Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuin rajusti - lemmikit heitteillä :(

Vierailija
28.11.2016 |

Minä toivoisin että kerrankin keskustelu pysyisi asiallisena ja saisin apua. Olen todella yksinäinen enkä voi keskustella kenenkään kanssa asiasta. On ihan kamala olo.

Minulla on nyt viimeisen puoli vuotta masennus pahentunut rajusti. Lääkäri käski lopettaa ssri-lääkkeet sillä ne eivät sopineet. Tästä lähti kierre josta en pääse ylös. En ole koskaan ollut näin huonossa kunnossa. Olen harkinnut itsemurhaakin.

Tilanne on se että lemmikkejä on viisi. Yritin myydä täysin pilkkahintaan alkusyksystä, yhtään kiinnostunutta ei ollut. Silloin jaksoin vielä ruokkia niitä ja olin hitusen paremmassa kunnossa, ymmärsin mihin tilanne johtaa. Nyt en ole viikkoihin jaksanut syöttää kunnolla enkä laittaa vettä edes välillä niille. Yhdessä häkissä on ollut valot pois viikon, toisessa valot viikon päällä. Pelkään pahoin tällä tahdilla joutuvani osastolle jolloin kukaan ei myöskään ruoki lemmikkejä, olen siis todella yksin.
Aiemmin lemmikit pitivät minua pinnalla, vuosia jaksoin vain niiden avulla. Ei enää. Aiemmin siis olen hoitanut mallikelpoisesti.

Toivoisin että kerrotte mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä ennen kuin käy huonommin. Olen niin väsynyt, nukun vain koko ajan. Anteeksi poukkoileva teksti, en ole ihan parhaimmillani.

Ja kyseessä EI ole kissat tai koirat.

-Masentunut

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota eläinsuojeluun yhteyttä, hakevat eläimet pois kärsimästä...

Vierailija
2/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita eläinsuojeluun itse, heti. Tulevat hakemaan lemmikit pois ja parempaan hoitoon. Jos välität niistä pätkääkään, niin teet sen nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro asiasta vanhemmille/ sukulaiselle tai ystävälle. Ota yhteys eläinsuojeluun jollet saa apua.

Vierailija
4/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tarviit nyt itse ensisijaisesti apua. Ihme lääkäri, että jätti sinut ilman lääkkeitä oman onnesi nojaan. Jaksatko mennä hakemaan itsellesi apua tai soittaa jonnekin ?

Jos et saa lemmikkejä kenellekään niin ottaisiko Eläinsuojeluyhdistys? Onko sulla ketään joka voisi soittaa sun puolesta apua?

Voimia, en osaa auttaa kauhean hyvin. Mitä eläimiä sulla on?

Vierailija
5/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota eläinsuojeluun yhteyttä ja pyydä niitä hakemaan lemmikit pois?

Tsemppiä masennuksen kanssa <3

Vierailija
6/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kyllä jaksat että viet eläimet lähimmälle klinikalle viimeiselle piikille. Eläinten ei pidä ihmisen vuoksi kärsiä.

Vierailija
7/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.sey.fi/seytoimii/elainsuojeluneuvonta

Tuolta löytyy tietoa ja yhteystietoja.

Vierailija
8/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako nuo eläinsuojelut muita kuin kissoja ja koiria?

Ap

Vierailija
9/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että tajuat itsekkin ettet ole parasta seuraa eläimillesi, ne kuitenkin ovat täysin sinun armoillasi, eli iso askel on jo otettu kun myönnät ettei nyt ole hyvä aika pitää eläimiä, eläinsuojeluun yhteyttä

Vierailija
10/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnat järjestää usein keskustelutilaisuuksia jonne kaikki saa mennä purkamaan mieltään.

Vierailija
11/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tottakai ottaa. :) 

Tsemppiä paranemiseen! 

Vierailija
12/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ottaa tietenkin. Ne sijoitetaan sitten johonkin niille sopivaan paikkaan.

Vierailija
13/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat heti lekuriin ajan! Jos yksi lääke ei sovi voi joku toinen sopia. Eikai lääkettä lopetettu heti kerralla?

Vierailija
14/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap otat nyt yhteyttä tuonne?

Vierailija
15/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaat heti lekuriin ajan! Jos yksi lääke ei sovi voi joku toinen sopia. Eikai lääkettä lopetettu heti kerralla?

Varasin 2 kk sitten, aika on ensi viikolla. Kunnassamme on kuulemma "hiukan" ruuhkaa. Ihan arvauskeskukseen vain joten lopputulos voi olla mitä vain.

Ap

Vierailija
16/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, otat yhtyettä eläinsuojeluun, kerro että olet vakavasti sairas (ei tarvitse eritellä tarkemmin). He kyllä huolehtivat jatkosta. Ja sitten sinun pitää tietysti päästä itse kuntoon, vaadi että pääset osastolle.

Eikö sulla todella ole ketään? Yhtään sukulaista joka voisi auttaa? 

Vierailija
17/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikutat erittäin fiksulta ja hyväsydämiseltä ihmiseltä!

Hyvä kun kirjoitit. Täältä saat vinkkejä, toimia parhaalla mahdollisella tavalla.

Ymmärrän, ettei sinulla ole ollut voimia aikaisemmin toimia. Tämä tänne kirjoittaminen on jo teko siihen suuntaan, että saat apua lemmikeillesi ja toivottavasti myös itsellesi.

Voimia ja halaus sinulle!

Vierailija
18/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Itsellä vähän samankaltainen tilanne, masennus hiipii takaisin ja burnout painaa, kun yritin liikaa kerralla (vaikka tiesin ettei onnistu). Itselläni tosin käänteinen tilanne siinä mielessä, että en nuku ja olen koko ajan niin väsynyt että hyvä jos jaksan ruuan laittaa. Omat lemmikit ovat näillä näkymin lähdössä sukulaisille ja ystäville siksi aikaa että saan pään kurottua kasaan. Ihan hirveä tilanne joutua luopumaan niistä ainoista jotka pitää pinnalla.

Toivottavasti saat pian apua, aika syvissä vesissä kuulostat jo olevan sinäkin.

Vierailija
19/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lemmikkejä sulla sitten on? Kamalaa :( En halua sanoa tätä pahalla, mutta kai itsekin olet juonut ja syönyt, miten et voi jaksaa edes vettä vaihtaa? Kirjoitat tännekin joten pitäisikö nyt vain nousta ylös ja hoitaa lemmikkisi? Ja sitten heti soitto sinne eläinsuojeluun. Ihan oikeasti. Kamalaa että viattomat eläimet joutuvat kärsimään. :(

Vierailija
20/27 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnat järjestää usein keskustelutilaisuuksia jonne kaikki saa mennä purkamaan mieltään.

Joo, näitä voi suositella. Ei tarvitse olla uskonnollinen eikä kuulua kirkkoon, ei niissä ole tarkoitus keskustella uskonasioista. Seurakunnalla on myös ystävätoimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi