Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu etten jaksa henkisesti uudessa työssä

Vierailija
27.11.2016 |

Sain vakipaikan ihan suoriltaan vaan ja nyt tuntuu puolen vuoden jälkeen että olen henkisesti ihan poikki työpaikasta. Jotenkin jännitän ja ahdistun tästä työstä/työyhteisöstä liikaa. Tuntuu etten vain sopeudu tähän paikkaan. Mitä ihmettä voin tehdä tässä tilanteessa? Tuntuu että olen "alakuloinen" myös vapaa aikana nykyään enkä osaa enää iloita mistään:(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla joku anonyymi tapa antaa arvosanoja yrityksille työntekijänä, olen nimittäin vaihtanut ojasta allikkoon...Paikka nro 1 jossa olin 3kk oli ihan kajahtanut, siellä piti myös osallistua laittomuuksiin tai sulkea silmät siltä että toimittiin ihan täysin esim. henkilötietolain säädäntöä vastaan, yritin kysellä omalta pomolta ja sen pomolta ja HRltä tästä, ketään ei kiinnostanut joten lähdin koeajalla sillä sain toisen paikan koska en halunnut jäädä kantamaan henkilökohtaita vastuuta jos tulee auditteja.... Tässä uudessa paikassa sitten tulee sellaista pian eläkkeellä jääviltä naisilta siis suoraa huutoa :O esimieheni kyllä oma-aloitteisesti kävi sanomassa että heitä on puhutettu ja tiedossa on että heidän minuun kohdistuva huuto on täysin asiatonta, mutta mitäpä sillä on merkitystä, kuulin että vuosia sitten oli ollut tuheltunut tilanne , huutajat jääneet, toiset osapuolet irtisanottu ja jopa päässeet ylenämään.

Vierailija
22/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa ollaan ja uusi työpaikka hakusessa. Ei voi mitään, kun pomo ei luota, vaikka olen tehnyt kaikki duunit tunnollisesti ja huolella. On suoranaisesti äärimmäisen loukkaavaa kuulla jatkuvasti vihjailua epärehellisyydestäni. Sinänsä pomo on onnistunut rekrytoinnissa rekrytoimalla minut, äärimmäisen kiltin työntekijän. Jos olisi räväkämpi persoona, olisi tuossa tilanteessa haistateltu pitkät pomolle.

Sama juttu toistui yhdessä toisessa työpaikassa. Yhteistä molemmilla pomoilla on huono itsetunto, jota koetaan peitellä työntekijään kohdistuvilla piikittelyillä ja nostetaan jatkuvasti itse jalustalle. Ilmeisesti joku on käyttänyt molempia pomoja taloudellisesti hyväksi (enkä yhtään ihmettele, kun jatkuvasti ajaavat työntekijät "nurkkaan").

Luottamus toimii myös toisin päin. En pysty enää luottamaan pomoon, siksi uusi työpaikka on ainoa vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli sama tilanne viime työpaikassani.

Omalla kohdallani esimies ohjasi minut ensimmäisenä työpäivänäni työhuoneeseeni ja lähetti sähköpostilla linkin yhteen työnkannalta oleennaiseen, haastavaan ohjelmaan, ja kirjoitti viestissä vain että "opettele tämä".

Sen jälkeen jäin yksin työhuoneeseeni ja näin esimiestä jatkossa vain vilauksina, jolloin yritin aina kiiruhtaa kysymään häneltä jos minulla oli jotain kysyttävää. Tällöin hän yleensä vastasi että "OK, katsotaa myöhemmin" muttei ikinä palannut asiaan. Myöhemmin aloin saamaan häneltä niin haastavia työtehtäviä, ettei hän itsekään olisi ikipäivänä osannut tehdä niitä.

Mitään en esimieheltäni saanut aluksi, en edes asioita joita pidän itsestäänselvyyksinä uudessa työpaikassa. Työaikakin minulle selvisi vasta viikkoa myöhemmin kun se tuli puheeksi uusien työkavereiden kanssa.

8kk myöhemmin otin loparit, sillä sain uuden työpaikan. Kyllä oli esimiehen ilme näkemisen arvoinen! :D

Vierailija
24/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla joku anonyymi tapa antaa arvosanoja yrityksille työntekijänä, olen nimittäin vaihtanut ojasta allikkoon...Paikka nro 1 jossa olin 3kk oli ihan kajahtanut, siellä piti myös osallistua laittomuuksiin tai sulkea silmät siltä että toimittiin ihan täysin esim. henkilötietolain säädäntöä vastaan, yritin kysellä omalta pomolta ja sen pomolta ja HRltä tästä, ketään ei kiinnostanut joten lähdin koeajalla sillä sain toisen paikan koska en halunnut jäädä kantamaan henkilökohtaita vastuuta jos tulee auditteja....

Aivan kuin minun entinen työpaikkani ja sama syy lähteä. Kauhistutti se, että joudun ehkä joskus vastuuseen tuosta lain  väärällä puolella toimimisesta. Mitään auditointia ei tuossa paikassa ollut, ei siellä laatuasioihin panostettu pätkääkään, mutta olisi ollut mahdollista, että joku noista henkilöistä, joiden tiedoista oli kyse, olisi joskus nostanut asiasta metelin. Melkein tekisi mieli käräyttää tuo paikka jollekin näitä asioita valvovalle instanssille, mutta en tiedä miten ja mikä sellainen instanssi olisi.

Vierailija
25/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa mikä mättää kun et kerro työstä mitään etkä siitä, minkä koet siellä haastavaksi ja minkä palkitsevaksi. 

"Työ ahdistaa, onko vika minussa?" Ja tuohon pitäisi osata vastata.

Sanotaanko näin että eniten ahdistaa pomo siellä työpaikassa:( hänen käytös ollut outoa alusta asti minua kohtaan ja vaikuttaa kuin hän ei luottaisi minuun työntekijänä vaikka olen kaiken tehnyt ohjeiden mukaan ja olen mielestäni vähän liiankin tunnollinen työntekijä. AP

Ai jumalauta kun kuulostaa tutulta.

Tiedän tuon tunteen. Olen itsekin tunnollinen ja ahkera ollut aina. Tiedän sen tunteen kun pomo tai joku muu työntekijä mulkoilee, tuhahtelee, epäilee ja suhtautuu kuin johonkin uhkaan.

He ovat oikeasti itse vähän vaillinaisia tekijöitä ja sinä saat heidät epävarmaksi omasta itsestään.

Mitä enemmän yrität olla parempi ja parempi, sitä huonompaa kohtelua saat.

Vierailija
26/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla joku anonyymi tapa antaa arvosanoja yrityksille työntekijänä, olen nimittäin vaihtanut ojasta allikkoon...Paikka nro 1 jossa olin 3kk oli ihan kajahtanut, siellä piti myös osallistua laittomuuksiin tai sulkea silmät siltä että toimittiin ihan täysin esim. henkilötietolain säädäntöä vastaan, yritin kysellä omalta pomolta ja sen pomolta ja HRltä tästä, ketään ei kiinnostanut joten lähdin koeajalla sillä sain toisen paikan koska en halunnut jäädä kantamaan henkilökohtaita vastuuta jos tulee auditteja....

Aivan kuin minun entinen työpaikkani ja sama syy lähteä. Kauhistutti se, että joudun ehkä joskus vastuuseen tuosta lain  väärällä puolella toimimisesta. Mitään auditointia ei tuossa paikassa ollut, ei siellä laatuasioihin panostettu pätkääkään, mutta olisi ollut mahdollista, että joku noista henkilöistä, joiden tiedoista oli kyse, olisi joskus nostanut asiasta metelin. Melkein tekisi mieli käräyttää tuo paikka jollekin näitä asioita valvovalle instanssille, mutta en tiedä miten ja mikä sellainen instanssi olisi.

Niinpä, mä printtasin ulos parit sähköpostit jossa selvästi esimieheltäni että tiedäthän tämän olevan lain vastaista ja silti pyydät minun tekevän näin... Se on vaan harmi että siinäkin paikassa on ihmisiä kenellä on kontakteja alalla, se on varmaa että asiat otetaan henkilökohtaisesti ja juttua niitä vastaan ei voi anonyymisti mitenkään tehdä :(  Siellä oli tosin niin paljon pskaa ja esim, ihan poskettomien kulujen ristiin hyväksyntää että pitäisi varmaan tehdä firman tavalla ja laskuttaa "konsultoinnista" eli siitä ettei ilmoita monille eri tahoille asioista. 

Vierailija
27/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toki tietoinen karenssista, olen saanut asiat järjestettyä niin että sen kolme kuukautta pärjään ilman työttömyyskorvausta. Toivottavasti saisin uuden työn ennen tuille siirtymistä! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi