Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita miehensä äitejä?

Vierailija
27.11.2016 |

Tänään meni taas riitelyksi, kun mieheni ei oikeastaan osaa tehdä mitään itsekseen..
Mies meni siis jälleen kerran ruokakauppaan, ja vartin päästä alkoi soittelu mitä meiltä puuttuu. Vastasin tähän jo vähän ärtyneellä äänensävyllä, että eikö hän taaskaan katsonut mitä pitää ostaa(sanon tästä asiasta joka IKINEN kerta!)
Mieheni tiuskaisi pari kirosanaa ja löi luurin korvaan. Sitten hän tuli kotiin ilman ostoksia mököttämään, kun ei hän osannut ostaa mitään!

Eri asiahan olisi, jos tämä olisi jokin kerran kuussa unohdus, mutta tää tapahtuu ihan_joka_kerta! On myös muita esimerkkejä mutta tää on viimeisin..

Olenko ainoa miesvauvan vaimo täällä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette osaa kirjoittaa kauppalistaa ennen kaupassa käyntiä? Toki vika on aina miehessä, miesvihapalstalla.

Vierailija
2/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mun pitäs olla kotona paikalla tekemässä kauppalistaa miehelle? Ei miesvihaa, rakastan aviomiestäni mutta oli pakko purkautua. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan joka päivä sitä mitä sinä päivänä halutaan itse syödä. Ei ole tuommoisia ongelmia.

Vierailija
4/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se aika erikoista jos mies ei osaisi ostaa itselleen mieleistä ruokaa syötäväksi...

Vierailija
5/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun mies lähtee kauppaan, tekstaan hänelle mitä tarvitaan ja toisin päin jos minä käyn. Yhteistyötä! Meillä tuota tapahtuu siis käytännössä joka kerta, mutta se ei ole mikään ongelma.

Vierailija
6/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette osaa kirjoittaa kauppalistaa ennen kaupassa käyntiä? Toki vika on aina miehessä, miesvihapalstalla.

Onko mies kirjoitustaidoton, jos sille pitää listakin tehdä valmiiksi?

Vierailija
7/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä te näitä tapauksia oikein löydätte?

Vierailija
8/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks mun pitäs olla kotona paikalla tekemässä kauppalistaa miehelle? Ei miesvihaa, rakastan aviomiestäni mutta oli pakko purkautua. ap

Teitä on kuitenkin taloudessa kaksi, onhan se kamalaa jos palstailuaikasi lyhenisi kahdella minuutilla, mitä kauppalapun kirjoittamiseen menee. Uliuliuliuuu.

Vierailija
9/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teette sen listan etukäteen, vaikka juuri ennen kuin hän lähtee kauppaan.

ehkä hänkin pahastuu siitä, ettei sitten osaa ostaa oikeita asioita, joten sitten ei osta mitään (joo tämä on hieman lapsellinen reaktio, ymmärrän). Onko usein käynyt niin, että mies on sitten kuitenkin ostanut jotain, mutta on kotona valitettu, että on ihan vääriä merkkejä/vääränlaisia tai 'eihän me tuota tarvita'..? Jos niin käy useinkin, toinen alkaa sitä valitusta jo etukäteen välttämään, joten jättää sitten kaiken ostamatta.

Jos hän ei muista tai tiedä, mitä pitäisi ostaa, tehkää oikeasti se lista yhdessä ennen kauppaanmenoa. Sitähän voi kartuttaa jo aiempinakin päivinä, kun jokin loppuuu, lisätään listaan. Sitten ei tarvitse pähkäillä kaupassa, tai riidellä puhelimessa, kun toineno n jo siellä kaupassa. Sekin on ikävää, mieti potentiaalista tilannetta toisin päin.

Ymmärrän, että käytös ärsyttää, varsinkin, kun se toistuu. Ratkaisu on varautua ennalta TAI sitten olla vain tyytyväinen juuri niinhin tuotteisiin, joita mies itse kaupasta valitsee. Niistä et enää saa kotona valittaa, jos et puhelimessa auta.

Vierailija
10/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepas vähän tarkemmin. Kirjoitinko ET vai ETTE?

Palstamammoja en todellakaan ole koskaan vielä teititellyt.

Vierailija
11/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina auta miehen kirjoitustaito, jos vaimolle ei kelpaa juuri ne tarvikkeet, joita mies ostaa. Jotkut on näistä tosi tarkkoja, ja jos tuot vääränlaista, niin siitäkin valitetaan.

Vierailija
12/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä hänkin pahastuu siitä, ettei sitten osaa ostaa oikeita asioita, joten sitten ei osta mitään (joo tämä on hieman lapsellinen reaktio, ymmärrän). Onko usein käynyt niin, että mies on sitten kuitenkin ostanut jotain, mutta on kotona valitettu, että on ihan vääriä merkkejä/vääränlaisia tai 'eihän me tuota tarvita'..? Jos niin käy useinkin, toinen alkaa sitä valitusta jo etukäteen välttämään, joten jättää sitten kaiken ostamatta.

Jos hän ei muista tai tiedä, mitä pitäisi ostaa, tehkää oikeasti se lista yhdessä ennen kauppaanmenoa. Sitähän voi kartuttaa jo aiempinakin päivinä, kun jokin loppuuu, lisätään listaan. Sitten ei tarvitse pähkäillä kaupassa, tai riidellä puhelimessa, kun toineno n jo siellä kaupassa. Sekin on ikävää, mieti potentiaalista tilannetta toisin päin.

Ymmärrän, että käytös ärsyttää, varsinkin, kun se toistuu. Ratkaisu on varautua ennalta TAI sitten olla vain tyytyväinen juuri niinhin tuotteisiin, joita mies itse kaupasta valitsee. Niistä et enää saa kotona valittaa, jos et puhelimessa auta.

En voi valittaa kun jättää siis kokonaan ostamatta.. Pointti ei nyt kuitenkaan ollut pelkästään tää kauppa-asia, vaan ettei oikein saa mitään itsekseen aikaiseksi. Tai jos saakin, niin siitä nousee kauhea show.

Esim. Jotakin on hukassa, huutaa heti ensimmäiseksi minulle missä se on(ei tässä vaiheessa tee elettäkään etsiäkseen). No mä huikkailen mahdollisia paikkoja joista etsiä.

Mies katselee-ei siis kunnolla kaivele vaikkapa kaappien perältä-ne paikat päältä päin läpi. Sitten alkaa kaapin ovien paiskominen ja kiroilu kun mikään ei ole siellä missä pitäisi.

Tässä vaiheessa alan itse myös etsimään, ja tavara yleensä löytyy heti ensimmäisestä paikasta vaikka jonkun lappusen alta.

Sori vähän sekava esimerkki.. ap

Vierailija
13/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitä on kuitenkin taloudessa kaksi, onhan se kamalaa jos palstailuaikasi lyhenisi kahdella minuutilla, mitä kauppalapun kirjoittamiseen menee. Uliuliuliuuu.

Uliuliuliuuuu itselles meitä on kylläkin 5 perheessä, minulla on siis oikeitakin lapsia huolehdittavana ja työpaikka jossa olla mieheni kauppalistojen kirjoittamisen lisäksi..

Vierailija
14/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi valittaa kun jättää siis kokonaan ostamatta.. Pointti ei nyt kuitenkaan ollut pelkästään tää kauppa-asia, vaan ettei oikein saa mitään itsekseen aikaiseksi. Tai jos saakin, niin siitä nousee kauhea show.

Esim. Jotakin on hukassa, huutaa heti ensimmäiseksi minulle missä se on(ei tässä vaiheessa tee elettäkään etsiäkseen). No mä huikkailen mahdollisia paikkoja joista etsiä.

Mies katselee-ei siis kunnolla kaivele vaikkapa kaappien perältä-ne paikat päältä päin läpi. Sitten alkaa kaapin ovien paiskominen ja kiroilu kun mikään ei ole siellä missä pitäisi.

Tässä vaiheessa alan itse myös etsimään, ja tavara yleensä löytyy heti ensimmäisestä paikasta vaikka jonkun lappusen alta.

Sori vähän sekava esimerkki.. ap

Olet siis opettanut, että teet kaiken sen puolesta. Katse peiliin.

Lopeta etsiminen, lopeta nillittäminen. Jos ei osta kaupasta mitään, ette syö. Jos et auta etsimisessä, ei löydy tai etsii itse.

Tällä laillahan suomalainen itsenäinen nainen tekee itsestään korvaamattoman, tekee kaiken miehensä ja usein myös lastensa puolesta. Tyhmää.

Vierailija
15/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on näissä kauppa-asioissa tosi oma-aloitteinen, tietää aina mitä haluaa syödä ja laittaa meille mielellään ruokaa ihan kyselemättä ja minulle kelpaa aina hyvin, en valita vaikkei aina toisi kaikkea mitä haluan, onhan meillä kauppa niin lähellä että pääsen sinne itsekkin.

Jotkut muut asiat taas on automaattisesti enemmän minun vastuulla.

Vierailija
16/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljo äidin nussijoita Suomessa

Vierailija
17/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aina auta miehen kirjoitustaito, jos vaimolle ei kelpaa juuri ne tarvikkeet, joita mies ostaa. Jotkut on näistä tosi tarkkoja, ja jos tuot vääränlaista, niin siitäkin valitetaan.

Miksi vaimon pitää päättää, mitä perheeseen kaupasta ostetaan?

Vierailija
18/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jääkaapin ovessa tyhjiä Post It- lappuja. Siihen jokainen perheenjäsen kirjoittaa lopussa olevan/loppuneen/tarvittavan tuotteen sitä mukaa kun huomaa niitä tarvittavan.

Kauppaanmenijä vielä pikaiseen katsoo kaapit, onko minkään tarvis, kirjoittaa puuttuvat listaan, nappaa lapun mukaansa ja ostaa sen mukaan. Helppoa ja kätevää.

Olis kamala riidellä jostain kauppareissusta viikosta toiseen ja kuukaudesta toiseen.

Vierailija
19/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin tuttua. Kauppalapussa lukee: leipä, mehu, juusto. Tuon ruispaloja, omenamehua ja Oltermannia. Kotona saan kuulla että ihan väärin meni: olisi pitänyt tuoda hiivaleipää, appelsiinimehua ja Edamia.

Vierailija
20/31 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mammat.

Mies on "soittelijatyyppiä", ei sille voi mitään. Pitää vain suunnitella arki sen mukaan.