Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisen(kin) moniavioisuuden myöntäminen on monille todella vaikeaa?

Vierailija
28.11.2016 |

Aihe on tabu lähes kaikkialla maailmassa. Ihmisen historiassa naiset ovat naiskennelleet esimerkiksi luolissa eri urosten kanssa. Vasta miesten poliittisen vallan myötä seksuaalisuuteen on tullut rajoitteita. Olisi biologisesti mahdotonta että toinen sukupuoli olisi moniavioinen ja toinen taas yksiavioinen. Olemmehan samaa lajia.

Onko kyse kontrollinhalusta? Sekä naisten että miesten pelosta? Matriarkaalisissa yhteisöissä joissa naisten seksiä ei rajoiteta, saavat myös miehet eniten seksiä.

Katsokaapa miten hyvä seksuaaliterveys on maissa jossa naiset ovat ehdottoman yksiavioisia ja miehellä saa olla 4-30 vaimoa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Tiedän vain, että itse olen ehdottomasti yksiavioinen, eikä se johdu kasvatuksesta tai patriarkaatista, vaan ihan siitä minkälaista seksuaalisuuteni on. Haluan syventyä siihen yhden ihmisen kanssa, enkä pidä seksistä sellaisen miehen kanssa jota en arvosta ja kunnioita ihmisenä poikkeuksellisen paljon. Tällainen minä nyt vain olen. Joku muu voi olla toisenlainen, eikä siinä mitään. Eniten vituttaa tuo aivan älytön yleistäminen ja mutkien vetäminen suoriksi, kun puhumme kuitenkin hyvin monimutkaisista ja yksilöllisistä olennoista - ihmisistä.

Vierailija
2/2 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äää.. mikä ihmeen seksuaaliterveys..

Siellä missä vaimoja saa pitää useamman, on kehitysmaita. Naisella ei ole mitään sanottavaa mihinkään, ja monta kertaa kaikkein vähiten aviomioehen valintaa. Uskonto ja kulttuuri myös tekee selväksi, ettei nainen saa kieltäytyä seksistä, ellei ole kuukautisia tai raskaana.. Lapsiavuoliitot yleisiä, myös monessa kehitysmaassa naisten sukupuolielimet silvotaa.

Mukavaahan se olis varmaan sullekkin ap. Mutta taisit myös unohtaa sen. että sun pitäs pystyä elättämään tuo sinun koko katraasi vaimoineen ja lapsineen päivineen.

En ymmärrä miksi sinä ap et sitten etsi itsellesi riippumatonta seksisuhdetta, tai etsi kaltaistasi kumppania, joka sallii ympäri ämpäri naiskentelun.

Itse en kyllä suostuisi moiseen, ja onneksi minun ei tarvitse, koko ajatuskin on niin naurettava, tuollainen moniavioisuus jossa mies hallitsee montaa naista, lähentelee kyllä enemmänkin apinalauman käytöstä.. sieltä se varmaan on alunperin kopioitukkin.. mutta tietyt uskonnot ja kultturit kun eivät ole sieltä puusta vielä laskeutuneet..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla