Sanokaa yksikin hyvä syy mihin teini tarvitsee 800e iphonea?
Kommentit (58)
Pitäähän nyt tulevaisuuden somevaikuttajalla olla kunnon vehkeet. Plus pitäähän sen sokeripapat nähdä pillu ja tissit mahdollisimman terävästi kun ne feistaimaa.
Toihan nyt on sijoitus joka käytännössä maksaa itsensä takaisin. Eipä mee kun 10v niin sillä teinillä on joku niko niminen huumerikollinen joka ostaa sille ullalinnan kattohuoneiston ja ihkut käsilaukut.
Kauanko muuten halvat puhelimet kestävät käytössä? Omat kalliit kestäneet +5 vuotta, kannattaako seuraavaksi ostaa halvempi?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse 800 euron puhelinta.
Ei tarvitse. Mutta minä tarvitsen 1200e puhelimen. Sehän on eri asia kuin 800e puhelin.
:)
Jos omilla, itse tienatuilla rahoilla ostaa niin ihan sama tarviiko vai ei. Minä en niin kalliita osta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koko perheellä iPhonet, mutta lapset saavat meidän vanhat mallit. Kun minä hankin iPhone seiskan, teini saa mun nykyisen kutosen ja alaluokkalainen saa teiniltä vitosen. Se on vain järkevää, koska perhejaolla kaikki ostetut softat menee kaikille. Samoin Apple Music -palvelu (vastaa Spotify:ta) ja kuvavirrat. En todellakaan osta uusia puhelimia lapsille, jos meiltä löytyy kotoa ehjiä IPhoneja.
Tämä onkin ainoa järkevä toimintamalli. Muuten olisi vararikossa :)
T. 7-henk. perhe ja kaikilla iphone
Peruspuhelimen millä voi soittaa ja laittaa viestiä saa muutamalla kympillä, riittää ihmisen tarpeisiin. Internettiä ei tarvitse puhelimeen vaan asiat voi hoitaa koneella, oletan siis että teillä on tietokone(nykyään kun melkein kaikilla on). Ja jotain ostaessaan internetistä käyttäkää tervettä harkintaa, ostakaa siis vain tarpeeseen. Suosikaa käytettyä aina kun mahdollista.
Varmaan sama syy kun mulla, rakastan Applea.
Maksaa paljon mutta ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhelinta käyttää vain asiallisiin puheluihin ja tekstiviesteihin,niin hyvin pienillä kustannuksilla pärjää kuka tahansa .
Puhelinhan on itseasiassa vain kommunikaatioväline.
Mulle puhelin on tietokone.
Teen tällä kaiken ja tulostankin.
Kännykkä on tietokone.
Rillit on sitä varten että pärjää pienellä näytöllä.
Meillä teini tarvitsee selkeästi paremman puhelimen kuin minä. Meillä on aivan eri käyttötarkoitukset niille. En tiedä missä menee hyvän ja turhan kalliin puhelimen välillä. Teini ostaa itse omin rahoin puhelimensa ja yleensä parhaimman honorin. Kallis puhelin on siitä hyvä, että rikkoutuessaan se ylittää kotivakuutuksen omavastuun.
Puhelinasioissa luotan täysin teiniin. Välillä joudun pyytämään hänen puhelinta, kun omassa 300€ puhelimessa ei kaikki pyöri niin kuin pitäisi. Jos on joku erikoisjuttu tms.
Vierailija kirjoitti:
Meillä teini tarvitsee selkeästi paremman puhelimen kuin minä. Meillä on aivan eri käyttötarkoitukset niille. En tiedä missä menee hyvän ja turhan kalliin puhelimen välillä. Teini ostaa itse omin rahoin puhelimensa ja yleensä parhaimman honorin. Kallis puhelin on siitä hyvä, että rikkoutuessaan se ylittää kotivakuutuksen omavastuun.
Puhelinasioissa luotan täysin teiniin. Välillä joudun pyytämään hänen puhelinta, kun omassa 300€ puhelimessa ei kaikki pyöri niin kuin pitäisi. Jos on joku erikoisjuttu tms.
Se parhain Honor kyllä on halpa mutta ei huono.
Vierailija kirjoitti:
Peruspuhelimen millä voi soittaa ja laittaa viestiä saa muutamalla kympillä, riittää ihmisen tarpeisiin. Internettiä ei tarvitse puhelimeen vaan asiat voi hoitaa koneella, oletan siis että teillä on tietokone(nykyään kun melkein kaikilla on). Ja jotain ostaessaan internetistä käyttäkää tervettä harkintaa, ostakaa siis vain tarpeeseen. Suosikaa käytettyä aina kun mahdollista.
Olin itse älyluurin vastustaja, kunnes hankin sellaisen. Ja nyt ihmettelen, miten olen selvinnyt ilman. Niin monet päivittäiset asiat helpottui. Alkaen julkisesta liikenteestä ja puhelinlaskusta. Puhelinlasku pieneni. Ymmärrän, jos ei ole asioita hoidettavana, niin voi olla pieni lasku. Itse ennen soitin kaikki asiat. Nyt ne selviää netissä ja yhteydenpito myös.
Toiset katsoo elokuvansa jne 85-tuumaiselta ruudulta 9.2-äänellä, jotkut 6-tuumaiselta pihisevällä kännykän kaiuttimella. Oma valinta.
Jos et osta sitä luuria, niin lapsestas tulee samanlainen hullu kuin tämän palstan äitihullu.
Mjaa. No, nyt en osaa Iphoneista sanoa, kalleimmat mallit ovat paljon kalliimpia kuin 800. Tyttärelläni on 750 euron Huawei, ja se on kyllä hyvä kännykkä. Huippuluokan kamera, mikä on valokuvauksesta pitävälle kuvislukiolaiselle ihan kiva.
Muutenkin kannattaa tehdä ero siinä, mitä itse kännykässä tarvitsee ja mihin teini sitä käyttää. Mun teinit käyttää kännyköitään paljon, paljon monipuolisemmin ja enemmän kuin minä. Sillä ollaan somessa, kuvataan, katsotaan videoita ja elokuvia, kuunnellaan musiikkia, videoidaan, pelataan, haetaan netistä tietoa, viestitään kavereille ja soitetaan.
Minä lähinnä soitan ja katson sähköpostit, joten minulle riittää huokea älykännykkä. Joten ymmärrän hyvin, että välttämättä pienellä muistilla ja huonolla kameralla varustettu rimpula ei välttämättä toimi teinillä vaikka se minulla toimiikin, koska käytän muihin hommiin työläppäriä ja Ipadia.
Iphone ei ole huono kännykkä, mutta minulla ei ole kokemusta tuon hintaluokan Iphonesta.
Lesoiluun