Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalla mongolian spot

Vierailija
28.11.2016 |

Hei te muut vanhemmat, joilla puoliksi afrikkalainen tai aasialainen lapsi. Onko teidän lapsillanne ollut näitä mongolian läiskiä eli sinertäviä ihoalueita? Mun vauvalla takapuoli on ihan kuin siinä olisi mojova mustelma. Oli jo syntyessään ja luulinkin sitä ensin mustelmaksi, mutta kätilö sitten kertoi sen olevan tällainen mongolian spot, joita on etenkin afrikkalaisilla ja aasialaisilla vauvoilla . Kuulemma häviävät jo varhaislapsuudessa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kannattaa pyytää terveydenhuollon henkilöstöä kuvaamaan tämän jäljen ja liittämään lapsen potilastietoihin. Eihän sitä tiedä vaikka tulevaisuudessa, jos jälki ei haihdu, joku napakka hoitotäti tai setä tekee lasun epäiltynä pahoinpitelynä, vaikka kyseessä on syntymämerkki.

Vierailija
2/13 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi pimppaa afrikkalaisille tai aasialaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kannattaa pyytää terveydenhuollon henkilöstöä kuvaamaan tämän jäljen ja liittämään lapsen potilastietoihin. Eihän sitä tiedä vaikka tulevaisuudessa, jos jälki ei haihdu, joku napakka hoitotäti tai setä tekee lasun epäiltynä pahoinpitelynä, vaikka kyseessä on syntymämerkki.

Ihan tosi? Kyllä mun neuvolan terkkakin oli tietoinen tuosta. Voiko muka tehdä lasun vain ihon värin perusteella? Siis ettei olisi muita epäilyksiä tai näyttöä pahoinpitelystä? Vain mustelman näköinen läntti iholla?

Vierailija
4/13 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, no sepäs on tärkeä tieto mulle. Liittyykin tosi olennaisesti mun aloitukseen tuo sun kommentti.

Vierailija
5/13 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, no sepäs on tärkeä tieto mulle. Liittyykin tosi olennaisesti mun aloitukseen tuo sun kommentti.

Niin. Jos sinäkin olisit asiaa aiemmin miettinyt, ei olisi tullut läikikästä vauvaa.

Vierailija
6/13 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jos sinäkin olisit asiaa aiemmin miettinyt, ei olisi tullut läikikästä vauvaa.

Mitä jos sinä menisit miettimään vain omia asioitasi, jos sinulle ei ole mitään hedelmällistä sanottavaa? Keskity siihen, että oma elämäsi on niin kuin haluat, älä siihen, että toisten elämät olisivat niin kuin sinä haluat. Sehän on aivan absurdia.

Terv. valkoihoisen läiskikkään lapsen (psoriasis) äiti

Vierailija
7/13 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sinä menisit miettimään vain omia asioitasi, jos sinulle ei ole mitään hedelmällistä sanottavaa? Keskity siihen, että oma elämäsi on niin kuin haluat, älä siihen, että toisten elämät olisivat niin kuin sinä haluat. Sehän on aivan absurdia.

Terv. valkoihoisen läiskikkään lapsen (psoriasis) äiti

En voi mennä miettimään muualle. Olen tuomittu tähän koneen ääreen purkamaan katkeruuttani. Ihmisten parissa tulen kiusatuksi. Toivoisin ettei vanhempani olisi tehneet minua.

t. ruma couperosa porsas

Vierailija
8/13 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit just kattoa tuoreimman Emmerdale-jakson? :DDD

Vierailija
9/13 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita tauteja sillä on

Vierailija
10/13 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisit just kattoa tuoreimman Emmerdale-jakson? :DDD

Siis minä ap vai? En ole koskaan seurannut Emmerdalea. Mitä siinä oli?

Vierailija
11/13 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ihon pigmenttimuodostelmat ole mitään tauteja. On varmasti tuollaisella sivistystasolla vaikea ymmärtää.

Vierailija
12/13 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mongolian spot ei ole tauti ja ei ole muutenkaan mitään tauteja. Oikein terve vauva on. Huoh, ei olisi varmaan taas pitänyt kysyä yhtään mitään, kun kellään ei ole mitään järkevää sanottavaa. Eka kommentti taisi olla ainut järkevä tähän mennessä. Eikö tosiaan kellään muilla tällaista, vaikka terkkakin sanoi tämän olevan yleistä?

Vierailija
13/13 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö tosiaan kellään muilla tällaista, vaikka terkkakin sanoi tämän olevan yleistä?"

No katsos aika harva meistä hankkii lapsia tummaihoisten tai aasialaisten kanssa ja vielä harvemmille tulee tämmöisiä syntymämerkkejä. Tottakai se on yleistä heidän keskuudessaan mutta veikkaan että vauvapalstalla käy suurinmaksi osaksi suomalaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi