Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on ihan jäätävä jalkahiki-ongelma, auttakaa!

Vierailija
27.11.2016 |

Olen päälle 30v nainen, perusterve eikä säännöllisiä lääkityksiä, ehkäisykin hormoniton. Mun jalat on aina olleet hikoilevat, mutta nyt ongelma on saanut järjettömät mittasuhteet. Varsinkin töissä hikilemu on kamala. Sukat on hetkessä litimärät ja hiki haisee ihan hirveälle. Olen kokeillut erilaisia sukkia, myös varvassukkia. Myös kenkiä olen testaillut erilaisia. Työkengät on pääasiassa turvakärjelliset nahkakengät ja niihin olen kokeillut monenlaisia pohjallisia. Pesen kengät ja pohjalliset säännöllisesti.

Jalat pesen saippualla vähintään kerran päivässä. Olen kokeillut perunajauhoja ja talkkia. Myös absolut torr -liuosta olen kokeillut, mutta apu oli vain hetkellistä. Sukat vaihdan puhtaisiin useamman kerran päivässä.

Ongelma on tosi ikävä ja NOLO. Kokotyöpaikan pukkari haisee, kun työpäivän jälkeen otan kengät pois :(

Kellään vinkkejä??

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botox-ruiskeita jalkapohjiin? 

Vierailija
2/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botox pistokset jalkoihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat myymään pervoille sukkiasi, tai sitten kysyt lääkäriltä apua ongelmaan. Eikös botoxia pistetä ainakin kainaloihin liikahikoilun takia? Muistanko ihan väärin?

Vierailija
4/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisivatko isommat kengät? Minulla hikoaa jalat joissakin kengissä, jotka eivät hengitä ja ovat tiukat.

Vierailija
5/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese jalat aamuin illoin ja pyyhi vielä käsidesillä. Pelkkä hiki ei haise vaan ne pöpöt iholla saa hien haisemaan.

Jos mikään ei auta niin botox ainoa vaihtoehto.

Vierailija
6/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteerit haisevat. Oletko kuorinut jalkojesi ihoa?

Vierailija
7/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeasukat ratkaisee ongelmasi. Kalliita (kunnolliset n. 30 eur / pari), mutta kannattaa. Ostin niitä miehelleni jolla oli sama vaiva, enää ei haise millekään 😀

Vierailija
8/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt uudestaan käyttöön Absolut Torr ja laita sitä joka ikinen ilta ihan aina ja hölvää sitä tosi paljon. Sitten aamulla suihkutat jalka-antiperspiranttia tosi paljon jalkojen pesun jälkeen. Ja annat kuivua ennen sukkien laittoa.

Määrät mulla on tosi suuria millä noi aineet auttaa. Eli rahaa palaa.

Jos mikään ei auta, niin käänny lääkärin puoleen. Jotkut laittaa jotain pistoksia, joilla saadaan hikirauhaset rauhottuun.

Vierailija
9/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajua estää mineraalikivideodorantti. Hikoilun estämisestä en tiedä. Tuollainen kivideo ärsyttää ihoa ainakin vähemmän kuin Absolut torr. Kivi myös kestää käytännössä lähes ikuisesti.

Vierailija
10/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut aktiivihiilipohjallisia? 

Pitäisi auttaa hajuongelmaan.

http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-aktiivihiilipohjallinen-le…

Vierailija
11/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän päätteeksi ripottele yöksi (kuiviin) kenkiin ruokasoodaa jonka ravistelet pois kun puet kengät taas jalkaan. Mahdollisuuksien mukaan käytä avonaisia kenkiä töissä. Kun peset pohjalliset, huuhtele etikalla.

Jalkojen kuorinta ja desinfiointi on hyvä idea+jalkadödö. Ikäväkseni täytyy sanoa, että saatat joutua hankkimaan uudet kengät jos ne kerran ovat jo päässeet kyllästymään hiestä. Ehkäisy on tärkeää.

Vierailija
12/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ongelma vain töissä? Ne turvakengät ravintola-alalla on ihan jäätävät umpiot missä kenen tahansa jalat alkaa haista. Mulla auttoi vähän kun tauoilla riisuin kengät heti pois, eli en hautonut jalkoja 8,5h kengissä. Mut kyllä ne haisi.. muillakin haisee.

Nyt helpompaa kun oon hoitoalalla ja kengät on "sandaalit".. potkin pois jalasta heti kun istahdan kirjaamaan jne. Mut nyt kun kaikkea eritettä roiskuu niin sukat vaihdan kuitenkin kun töistä lähden :)

Vierailija
13/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bakteerit haisevat. Oletko kuorinut jalkojesi ihoa?

Komppaan, mulla oli jonkin asteinen hikijalka ongelma, mutta helpottui suuresti kun käytin kuorintasukkia. Sukkia saa käyttää kuitenkin max 4 kertaa vuodessa eli 3 kk välein

Vierailija
14/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Botox ei innosta. Jalkojen kuorintaa kokeilen heti. Lisäksi laitan mineraalikiven tilaukseen. Myös hopeasukat on hankintalistalla! Aktiivihiilipohjalliset on testattu, ne auttoi kenkien hajuttomuuteen mutta sukat lemuaa edelleen.

Mun sukat haisee ihan jollekin pesemättömän työmiehen sukkahielle, koten aika pervo saa olla jos haluaa niistä maksaa ;)

Lisääkin vinkkejä otetaan vastaan :)

Ap

Vierailija
15/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvailusi vastaa todellisuutta, niin ei ole vinkkejä. En ole moisesta koskaan kuullut. Itse käytän työssäni turvakenkiä ja niiden kanssa ei oikein voi olla hikoilematta. Usein sukat ovat kosteat. Käytän itse villasukkia ja vaihdan niitä tarvittaessa kesken päivän. Villa on paras materiaali hikoilevalle jalalle. Se ei ala haista samalla tavalla kuin puuvilla ja se pysyy kauan freesinä kun huuhtelee vedellä ja ripustaa kuivamaan. Välillä voi pestä villapesuaineella, mutta yleensä se ei ole tarpeen. Itselläni on työpaikalla myös useampi pari kenkiä eli saavat kengätkin levähtää välillä.

Vierailija
16/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese sukkat 60 asteessa tai kuumemmassa

Vierailija
17/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää Rexona jalkapohjiin jokaisen pesun jälkeen. Ilman sitä lähtee taju.

Vierailija
18/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista illalla jalkakylpy mustasta teestä, eli vaikka perus Lipton-pusseja useita kuumaan veteen ja annat hieman jäähtyä ja liotat jalkoja n. 15 min ensiksi viikon ajan joka ilta ja tämän jälkeen harvemmin. Voi laittaa myös teepuuöljyä muutamia tippoja sekaan, jos et ole allerginen. Muista myös rasvata tämän jälkeen esim. kookosöljyllä. Mulla auttaa tämä. Ja sukat tietenkin pestään vähintään 60 asteessa! Osta kenkiin vaihdettavat pohjalliset, jotka otat pois kuivumaan aina käytön jälkeen.

Vierailija
19/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein lisävinkkejä antaa, paitsi jos pystyisit työpäivän aikanakin pesemään jalkasi ja vaihtamaan puhtaat sukat? Useammat työkengät käyttöön, tuulettele niitä ahkerasti/käytä pakkasessa, vaihda työpäivän aikana. Käytä jalkadödöä vaikka se jossain vaiheessa pettäisikin, niin on siitä edes hieman apua.

Muuten tarjoan vain vertaistukea.

t: Hikivarvas.

Vierailija
20/32 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa niin mulla on sama ongelma mutta kainaloissa. En voi käyttää kuin mustia paitoja etteivät valtavat joskus kylkiin asti ulottuvat läikät näy. Tää on yhtä tuskaa varsinkin talvella. Vaikka olisi miten kylmä kainalot hikoilevat ja märkä paita ei pakkasella tunnu kovin hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän