Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako lasta haluaisit?

Vierailija
26.11.2016 |

Mikä olisi ideaali lapsiluku juuri sinulle, jos miehesi ja yhteiskunta olisivat mukana lastentekotalkoissa?

Montako lasta haluaisit?

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 olemassaolevaa, aikuistuvaa sellaista riittää.

Vierailija
2/27 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/27 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä mutta jätämme lapsiluvun kolmeen koska haluamme tehdä muutakin ja rahat riittää näin kivasti myös esim. matkailuun näiden kolmen kanssa.

Vierailija
5/27 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä taas on vaihtoehto '0'´?

Vierailija
6/27 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin 2 sain 5.

Vierailija
7/27 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kaksi ongelma on että niitä on enemmän.

Vierailija
8/27 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On neljä. Toivon vielä yhtä.

Vierailija
9/27 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme. Yksi on ja toivottavasti parin vuoden päästä sitten toinen kunhan elämäntilanne tasoittuu. Kaksi lasta tuntuu kuitenkin loppujen lopuksi aika vähältä ja olen vielä nuori (24), joten luulen että jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi miettiä vielä kolmatta lasta. Toivon todella, että talous ja jaksaminen antaa silloin siihen myöten. Kolme lasta on kuitenkin monessa suhteessa paljon kalliimpi ratkaisu kuin se "järkevä" luku eli kaksi lasta, mutta siltikin kuta kuinkin realistinen määrä ihan tavallisille työssäkäyville ihmisille, elleivät elinkustannukset nouse tässä lähitulevaisuudessa kamalasti.

Olen miettinyt asiaa jo jonkin verran ja uskon ja toivon, että meidän tapauksessa esikoisen ja mahdollisen toisen lapsen pitkähköstä ikäerosta on tässä hyötyä. Emme esimerkiksi missään kohtaa joudu maksamaan kolmesta lapsesta päivähoitomaksuja tms. Toinen ja kolmas lapsi voisi olla kuitenkin mukavaa saada lyhyemmällä ikäerolla. Haluaisin omille lapsilleni sitä, mitä itselläni ei ole koskaan ollut, eli suunnilleen saman ikäisiä sisaruksia, joiden kanssa leikkiä ja touhuta ja ylipäätään viettää yhteinen lapsuus. Itselläni ei tätä ole koskaan ollut ja kyllä olen sitä kaivannut. Olen perhekeskeinen ihminen ja kaipaan ympärilleni rakkaita ihmisiä - oma sukuni ja perheeni on pieni ja tämä on suurin syy siihen, miksi itse haluan useamman lapsen.

Vierailija
10/27 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 haluaisin

niitä on nyt 4

Vierailija
11/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttui yksi vaihtoehto: En yhtään.

Vierailija
12/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yhden haluaisimme,seitsemän lasta on saatu joista olemme hyvin kiitollisia,emmekä kaipaa kyllä tukea yhteiskunnalta,itse ne kasvatamme ja heidät hoidamme ja koulutamme niin pitkälle kuin haluavat.

Vierailija
13/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin 3, sain 2, pojan ja tytön. Ei sillä sukupuolella niin merkitystä, mutta se on musta hyvä, että on yksi kumpaakin. Kolmannen lapsen sukupuolella ei olisi ollut mitään väliä. Mutta 45. syntymäpäiväni lähestyy, on reilun kahden kuukauden päästä, eikä sopivaa miestä ole, kun erosin aikoinaan enkä sopivaa miestä lapsenteon kannalta löytänyt. Niin kyllä se varmaan kahteen jää. Olen vähän pettynyt.

Vierailija
14/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin 4. Tyttöjä 2 ja poikia 2.

Vierailija
15/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut 6 tai 7 lasta, mutta kahteen jäi. Olen paljon töissä ja matkustelen työn takia myös, ei olisi ikinä ollut mahdollista tuon lisäksi hoitaa isoa lapsilaumaa. Näiden kahden kanssa menee kaikki vielä tosi jouhevasti ja helposti, kolmannen kanssa varmaan jo vaikeutuisi. 

Vierailija
16/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme oli mielessä nuorena, ja näytti pitkään että yhteen jää, mutta saatiin sitten vielä kaksoset, eli siihen kolmeen se päätyi, vaikka olin jo ajatellut että jos edes sen toisen saisi niin riittäisi. Kolme on hyvä määrä.

En kyllä ymmärrä miten jollain voi olla neljä, vaikka halusi kaksi? Tuliko heti neloset vai toisena kolmoset? Todella huonoa tuuria, mutta minkäs teet.

Minäkin olen ollut elämäni aikana viisi kertaa raskaana, kaksi kertaa synnyttänyt. Yksi keskenmeno ja kaksi aborttia. Lapsiluku on nyt juuri oikea, ei yhtään lasta joka ei olisi ollut toivottu.

Vierailija
17/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi on nyt. Haluaisin iltatähden, mutta täytän kohta 40.

Vierailija
18/27 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut vastata koska vaihtoehto 0 puuttuu.

Vierailija
19/27 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin saada yli 10 lasta. Suurperhe olisi ihana.

Vierailija
20/27 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenteko on idioottien hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi