Caulophyllum homeopaattinen valmiste synnytyksen käynistämiseen!
Haluaisin tietää onko kellään kokemuksia tästä valmisteesta, hain sitä luontaistuotekaupasta, mutta nyt jotenkin jäin epäröimaään että onko se turvallista vauvalle ja tehokasta synnytyksen käyntiin lähdössä? Kuinka nopeasti on teillä auttanut Caulophyllum rakeet? Tietenkin kaikilla vaikuttaa omaan tahtiin, mutta saisin suuntaa antavaa tietoa.
Sitten ostin samalla Arnica rakeita synnytyksen palautumiseen, niistä olen lukenut täältä että ne ovat tehokkaita auttamaan palautumaan synnytyksestä.
Kaikki paikat on jo pehmenneet ja valmiit synnytykseen, kunhan saisin supistukset alkamaan kunnolla noista rakeista, olotila on jo sietämättömän muhkea.
T: Äiti rv 38+4 ja kohta isoveli 3 vee.
Kommentit (7)
Ostin D12 ja annostus on 4 raetta 2 kertaa päivässä, 2 paivää sen jälkeen otan 4 kertaa päivässä sen 4 raetta, mutta en varmaan uskalla ottaa 4:sti päivässä otan vain 3krt/päivässä, Ainakin alussa.
Mun täytyy huomenna soittaa homeopaatille ja varmistella tota annostusta ja valmisteen turvallisuutta vielä kun on vähän epävarmaolo siitä.
eli mun homeopaattiystäväni suositteli mulle viime raskaudessa ottamaan arnicaa jo ennen synnytystä (tai siis aloittamaan päivää ennen laskettua aikaa)..poika syntyikin sitten heti seuraavana päivänä..ja hyvät kokemukset arnicasta :) synnytys oli helppo ja nopea,luomu, ei repeämiä vaikka olikin ensisynnytys..caulophyllumista mulla ei kyllä ole kokemusta ollenkaan..mutta ajattelin tosiaan tälläkin kertaa ottaa arnicaa tossa päivä ennen laskettua..en tiedä oliko sillä käynnistävää vaikutusta vai ei mutta mulla ainakin toimi kokonaisuutena..
t.anni 34+
Viime raskaudessa käytin tuota, otin laskettuna päivänä annoksen (heti alkoivat erilaiset, kovemmat supistukset) sitten jäi päivä väliin ja seuraavana päivänä poika syntyi (suunnitellusti kotiin) otin caulophyllumia myös kesken synnytyksen kun supistukset alkoivat hiipumaan (palasivat rytmikkäinä hetken päästä, tosin varmasti myös kävelylenkki metsässä auttoi).
Ja HUOM! Tästä on ilmaisesti olemassa kaksi koulukuntaa, mutta suosittelen, että älkää missään nimessä ruvetko ottamaan caulophyllumia ennen LA, sillä olen kuullut, että liian varhain otettuna se voi jopa aiheuttaa yliaikaisuutta.
Itse rupesin syömään tätä Caulophyllonmia vajaa viikko ennen la:ta, homeopaatti käski ottamaan aika suurta määrää. No yli meni 5päivää ja sitten synnytys käynistyi pikku hiljaa supistuksilla, kokonaisuutena synnytys oli vain reilut 4tuntia. Avautuminen oli (kätilön mukaan) rähjähdysmäinen ja ponnistus vaihe kesti tunnin! (Poika olikin yli nelikiloinen) Otin synnytyksen aikana kerran tätä ja siihen loppuivat supistukset ja sain sitä supistuksia tehostavaa lääkettä.
..mutta mitään mun ei kuulu ottaa synnytyksen käynnistämiseen. Caulophyllumia mulla on sitä varten et jos supistukset synnytyksen aikana loppuu tai heikkenee niin sit otan sitä. Ja Arnica nyt toki on semmonen mitä voi ottaa ennen laitokselle menoakin, mutta ei mulle sitäkää ole " määrätty" synnytyksen käynnistämiseen, vaan palautumiseen ja muutenki se on semmonen hyvä yleisaine.
Eiköhän se vauva tule ku on sen aika tulla. Ja niin, kannattaa aina ottaa yhteys koulutettuun homeopaattiin eikä napsia niitä rakeita miten sattuu päiväkausia. Pieni määrä nimittäin tehoaa... http://www.homeopaatit.org/index.php?sivu=vastaanotot.php&valikko=3
linkin takaa löydät koulutetut vastaanottoa pitävät homeopaatit. toivottavasti jollekki on noista apua.
Anu rv 36+3
Semmonen tuli vielä mieleen et toki asia voi niinkin olla, et äitini ei vaan halua, et mä alkaisin käynnisteleen synnytystä itse.. Ja ei siis siksi ole kertonut mulle ton aineen toista käyttötapaa.. Jos se nyt ylipäänsä tehoaa ees käynnistävästi. Kai se on niin et tarttee olla jo hyvät supistukset muutenkin, et se synnytys sit lähtis tolla käyntiin... ??
Kävin kuukausi sitten homeopaatilla ja tarkoitus on mennä ensi viikolla uudelleen keskustelemaan synnytyksestäni.
Hänen neuvonsa oli, että arnikaa rv 34 lähtien säännöllisesti valmistelemaan paikkoja ja synnytyksen jälkeen toipumiseen.
Pulsatillaa voi ottaa myös rv 34 lähtien, jotta maito alkaisi nousemaan.
Mutta calophyllumista hän oli sitä mieltä, että jos sitä ottaa liian aikaisin, synnytys keskeytyy, sama vaikutus, kuin toisilla epiduraalista. Hänen mukaansa calophyllumia vain, kun synnytys on jo lähtenyt käyntiin, supistukset ovat olleet säännöllisiä ja kohdun suulla ja kaulassa on jo tapahtunut jotain. Erityisen hyvä ko aine on kuten joku kirjoitti keskeytyneisiin supistuksiin, kun synnytys jo on käynnissä.
Tämä kyseinen homeopaatti on itse kätilö ja oli sitä mieltä, ettei synnytystä voi varsinaisesti itse käynnistää, pahimmassa tapauksessa pitkittää. Lapsi tulee kun on hänen aikansa tulla. Muuten homeopatialla aion minäkin tukea synnytyksen kulkua.
Triku
Olen ottanut muutaman päivässä muutamina päivinä, kun en ole uskaltanut enempää ja nyt on jo 41+0 eikä ne ainakaan tuossa määrin ole vaikuttaneet mitään.