Sanokaa yksikin hyvä syy mihin teini tarvitsee 800e iphonea?
Kommentit (58)
Käsittämätöntä, miten hävyttömiä nykynuoret ovat. Kehtaavat edes pyytää vanhemmiltaan mitään noin kallista, joka ei ole mikään välttämättömyys. Itse en olisi 2000-luvun alussa teininä kehdannut edes kysyä moisia.
Meillä on koko perheellä iPhonet, mutta lapset saavat meidän vanhat mallit. Kun minä hankin iPhone seiskan, teini saa mun nykyisen kutosen ja alaluokkalainen saa teiniltä vitosen. Se on vain järkevää, koska perhejaolla kaikki ostetut softat menee kaikille. Samoin Apple Music -palvelu (vastaa Spotify:ta) ja kuvavirrat. En todellakaan osta uusia puhelimia lapsille, jos meiltä löytyy kotoa ehjiä IPhoneja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama keskustelu käynnissä :-)
Kuin myös. Puhelin tosin ei ole iPhone, vaan noin 1000 euron android. -Ei tule saamaan joululahjaksi, ei todellakaan. Joku roti siinä, mitä puhelimesta on oikeasti järkevä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttö haluaa aina iPhonen, vaikka hänellä ei ollenkaan ole tapana haluta asioita vaan siksi kun muillakin on. Tykkää kuulemma käyttöjärjestelmästä ja puhelimen ulkonäöstä, mutta minusta ne ei ole kyllä ihan tuon hinnan arvoisia.
No, tottakai tykkää "käyttöjärjestelmästä" (tarkoittaa varmaan käyttöliittymää) ja ulkonäöstä. Tietää, että ei kannata sanoa, että kaikilla muillakin tai sillä-ja-sillä tubettajalla on...
Juurikin tänään käytiin keskustelu, tytön iPhone 4S:n hajottua. Melkoinen shokki oli, kun sanoin, että minun mielestäni ei vain voi laittaa yli 250 euroa kännykkään. "Mieti nyt miltä tuntuisi, jos 450 euron, tai pahempaa kalliimpi, kännykkä olisi rikki." "..no, kaikki kännykät hajoavat joskus..." "Niin, ja juuri siksi niistä ei kannata maksaa liikaa" "...Meillä on nyt vain eri käsitys tästä asiasta..."
iPhone 5:n (16 g muistilla) saa alle 300 €. Muistaakseni 259 € Gigantissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttö haluaa aina iPhonen, vaikka hänellä ei ollenkaan ole tapana haluta asioita vaan siksi kun muillakin on. Tykkää kuulemma käyttöjärjestelmästä ja puhelimen ulkonäöstä, mutta minusta ne ei ole kyllä ihan tuon hinnan arvoisia.
Yksi syy itsellä oli vaihtaa puhelin iPhoneen siinä ei ole rihkamaohjelmia juuri mitään muissa on androidin ja kännyn valmistaja roskaa runsaasti joita ei edes saa poistettua, päivtyksiä satelee lähes joka päivä noihin roskaohjelmiin joka alkaa oikeasti vituttaa.
eipä ole siinä 400e op3.ssa ja kyllä ne rihkamat saa pois käytöstä hyvinkin helposti Asetukset>sovellukset ja sieltä poistaa vaikka kaikki pois käytöstä, niin voi pitää puhelinta koristeena.
Koska pappa be talar. Siksi. Isin pikku mussukan pitää saad kaikki mitä.haluaa. En ymmärrä. En ostisi itselleikäänedes 400 euron puhelinta, saati lapselle. Ostakoot ite omilla rahoillaan. Kuinkakohan moni teini tarvitisi enää jos omia rahoja joutuis käyttämään?:D
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä, miten hävyttömiä nykynuoret ovat. Kehtaavat edes pyytää vanhemmiltaan mitään noin kallista, joka ei ole mikään välttämättömyys. Itse en olisi 2000-luvun alussa teininä kehdannut edes kysyä moisia.
Itse halusin 2000 luvun vaihteessa bronxin farkut joiden hintalappu oli 80e, mutta tiesin että porukat ei suostu, niin enedes pyytänyt.
Minä ostin teinille 400 euron iPhonen , koska hän lupasi, ettei tarvitse mitään muuta joululahjaa. Pääsin ainakin helpolla paketoinnissa ja on toisaalta kiva ostaa jotain mistä toinen oikeasti tykkää. Joku puhelin olisi kuitenkin pitänyt ostaa, kun edellinen meni rikki.
Ei varmaan tarvii mihinkään. Jollain halvemmallakin pärjäisi. Mutta kovasti toivoi toissa kesänä iPhone 6. Ei me kaikkea osteta mitä haluaa, mutta tämä puhelinasia tuntui olevan tärkeä. Halusin ilahduttaa tyttöä ja ostin puhelimen. Ostin myös itselle samanlaisen.
Itse en lapsena saanut mitään kallista, kun äiti oli Yh-sairaseläkeläinen. Minusta on vaan ihana joskus yllättää/ilahduttaa toisia. Ja pakko myöntää että ehkä mulle jäänyt lapsuudesta traumoja. Vaatteitani haukuttiin ja ei matkusteltu/harrastettu.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys otsikossa.
Ekosysteemi, käyttäjäystävällisyys ja kestävyys. Lumiat ja Androidit ovat aika surkeita esityksiä. Mutta tietysti aina joku haluaa ajaa Daciallakin :O
Vierailija kirjoitti:
En tiä. Mun tekniikan alaa opiskelevat pojat, toisella on 200 euron puhelin ja toinen aikoo hankkia sellaisen, joka maksaa myös tuon pari sataa, entisen mentyä rikki. Kuulemma kalliimmissa ei ole mitään sellaista ominaisuutta, mitä tarvitsisivat sen enempää kuin noissakaan.
Yleensä teinipojat ja varsinkin tämän mallin pojat ovat fiksuimpia. Tytöistä suurin osa menee mihin virta vie eli rahan ja muodin orjia ja sitten nämä lukiopojat tuntuvat muuttuneen jo näiksi tytöiksi. huoh
Jos puhelinta käyttää vain asiallisiin puheluihin ja tekstiviesteihin,niin hyvin pienillä kustannuksilla pärjää kuka tahansa .
Puhelinhan on itseasiassa vain kommunikaatioväline.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys otsikossa.
Ekosysteemi, käyttäjäystävällisyys ja kestävyys. Lumiat ja Androidit ovat aika surkeita esityksiä. Mutta tietysti aina joku haluaa ajaa Daciallakin :O
Applefan spotted
Jos on poika, niin irtopillun tai vähintäänkin tyttöystävän saamiseen.
Mä ostan itselle ja vaimolle aina uudet kun ilmestyy. Vanhat on helppo siirtää siinä kohtaa jälkikasvulle. Miksi myisin vanhan erittäin hyvän puhelimen alle 500e:n ja ostaisin lapsille jotkut 300e:n rimpulat?
Mun 16v sai 800€ puhelimen. Oli myöhästynyt rippilahja/synttärilahja/joululahja. Mitään muuta ei pyytänyt.
Kukaan ei tarvitse mitään kännykkää.
Mutta voi siitä olla hitosti iloa ja hyötyä.
Iphone on samaa tasoa kuin vastaavat muut laadukkaat älykännykät. Kumma, miten täällä jaksetaan katkerina meuhata nimenomaan Iphoneista, vaikka esim. Samsung Edget ovat ihan samoissa hinnoissa.
Iphonesta on iloa teinille siksi, että siihen saa valtavasti sovelluksia, enemmän kuin mihinkään muuhun merkkiin. Se on appleen tottuneelle kätevä käyttää, toimintavarma ja nopea.
Teini pelaa sillä, käyttää somea, kuvaa, kuuntelee musiikkia, notkuu netissä, etsii tietoa... oikeastaan kaikkea sitä, mitä sinä ap teet tietokoneella (minkä lisäksi soittaa puheluita ja kuvaa).
Ei Iphone ole sen parempi, mutta ei myöskään huonompi kuin muutkaan saman hintaluokan älykännyt.
Mitä enemmän puhelimessa on toimintoja (joita harva edes tarvitsee, saatikka käyttää), sitä herkemmin se menee rikki. Mutta koska status ...
Meillä sama keskustelu käynnissä :-)