Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Aamulämmöistä
11.03.2006 |
Heip! Kuinka moni on aamulämpöjä raskaaks yrittämisessä mittaillu, oliko siitä " apua" ? Miten homma " toimii" ? ELi kannattaako mittailla lämpöjä kauemminkin et selviäis oma normaalilämpö? Minkä verran lämpö yleensä kohoaa oviksen aikaan? Ja se pysyy ylhäällä jos tärppää vai miten on? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Kommentit (2)
http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.html#ovis
Tuolla noista aamulämmöistä tarkemmin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
kun noita aamulämpöjä mittaan. Teen sitä, koska kiertoni ovat niin epäsäännölliset etten muuten voisi yhtään ennakoida koskahan menkat mahtavat olla alkamassa.
Seuraava lainaus on pesun sivuilta:
Tuohon lisäisin vielä, että lämpö tulisi mitata suusta kielen alta, ettei mittaa suussa olevan ilman lämpötilaa.
Itselläni lämmöt vaihtelevat seuraavasti: alkukierrosta 36.1-36.3 ja oviksen jälkeen 36.4-36.8. Lämmöt putoavat taas alas sinä päivänä, kun menkat alkaa. En ole huomannut itselläni tuota mainittua lämmön laskua ennen ovista. Menelmä toimii minulla hyvin, koska minulla on säännöllinen päivätyö arkisin, ja nukun yleensä hyvin ja saman verran joka yö. Viikonloppuisin en mittaa lainkaan, sillä pitkään nukutun yön jälkeen ja jos jo maistellut viiniä edellisenä iltana, lämmöt ovat koholla jo alkukierrosta.
Lämpöjen pitäisi nuosta oviksen jälkeen kai 0.2-0.5 astetta. Mikäli raskaus lakaa, lämmöt eivät laske menkkoja kohti.
Jos innostuu lämpöjä mittaamaan, kannattaa ainakin ekassa kierrossa mitata mielellään joka aamu, ja pistää sitten lukemat käyrästölle. Mitään yksittäistä lukemaa ei kannata tuijottaa, vaan pitemmän ajan kokonaisuutta ja käyrän muotoa.
Itse olen tässä oppinut jo niin, että alku kierrossa mittaan harvemmin ja oletetun oviksen aikaan tiheämmin. Kun totean oviksen menneen, lopetan mittailun yleensä.