Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä miten nykyään kaikesta pahoitetaan mieli ja jaetaan nyyhkytarinat Iltalehdessä! :D

Vierailija
26.11.2016 |

Mitä näitä nyt on.. Se tyttö jätettiin bussipysäkille, elokuussa oli sähkökatkos ja lasten piti leikkiä pihalla, vieras nainen sanoo lasta kaupassa tuhmaksi..

OIKEESTI. Missä pumpulissa ihmiset nykyään elää? Mistä kaikesta minäkin olisin voinut kitistä somessa?? :D

Olen melko nuori ja on sitä itsekin lapsena odoteltu bussia tai koulukyytiä enemmänkin kuin tunti. 30 asteen pakkasessa. Joskus oli oma vika, mutta joskus kyyti oli "vähän" etuajassa.. Ei auttanut vaikka miten yritti vilkutella kuskille, ohi mentiin ja seuraavaa kyytiä sai jäädä odottamaan tai kävellä 8 kilometriä kouluun :D

Oivoi, olen niiiin traumatisoitunut. Nyyyh. Saisko Iltalehden numeron?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on oikein, että valitetaan jos lapsia kohdellaan kaltoin. Koska he eivät itse pysty pitämään puoliaan, eikä heillä yleensä ole samalla tavalla valinnanavaraa/vaihtoehtoisia toimintamalleja kuten aikuisilla.  Se että ennen näistäkin on vaiettu, ei ole ylpeilyn aihe.

Vierailija
2/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei someen tai roskalehdille valittamisen pitäisi olla kenellekkään mikään ensisijainen toimenpide. Ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan ja tutkijana on puolueeton viranomainen eikä mikään talikkoa kädessä heilutteleva raivostunut kotimamma.

Ja kyllä minusta pitäisi miettiä sitäkin, että mistä asioista lähdetään edes niitä viranomaisia vaivaamaan. Se bussipysäkkijuttukin oli sellainen, että olis riittänyt valitus bussiyhtiölle joka olis pahoitellut ja sanonut että tarkennamme ohjeistusta, ei tapahdu toiste ja se siitä. Mitään syytä ei ollut lähteä lietsomaan someraivoa roskalehdistön avustuksella.

Kyllä ennen oli suhteellisuudentajuakin ja pystyttiin myöntämään jos lapsi tai vanhempi on itse tehneet väärin, eikä ole syytelty edes sitä etuajassa olevaa bussikuskia (kaikkihan sen tietää, että saattavat joskus olla etuajassakin, myöhästyjän vika jos ei ota sitä huomioon ja ole pysäkillä ajoissa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lasten vanhempien kuulu huolehtia, että lapsella on maksukortilla katetta, eikä bussikuskia syytellä. Tai sitten pitäisi sopia, että kaikki lapset saa matkustaa ilmaiseksi ja yhteiskunta maksaa. Eihän muuten voi sallia, että pummilla markustetaan. Ei ole suuri asia vanhempien huolehtia, että lapsella on varaa matkustaa. Vanhemmat lykkää aina vastuun lapsistaan ventovieraille ihmisille :( T: 4 lapsen äiti

Vierailija
4/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on oikein, että valitetaan jos lapsia kohdellaan kaltoin. Koska he eivät itse pysty pitämään puoliaan, eikä heillä yleensä ole samalla tavalla valinnanavaraa/vaihtoehtoisia toimintamalleja kuten aikuisilla.  Se että ennen näistäkin on vaiettu, ei ole ylpeilyn aihe.

Ai että se että lapset joutuu leikkimään pihalla eikä pelaamaan pelejä kotona on lapsen kaltoinkohtelua?

Ai että lapselle ei saisi sanoa jos se tekee pahojaan vai?

Lähden siitä että olet trolli sillä ei tuollaista tyyppiä voi olla olemassa

Vierailija
5/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuski toimi kuitenkin välittävästi, eli soitti äidille ja hätäkeskukseen. Mitä muuta vielä?  Totta kai voi ajatella, että olisi pitänyt antaa matkustaa ilmaiseksi, mutta mihin vedetään raja? Kuinka iso saa matkustaa ilmaiseksi, kun sanoo, että ei ole rahaa. Eikö vanhempien kuulu huolehtia lapsilleen rahaa, kun laittavat heidät matkustamaan yksinään? Nykyään vanhemmat syyllistää muita, kun pitäisi itse huolehtia lapsista. Milloin on lapsella akku tyhjänä, eikä voi soittaa kotiin (sekin on konnarin vika) jne.

Vierailija
6/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo bussijuttu oli kyllä aika ikävä ja kuski olisi voinut ehkä tämän kerran tehdä poikkeuksen, mutta en tosiaan ymmärrä miksi äiti huomiohuoraa tuolla. Come on! Katsoisi peiliin.

Ja juu tuo elokuun sähkökatkos.. 😂😂 Meillä menee joskus keskellä talvea sähköt ja onhan se ikävää olla pimeässä (kynttilät toki), mutta eipä tulisi mieleen itkeä asiasta missään.

Vierailija
7/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa bussikuskin puolesta, hän yritti tehdä työnsä virheettä. Hänelläkin voi olla perhe ja lapsia, jotka tarvitsevat isän palkan tuoman turvan. Ei ole varmaan mamutaustaisen helppoa saada työtä, jos potkut tulee. Ja paljonkohan hänellä oli kokemusta, työnopastus kun firmoissa taitaa olla välillä hataraa. Olen ollut bussissa, jossa matkustajat opastivat kuljettajalle reitin.

Vierailija
8/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että se että lapset joutuu leikkimään pihalla eikä pelaamaan pelejä kotona on lapsen kaltoinkohtelua?

Ai että lapselle ei saisi sanoa jos se tekee pahojaan vai?

Lähden siitä että olet trolli sillä ei tuollaista tyyppiä voi olla olemassa

Itse olet tuuhea olkiukko.

Vierailija
9/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa bussikuskin puolesta, hän yritti tehdä työnsä virheettä. Hänelläkin voi olla perhe ja lapsia, jotka tarvitsevat isän palkan tuoman turvan. Ei ole varmaan mamutaustaisen helppoa saada työtä, jos potkut tulee. Ja paljonkohan hänellä oli kokemusta, työnopastus kun firmoissa taitaa olla välillä hataraa. Olen ollut bussissa, jossa matkustajat opastivat kuljettajalle reitin.

Kai kyyti oli ilmainen?

Vierailija
10/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää sähkökatkosjuttu on?

Vierailija
11/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä näitä nyt on.. Se tyttö jätettiin bussipysäkille, elokuussa oli sähkökatkos ja lasten piti leikkiä pihalla, vieras nainen sanoo lasta kaupassa tuhmaksi..

OIKEESTI. Missä pumpulissa ihmiset nykyään elää? Mistä kaikesta minäkin olisin voinut kitistä somessa?? :D

Olen melko nuori ja on sitä itsekin lapsena odoteltu bussia tai koulukyytiä enemmänkin kuin tunti. 30 asteen pakkasessa. Joskus oli oma vika, mutta joskus kyyti oli "vähän" etuajassa.. Ei auttanut vaikka miten yritti vilkutella kuskille, ohi mentiin ja seuraavaa kyytiä sai jäädä odottamaan tai kävellä 8 kilometriä kouluun :D

Oivoi, olen niiiin traumatisoitunut. Nyyyh. Saisko Iltalehden numeron?

Sullakin on siis  ongelma, josta pitää avautua netissä. Onko tullut jo trauma tästä?

Vierailija
12/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista uskomattominta näissä ulisijoissa on se, että ihan aina se ainoa syyllinen on ulisija itse.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
13/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai kyyti oli ilmainen?

En tiedä mistä hyvästä alapeukku annettiin enkä haluaisi oikeastaan edes kiinnittää huomiota niin turhaan asiaan, mutta jos matkustajat tekevät kuskin työn ja toimivat palkkaa saavalle työntekijälle oppaina, niin ei sellaisesta matkasta kuulu kyllä kaiken huipuksi vielä maksaakin.

Vierailija
14/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat kuitenkin itse nyyhkiä av:llä siitä että iltalehdessä oli joku juttu.

Vierailija
15/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksat kuitenkin itse nyyhkiä av:llä siitä että iltalehdessä oli joku juttu.

No tämän vielä ymmärtää muttei sitä iltalehdille itkemistä ;)

Vierailija
16/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mainitsin, niin ihmettelen ettei ole uutisiin valitettu yleissivistyksen puutteista, kuinka joku ei tuntenut jotakin mitä minä tunsin . Joskus harvoin minulle on tullut tällaisia ihmisiä vastaan, jotka "vaahtoavat" kuinka minä en ole tuntenut jotain kuollutta julkkista/ näyttelijää/ tai jotian historiaan kuuluvaa henkilöä. Sitten kun puhutaan elämän arjesta, tuntuu että että toinen alkaa kyseleen  vähän väliä" mikä se on" tai on aivan ulapalla mistä puhutaan.

Vierailija
17/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, somemamma sai sen 10 minuuttisensa julkisuudessa. Samoin kuin Valtterin äiti aikanaan. Se on eri asia, onko julkisuus hyväksi vai ei lapsen kannalta. Aika näyttää. Netissä asiat pysyvät ikuisesti, lapsi joutuu kantamaan näitä äitien somejuttuja loppuikänsä harteillaan. Kannattaisi miettiä, ennenkuin huutelee medialle, ihan lastensa tulevaisuuden kannalta.

Vierailija
18/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttää se miten nykyään lehtiä myöten pitää itkeä asioita. Ärsyttävimpiä on nää missä on sairas lapsi ja siitä sitten itketään miten rankkaa nyt on. Toinen on liikenne, joku ohitti hurjasti ja video nettiin ja sit joukolla kauhistellaan jonkun arviointivirhettä.

Ei perse nyt oikeasti hei..

Vierailija
19/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten jännä, kuinka koskaan tarinan "pahiksen" kohdalla ei tuoda esiin mahdollisia lapsia tai muuta joka inhimillistäisi pahiksen. Jännän usein myös näissä tarinoissa muuten kärsivä osapuoli on aina jotenkin niin siirappisen viaton ja syytön tilanteeseen, että on kumma, että niin moni haksahtaa näihin tarinoihin. Mediakritiikkiä pitäisi varmaan opettaa jo ala-asteella.

Vierailija
20/24 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit nämä kun joku lapsi on jäänyt ilman kutsua/ kukaan ei tullut synttäreille. 90% jutuista sellaisia, jossa ulkopuoliseksi jäänyt on enemmän tai vähemmän erityinen lapsi. Joo. Hirveän helppo jeesustella, että ei saa syrjiä, kaikkien kanssa pitää olla kaveri jne. Mutta kuinka moni oikeasti kutsuisi lapsen synttäreille lapsen, jonka jäljiltä on puoli taloa rikki? Tai joka hermostuessaan saattaa lyödä/purra? Tai ei vaan oikein pysy muiden mukana, taidoiltaan joitakin vuosia ikätovereitaan jäljessä -> joko jää ulkopuoliseksi tai muut joutuvat sopeuttamaan leikin heikoimman mukaan.Ei se ole reilua niille muille. Ja oikeasti, monenko kotiin oikeasti mahtuu yli 20 lasta?

Ja onhan tuo surullista, mutta onko se oikeasti uutinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän