Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joiden äiti yritti saada sinut tuntemaan itsesi ihan paskaksi? Onnistuiko se?

Vierailija
27.11.2016 |

Minun äitini toimi koko ajan tavoilla joista minä tuntisin itseni ihan paskaksi. Mutta pahimmaksi meni, kun sain ystävän, joka teki sitä samaa. Samalla verhoutuen hyvyyden kaapuun. En ole vieläkään antanut näille ihmisidiooteille anteeksi. Jos (kun) muissa on vikaa, niin näille ihmisille se oli loputon kritisoinnin aihe. En osaa antaa tämän takia itselleni mitään vikojani anteeksi tai armahtaa mistään itseäni. He saivat minut tuntemaan itseni paskaksi ja on sanomattakin selvää, että se heijastuu siihen, miten minä kohtelen myös muita.
En kaipaa ketjuun niitä kokemuksia, missä minut halutaan tuomita, koska ette tunne itseänne paskaksi vaikka teitä kohdeltiinkin siten.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitihullu

aka kivikissaäiti

Vierailija
22/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen välittömästi hyökkäämässä hänen kimppuunsa ja syyttämässä minun pahasta olostani.

No mitä jos et hyökkäis etkä syyttäis? Oisko mahdoton vaihtoehto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen välittömästi hyökkäämässä hänen kimppuunsa ja syyttämässä minun pahasta olostani.

No mitä jos et hyökkäis etkä syyttäis? Oisko mahdoton vaihtoehto?

Ymmärsin vasta tänään tämän, että voin pahoin koska koen läheisteni yrittäneen saada minut voimaan pahoin ja tuntemaan itseni paskaksi. Narsistin kanssa tämä lienee tavallinen lopputulema. Mies ei kuulu narsisteihin tai heihin, joiden takia olen tavallaan sairastunut (joskn itse koen reaktioni terveeksi reaktioksi ympäristöön jossa elin). Ehken silti tavallaan kestä häntäkään. Jos hän ei ymmärrä minua jossain asiassa, se tunne, että hän yrittää saada minut voimaan pahoin, syntyy. Tiedän että se on väärin miestä kohtaan. Nyt kun minulla on taas hieman lisää ymmärrystä asioihin totta kai se voi auttaa reagoimaan toisin. Mutta en tiedä mitä sitten teen kun alkaa taas tuntumaan hirveälle.

Vierailija
24/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos ei läheiseni ollut narsisti niin silti myös narsistisesti käyttäytyvän ihmisen kanssa tuntee itsensä vain ihan paskaksi. Narsistihan aina syyttää vain muita, ei hyväksy koskaan itseään aiheuttajaksi toisen oloon jne. Minusta vanhemmuus on jo lähtökohtaisesti aika narsistista.

ap

Vierailija
25/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitan vanhemmuudn narsistisuudella sitä, että kritiikki harvoin kulkee alhaalta ylös (lapselta vanhemmalle) mutta jatkuvasti toisn päin (aikuiselta lapselle, VAIKKA joskus vanhemmassa olisikin vika).

ap

Vierailija
26/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja hyvin siinä onnituikin.

Silti olen ihan hyvin pärjänny ulkoisesti... mutta sitä vaan ei kukaan tiedä miten pahasti itseäni omassa päässäni ruoskin ja haukun, tai yksi ollessa itselleni puhun ääneen.

eli olen jatkanut siitä mihin äitini jäi. Ja 10v otin pesäeron "äitiini".. on se jännä miten paljon pystyy itseään vihaamaan, ilman että yksikään muu, läheinenkään ihminen ei tästä toedä yhtikäs mitään.

T n40

Vierailija
27/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lapsenikin ovat saaneet osansa siitä, että joutuvat tuntemaan itsensä ihan paskaksi koska aiheutan sen heissä. Mutta koitan katkaista sen kierteen parhaani mukaan.

Vierailija
28/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jos ei läheiseni ollut narsisti niin silti myös narsistisesti käyttäytyvän ihmisen kanssa tuntee itsensä vain ihan paskaksi. Narsistihan aina syyttää vain muita, ei hyväksy koskaan itseään aiheuttajaksi toisen oloon jne. Minusta vanhemmuus on jo lähtökohtaisesti aika narsistista.

ap

Koska kaikki juttusi vaikuttavat siltä, että sinä olet narsisti, kukaan ei ota todesta väitteitä, että äitisi olisi narsisti eikä kukaan hyväksy sitä narsistista tapaa, jolla kohtelet lapsiasi ja miestäsi.

Vierailija
29/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tiedä miten tukisin lasteni oloa siitä, että ovat hyviä ja hyväksyttäviä ihmisiä, kun en itse tunne itseseäni kohtaan edes niin. Vielä.

ap

Vierailija
30/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Koska kaikki juttusi vaikuttavat siltä, että sinä olet narsisti, kukaan ei ota todesta väitteitä, että äitisi olisi narsisti eikä kukaan hyväksy sitä narsistista tapaa, jolla kohtelet lapsiasi ja miestäsi.

Niin siis oliko tämä vastaus siihen, että miksi minua pidetään palstalla paskana? No, siihen olen tottunut, tarkkailen reaktioitanne oppiakseni niistä jotain. Ehkä sitä, että miksi minua vihataan vaikka syy ei ole kuin siinä, etten lapsena kyennyt voittamaan tätä kuviota.

Vierailija
31/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin narsisti tarkkailisin reaktioitanne ehkä oppiakseni peittämään narsistisuuteni irl mutta se ei minua kiinnosta. Minua kiinnostaa kaikesta vaikuksistani joita en tiedä voitanko huolimatta aidot ihmissuhteet.

ap

Vierailija
32/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa jotain tarkemmin? Missä asioissa eniten äitisi sai tuntemaan sinut paskaksi? Entä kaverisi?

Vierailija
33/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa jotain tarkemmin? Missä asioissa eniten äitisi sai tuntemaan sinut paskaksi? Entä kaverisi?

Kaverista on helpompi kertoa. En tykännyt erityisemmin liikunnasta, mutta kyllä minulle oli toitotettu kotoa (isän puolelta), että ihmisen tulee huolehtia kunnostaan ja oli katsottu hiukan vinoon ihmisiä, jotka vain röhnöttävät sohvalla ja sairastuvat, että oma vika. Vaikka minusta jos joku haluaa olla sohvalla, niin syynä on luultavasti pahoinvointi joka ei parane lenkillä, koska mitä syitä sillä ihmisellä olisi olla menemättä lenkille, jos se toisi oikeasti iloa valoa ja apua hänen elämäänsä. Niin ystäväni tiesi minusta sen, että en pidä liikkumisesta ja haukkui sitten minulle sohvalla makaamista. Pahoitin mieleni, mutta minulla ei ollut sittn oikeutta siihen, koska "oikeanlainen kunnon ihmnen" olisi kuntoillut. Ja kun en olisi halunnut olla tuon kaverini ystävä niin äitini syyllisti minua että on minun syyni, jos hän on sitten yksin. Eli niin tai nän, vika oli minun kaikkien muiden mielipahassa ja myös niisstä mielipahoissa, joita itse koin heistä.

Ystäväni mielestä minulla oli myös liian paljastavia vaatteita ja vihjaili minua niiden takia horoksi, vaikka olin täysin traumainen (kyvytön) seksin suhteen jne jne jne.

Vierailija
34/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi äitini haukkui isääni, ja sanoi, että olen kuin isäni, vastuuton paska siis jne.

Vierailija
35/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti äiti sanoi minulle, että asiat pitää tehdä oikein, mutta raivostui kun koitin sitten kysyä, että miten ne tehdään oikein.

Vierailija
36/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tääkin hullu on edelleen hengissä ja käyttää yhteiskunnan varoja ikipitkään ja täysin turhaan terapiaansa. Ja lisäksi hänen lapsensakin varmaan täytyy aika pian terapioida, ehkä koko lopun ikäänsä.

Vierailija
37/37 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks tääkin hullu on edelleen hengissä ja käyttää yhteiskunnan varoja ikipitkään ja täysin turhaan terapiaansa. Ja lisäksi hänen lapsensakin varmaan täytyy aika pian terapioida, ehkä koko lopun ikäänsä.

Kyllä mun terapiaprosessi etenee. Ja vasta pari kk on yhteiskunta nyt maksanut sitä. Vuoden olen jo käynyt. Oletko kateellinen?