Yliopistolinja johon ei lukiotietoa
Eli siis oon tässä miettiny yliopistoon menemistä että vois pätee että oon sit "akateemisesti koulutettu". Ja siis haluaisin päästä mahollisimman vähällä vaivalla sisälle. Esim farmaseuttia miettinyt kun ei tartteis muutaku ne lukion kemiakirjat päntätä ja toi joku random ihmisen anatomia kirja.
Mutta siis onko semmosta linjaa minne ei tartteis pääsykokeisiin erikseen mitään lukion kamaa päntätä vaan just jotai tommosii "ihmisen anatomia" randomi kirjoja vaan?
Kommentit (43)
Kokeile vaikka kirjallisuustiedettä ;)
Farmasia on se tieteenala, farmaseutti on ammattinimike.
LUL pääsen kyl mihin vaan jos haluan, kyse on vaan siitä että minne pääsisin mahollisimman vähällä vaivalla =) Oon erittäin fiksu, ehkä jopa mensatasoa(anteeks kauheesti ns itsekehu). Ja aikaa on kyl opetella kirjoi kannesta kanteen ulkoo jos huvittaa =)
Vierailija kirjoitti:
LUL pääsen kyl mihin vaan jos haluan, kyse on vaan siitä että minne pääsisin mahollisimman vähällä vaivalla =) Oon erittäin fiksu, ehkä jopa mensatasoa(anteeks kauheesti ns itsekehu). Ja aikaa on kyl opetella kirjoi kannesta kanteen ulkoo jos huvittaa =)
Niin tää oli -aapeeltä
Mietin kanssa lääkistäki ku ois cuulii olla amislääkäri mut siihen pänttäykseen pitäis jo nähä jonku verra vaivaa^^
Vierailija kirjoitti:
Mietin kanssa lääkistäki ku ois cuulii olla amislääkäri mut siihen pänttäykseen pitäis jo nähä jonku verra vaivaa^^
Niin -ap taas aina unohtuu lol :D
Ei se ulosanti täälläkään parasta ole ja olen valmistunut amiskasta parturi-kampaajaksi. Suoraan amiskasta menin oikikseen. Pian olenkin jo OTM ja töitä riittää. Mä olen siis varmaan yliopistoamis?
Vierailija kirjoitti:
Ei se ulosanti täälläkään parasta ole ja olen valmistunut amiskasta parturi-kampaajaksi. Suoraan amiskasta menin oikikseen. Pian olenkin jo OTM ja töitä riittää. Mä olen siis varmaan yliopistoamis?
Onneksi olkoon uljas amistoverini! Liityn vielä akateemiseen amisjoukkoosi tässä itsekkin =)
-ap
Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen laitos järjestää keväisin kaksi ohjelmoinnin kurssia; Ohjelmoinnin perusteet ja Ohjelmoinnin jatkokurssi. Tarpeeksi hyvin näistä kursseista suoriutuvat saavat opiskelupaikan.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile vaikka kirjallisuustiedettä ;)
Kirjallisuustieteellä sisäänpääsyprosentti on noin viisi.
Kuinka aiot jaksaa päntätä yliopistossa,jos ei jaksa edes pääsykokeeseen päntätä?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka aiot jaksaa päntätä yliopistossa,jos ei jaksa edes pääsykokeeseen päntätä?
Dunno. Askel kerrallaan. Sen näkee sitten. Kyllähän siellä tietysti jonkin verran joutuu pänttää, mutta menen tilanteen mukaan siitä mistä aita on matalin kuhan pääsee lopputulokseen x. that's my life philosophy. “I choose a lazy person to do a hard job. Because a lazy person will find an easy way to do it.” -Bill Gates
Ja tietysti jos esim lääkikseen hakis niin pitäs aika pitkälti ulkoa opetella lukion kemiat, fysiikat ja biologiat ja sitä ei välttämättä kerkii tekee ennen ens kevään pääsykokeita eli kyse on ajasta. Tähän vaikka vertauksena toi farmasia johon ei tarvitse fysiikkaa ja biologiaa päntätä. Kerkeäisi helposti koekuntoon kevääksi.
-ap
Pitäähän sinne farmasiallekin päntätä viisi kurssia kemiaa ja se 500-sivuinen anatomian ja fysiologian opus, joka on muuten täynnä nippelitietoa jota voidaan kysyä hyvinkin sanatarkasti. ;)
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sinne farmasiallekin päntätä viisi kurssia kemiaa ja se 500-sivuinen anatomian ja fysiologian opus, joka on muuten täynnä nippelitietoa jota voidaan kysyä hyvinkin sanatarkasti. ;)
No vähemmän kuin moneen muuhun niinku esim lääkikseen anyway. Ja sitäpaitsi sitä vartenhan tämän topikin teinkin että etsin sellasta alaa mihin ei tartteis niitä farmasiapänttäyksiäkään tehdä :D
Turha yrittää mihinkään, et sä tollaisella ulosannilla pääse kuitenkaan sisään.