Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä yli ihastuksesta?

Vierailija
26.11.2016 |

Olen 35-vuotias mies ja ihastunut 19-vuotiaaseen nuoreen naiseen. Tiedän, että olen kamala, ällöttävä ja moraaliton sika jos tekisin asialle jotain. Tunteille ei voi mitään vaikka ne tässä tapauksessa ovatkin väärin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYI

Vierailija
2/9 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tämän vinkin kokemuksen rintaäänellä. Olen aina ollut kova ihastuja, liki pakkomielteinen, ja usein haluni kohteet ovat kiellettyjen listalla.

Omalla kohdallani olen havainnut hyväksi pyyteettömät, hyvää toivovat ajatukset ihastusta (ja hänen lähipiiriään) kohtaan. Aina kun saat itsesi kiinni ihastuksestasi fantasioimisesta - mikä on sinänsä ok, mutta ruokkii omaa haluasi ennestään, eikä se ole välttämättä toivottava seuraus - ala tietoisesti toivoa, että ihastuksesti on onnellinen ja voi hyvin. Riippumatta siitä, miten sinä liityt tai et liity hänen elämäänsä. Hengitä rauhallisesti ja keskity ajatukseen pitkään ja hartaasti. Se helpottaa omaa haluasi vähä vähältä. Joskus voi myös olla aiheellista kuvitella potentiaalista hämminkiä ja harmia, jota aloitteen tekeminen saisi aikaan, mutta on hyvä pitää pääpaino vilpittömissä, lämpimissä ajatuksissa, sillä niitä vastaan ei tee mieli kapinoida.

Muita klassisia keinoja ovat etäisyyden ottaminen, aika ja jonkun toisen ihastuksen kehittäminen, mutta se on sitten pitkällisempi ruljanssi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan tämän vinkin kokemuksen rintaäänellä. Olen aina ollut kova ihastuja, liki pakkomielteinen, ja usein haluni kohteet ovat kiellettyjen listalla.

Omalla kohdallani olen havainnut hyväksi pyyteettömät, hyvää toivovat ajatukset ihastusta (ja hänen lähipiiriään) kohtaan. Aina kun saat itsesi kiinni ihastuksestasi fantasioimisesta - mikä on sinänsä ok, mutta ruokkii omaa haluasi ennestään, eikä se ole välttämättä toivottava seuraus - ala tietoisesti toivoa, että ihastuksesti on onnellinen ja voi hyvin. Riippumatta siitä, miten sinä liityt tai et liity hänen elämäänsä. Hengitä rauhallisesti ja keskity ajatukseen pitkään ja hartaasti. Se helpottaa omaa haluasi vähä vähältä. Joskus voi myös olla aiheellista kuvitella potentiaalista hämminkiä ja harmia, jota aloitteen tekeminen saisi aikaan, mutta on hyvä pitää pääpaino vilpittömissä, lämpimissä ajatuksissa, sillä niitä vastaan ei tee mieli kapinoida.

Muita klassisia keinoja ovat etäisyyden ottaminen, aika ja jonkun toisen ihastuksen kehittäminen, mutta se on sitten pitkällisempi ruljanssi.

Miksi aloittaja ei saisi tehdä aloitetta? Jos tyttö vaikuttaa kiinnostuneelta ja olettaen että molemmat ovat sinkkuja. Miksi ikäero tekisi asiasta jotenkin väärän? 

Vierailija
4/9 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljänkympin kriisi kun reippaasti nuoremmat kiinnostaa.

Vierailija
5/9 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja ei saisi tehdä aloitetta? Jos tyttö vaikuttaa kiinnostuneelta ja olettaen että molemmat ovat sinkkuja. Miksi ikäero tekisi asiasta jotenkin väärän? 

Aloittaja kysyi, miten päästä ihastuksesta yli. Hänen arvionsa tilanteesta on siis se, ettei suhteen viritteleminen kannata. Joko tyttö ei ole kiinnostunut hänestä tai häntä huolestuttaa ympäristön mielipiteet. Vastasin siltä pohjalta.

Jos molemmat ovat kiinnostuneita ja vapaita, mikäs siinä, go for it.

Vierailija
6/9 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko oikeasti olevasi kamala ja moraaliton vaan koska olet ihastunut?

Ihastuminen on kaunis asia ja jos jaat tunteet toisen kanssa niin välittämättä lopputuloksesta niin varmaan jokainen tuntee iloa jos toinen on ollut kiinnostunut?

Minusta omien tunteiden kieltäminen on surullista. Tässä voi mennä jokainen itseensä; jos joku ihastuu sinuun niin onko se nyt jotenkin kamalaa ja inhottavaa? Tuskin. Jos osaat toisesta ihmisestä tulkita hänen tunteita ja kerrot miten viehättävä hän on - Niin epäilen ettei toinen siitä pahastu.

Vierailija
7/9 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kysyi, miten päästä ihastuksesta yli. Hänen arvionsa tilanteesta on siis se, ettei suhteen viritteleminen kannata. Joko tyttö ei ole kiinnostunut hänestä tai häntä huolestuttaa ympäristön mielipiteet. Vastasin siltä pohjalta.

Jos molemmat ovat kiinnostuneita ja vapaita, mikäs siinä, go for it.

Jos ympäristön mielipiteet vaikuttaa voiko seurustella tahtomansa ihmisen kanssa, ei kannata seurustella kenenkään kanssa.

Toi on vaan surullista. Hakisin terapiaa jo itse tuossa tilanteessa.

Vierailija
8/9 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat viriilejä yli 70-ikävuoden. Naiset ovat mahoja jo 45-50 ikävuoden välissä. Revi siitä.

Vierailija
9/9 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ympäristön mielipiteet vaikuttaa voiko seurustella tahtomansa ihmisen kanssa, ei kannata seurustella kenenkään kanssa.

Toi on vaan surullista. Hakisin terapiaa jo itse tuossa tilanteessa.

Ei siinä ole mitään surullista, että tarkkailee tunteitaan ja tarpeitaan ja arvioi, kannattaako niiden pohjalta toimia vai antaa ajan tehdä tehtävänsä. Ei kaikkiin ihastuksiin kannata tarttua, ja kukaan muu ei voi arvioida riskejä kuin ihastuja itse. On terveellistä ja hyväksi osata säädellä tunteitaan, ei se ole tukahduttamista. Juuri sitä terapiassakin opetellaan.

Aloittajasta tiedämme vain sen, että hän kysyy, miten päästä yli ihastuksesta ja pohtii rankoin sanoin tyypillisiä ilkeitä kommentteja, joita olettaa saavansa ympäristöltä. Sitten hän tekee myös toisen ketjun, jossa kyselee muiden mielipiteitä tilanteen hyväksyttävyydestä. Hänelle siis selvästi ympäristön mielipide on iso huoli.

Se onkin ihan aiheellinen kysymys, sillä jos 35-vuotias seurustelee 19-vuotiaan kanssa, ilkeisiin katseisiin ja kommentteihin saa tottua. Kumppanini on minua 15 vuotta vanhempi ja aloimme seurustella, kun olin 25. Ilkeämielistä huomiota tuli paljon ja tulee edelleen, vaikka asia ei kenellekään kuulu. Jollekulle se voisi olla musertavaa. Ap:n tapauksessa tyttö on vielä niin nuori, että paskaa tulee taatusti niskaan monesta suunnasta. Sen tiedostaminen on välttämätöntä, vaikka ideaalisessa maailmassa niin ei olisi.

Ja se voi myös olla asia, joka vaikuttaa tytön mielenkiintoon. Ap tietää itsekin ottavansa riskin myös ihastuksensa silmissä, jos tekee aloitteen. Jos huonosti käy, 19-vuotias ei välttämättä osaa suhtautua kypsästi ei-toivottuun aloitteeseen ja jatkosta tulee kiusallista välttelyä ja ahdistusta puolin ja toisin.

Kaikki ihastukset eivät ole missään nimessä läheskään näin riskialttiita. Siksi on ihan aiheellista pohtia, kannattaako toimiminen, vai olisiko sittenkin viisaampaa pitää ihastus omana salaisuutena ja antaa ajan tehdä tehtävänsä. Sitä ei voi tietää kukaan muu kuin ap itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi