Lasketteko tosiaan kaupassa mitä ostokset tekevät?
Minä en ikinä enkä kyllä hintojakaan juuri koskaan vahdi. Hyvistä tuotteista saatan ostaa sitä Pirkkaakin, toisista taas haluan ehdottomasti merkkituotteen, kuten vaikka Fairy. Ostan usein heräteostoksiakin.
Aina ovat rahat riittäneet.
Kommentit (27)
En laske. Mutta todellakin vertaan hintoja; kilohintoja + kappalehintoja esim vaippapaketeissa. Juoksen myös tarjousten perässä. Otan halvinta melkein aina kuin mahdollista, esim. halpa tiskiaine on ihan yhtä hyvää ja riittoisaa kuin se fairy ja kelpaa meille kun harvoin edes käsin tiskataan. Prisman kotimaista merkki suosii myös Suomessa tuotettua työtä, vaikka usein halvimmasta päästä onkin.
Isot säästöt tulee näin vuodessa ja ne voi laittaa vaikka matkakassaan tai johonkin muuhun kivaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
söpöA kirjoitti:
lasken tietysti
mun mielestä ruoka on rahantuhlausta joten haluun käyttää siihen mahdollisimman vähän rahaa
Mä taas haluan että ruokani on oikeasti maukasta, hinnasta viis. ap
Et sitten osaa käyttää mausteita?
Itse en osta eineksiä vaan kokkaan alusta asti itse.
Siis sunko mielestä ruoan laatu on vain mausteista kiinni? Okei... Vertaa ihan vaikka jauhelihaakin kuinka sika-nauta ja naudan paistijauheliha eroavat toisistaan kuin yö ja päivä! ap
Näin on, sika-nauta on parempaa ja ravitsevampaa, siinä on rasvaakin mukana.
Vuosi/ pari sitten tuo naudan paistijauheliha oli hyvin trendikästä ja sika-nauta oli ilmeisesti jotenkin wt. Huvitti seurata kaupassa tätä ilmiötä; mitä trendikkäämmän oloinen ihminen, sitä todennäköisemmin hän otti laarista sen naudan jauhelihan.
Vaikka tosiasiassa kaikki vähääkään ruuanlaittoon perehtyneet tietää, että se sika-nauta on paljon maistuvampaa ja sopii moneen ruokaan paljon paremmin. Ruuanhan voi suorastaan pilata jos ottaa vääränlaista jauhelihaa (rasvapitoisuus).
Lasken. Mun on pienipalkkaisena ihmisenä pakko tinkiä vähän kaikesta ja usein loppukuusta on rahatkin ihan loppu.
Olipa tyhmä kysymys! Jos rahaa on vaikka 20e, niin en kai ole niin tyhmä että ostan kärryn täyteen?
T. Aikuinen
Tajusin yks päivä palstaa selatessani, etten ole laskenut ruokakaupassa vuosiin. Mulla on pienet tulot, mutta elän tosi säästeliäästi. Tilillä on aina monta tonnia, eikä mun tarvii pahemmin sitä rahaa vahtia. Skenaario mennä kauppaan vikan kakskymppisen kanssa olis hirvittävä! Kyllä mä rupeen reagoimaan, jos hätävara alittaa tonnin. Sit vaan lisävuoroja tekemään.
Lapsena laskin aina kaupassa. Elettiin kädestä suuhun ja usein ei ollut sitäkään. En enää jaksa sitä elämää.
En mä kuitenkaan tuhlaile ruokaan. Ostan yleensä halvinta tai toisiks halvinta, teen ruokaa monelle päivälle, syön lihaa vähän (kallista). Syön muutenkin aika vähän, niin ei siihen ruokaan saa uppoomaan rahaa. Terveellisyys on kuitenkin asia, josta en ruoassa tingi (paitsi jos on masiskausi päällä).
Ostan suurimman osan ruoastani Prismasta klo 21.00 jälkeen 60 % alennuksella. Silloin ei tarvitse paljoa hintoja katsella.