisin. Nyt on kaikki hyvin :) Ikuisesti kiitollinen olen ystävälleni.

Tsemppiä AP, ihanaa kun välität lemmikeistäsi ja olet havahtunut tuohon tilanteeseesi. Kaikella on tapana järjestyä, aina. Ennemmin tai myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoa kun olet havahtunut itse tilanteeseen! Soittoa eläinsuojeluyhdistykseen ja keskityt nyt omaan toipumiseesi. Ei kannata häpeillä, sillä sinä et ole sairauttasi valinnut.

Vierailija
24/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kauniista sanoista ja tsempeistä! Eläimistä luopuminen tuntuu ihan maailmanlopulle, minulla ei tosiaan ole ketään ystäviä tai sukulaisia niin ne ovat ainoa lohtuni.

Ap

Vierailija
25/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ota vain yhteyttä elsuojeluun! Tulisin avuksesi jos vain olisi mahdollista, en usko että asutaan samassa kunnassa... <3

Vierailija
26/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edun vapaaehtoinen. Meillä tarjotaan myös väliaikaista apua. Ja seurakunnan kautta etsitään kotihoitajia eläimille aim. Pitkien leikkauksien ajaksi. Ei estynyt yhteyden ottaminen tarkoita luopumista, vaan avun saamista hetkeksi.

Vierailija
27/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kauniista sanoista ja tsempeistä! Eläimistä luopuminen tuntuu ihan maailmanlopulle, minulla ei tosiaan ole ketään ystäviä tai sukulaisia niin ne ovat ainoa lohtuni.

Ap

Tuo nyt kuulostaa vähän siltä että pidät eläimiä siellä sun seurana kärsimässä kun et hoida niitä etkä itseäsi? Nyt järjestät viattomat eläimet pois sieltä jonnekkin missä niistä pidetään huolta ja menet itse hoitoon myös!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi