Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asioita mielestäsi pitäisi tehdä ennen kuin on 30v?

Vierailija
26.11.2016 |

Ei nyt sitten mitään jeesustelua siitä, että jokaisen ihmisen elämä on erilainen ja 30v on vielä nuori jne.

Vaan ihan vain sillein leikkimielisesti ja puolitosissaan: mitä itse ajattelet, että kannattaisi / pitäisi tehdä ennen kuin on 30v? :) Tai mitä itse olisit halunnut saavuttaa ennen tuota ikää, ja miksi niin ei ehkä tapahtunutkaan? Kerro sukupuolesi myös!

Pohtii täällä muutamaa vuotta vaille kolmekymppinen, jolla aikuistuminen ihan kesken :D

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettää villi nuoruus, matkustella ja hankkia kunnon ammatti.

Vierailija
22/33 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tavoitteeni, jotka eivät kaikkia miellytä:

- koulutus suoritettu, eli korkeakoulututkinto/tutkinnot suoritettuna

- työkokemusta ja työelämässä, vakituinen virka saatu tai lähellä

- mahdollisuuksien mukaan säästöjä

- mies ja 1-2 lasta

- seuraavaksi noin 3kympin kieppeillä oman asunnon osto

Tämän lisäksi tietty kaikki yksityielämän asiat, eli matkustellut ja opiskellut kieliä, nauttinut elämästä, bailannut teininä ja ennen 20 vuoden ikää ym. Ehkä myös asunut ulkomalla, sitäkin olen tehnyt. Tulevaisuudessa uralla etenemistä, lapsiin panostamista ja harrastamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustaa ympäri maailmaa, hypätä laskuvarjohyppy, sukeltaa, kiipeillä, löytää sisäinen rauha, olla kiihkeä yhden yön suhde, syödä jotain mikä ajatuksena ällöttää, rikkoa omia rajojaan, tutustua etilaisiin ihmisiin ja kulttuureihin, harrastaa seksiä erikoisessa paikassa, nukkua ulkona tähtitaivaan alla, rakastua, asua kaverin kanssa, asua kumppanin kanssa, omistaa lemmikki, nauraa niin että pissaa housuun, juoda kesäpäivänä viiniä puistossa, käydä treffeillä, keksiä oma unelma-ammatti ja tavoitella sitä, ajaa yli viikko ympäriinsä ja nukkua autossa, käydä festivaaleilla, juopotella ainakin pari päivää putkeen, kokeilla uusia harrastuksia, leikkauttaa räväkkä hiustyyli, pukeutua niin että sille voi myöhemmin nauraa, olla suhteesaa pahaan poikaan, oppia tuntemaan itsensä ja tietämään mitä elämältä haluaa. Tulis varmasti enemmänkin mieleen...

Mä niin vihaan just tällasia kliseitä. Pärjään näillä näkymin koko elämäni vallan hyvin ilman laskuvarjohyppyä ja räväccää tuccaa.

Kliseitä tai ei, mutta omasta elämästä ne ovat ainakin tehneet mielenkiintoisemman ja onnellisemman. Me ollaan erilaisia kaikki, mä taas en millään kestäisi tasaisen tylsää elämää.

Vierailija
24/33 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön oppiminen.

Esim kielitaito. Vanhana on vaikeampaa oppia uusia kieliä, oppia ajamaan autoa tai vaikka hankkia uusia ystäviä.

Ei tietenkään tarvi pitää yhteyksiä väkisin, mutta jos matkustat ja tapaat ihmisiä, vaihda sähköpostiosoite. Mietin yhä henkilöä, jonka tapasin interrail-matkalla 80-luvulla. Olisiko meistä voinut tulla jotain. Parempi olisi ollut katsoa ja epäonnistua kuin että ei koskaan edes yritetty.

Eli mahdollisimman monipuolisesti katsoa mahdollisuuksia.

Myöskin nuorena alkaneet tavat jatkuu aikuisena. Liikunta tai tupakointi ym.

Tärkeää on myös, jos on kiltti, oppia välttämään negatiivisia ihmisiä ja pitämään puolensa.

Ja jos on muita hyväksikäyttävä päsmäri, muuttuisi vähän paremmaksi.

Pääsääntöisesti elää niin ettei kaapit täyty luurangoista vaan että pystyy elämään tekojensa kanssa, mitä ne sitten ovatkaan.

Vierailija
25/33 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustaa ympäri maailmaa, hypätä laskuvarjohyppy, sukeltaa, kiipeillä, löytää sisäinen rauha, olla kiihkeä yhden yön suhde, syödä jotain mikä ajatuksena ällöttää, rikkoa omia rajojaan, tutustua etilaisiin ihmisiin ja kulttuureihin, harrastaa seksiä erikoisessa paikassa, nukkua ulkona tähtitaivaan alla, rakastua, asua kaverin kanssa, asua kumppanin kanssa, omistaa lemmikki, nauraa niin että pissaa housuun, juoda kesäpäivänä viiniä puistossa, käydä treffeillä, keksiä oma unelma-ammatti ja tavoitella sitä, ajaa yli viikko ympäriinsä ja nukkua autossa, käydä festivaaleilla, juopotella ainakin pari päivää putkeen, kokeilla uusia harrastuksia, leikkauttaa räväkkä hiustyyli, pukeutua niin että sille voi myöhemmin nauraa, olla suhteesaa pahaan poikaan, oppia tuntemaan itsensä ja tietämään mitä elämältä haluaa. Tulis varmasti enemmänkin mieleen...

Mä niin vihaan just tällasia kliseitä. Pärjään näillä näkymin koko elämäni vallan hyvin ilman laskuvarjohyppyä ja räväccää tuccaa.

Kliseitä tai ei, mutta omasta elämästä ne ovat ainakin tehneet mielenkiintoisemman ja onnellisemman. Me ollaan erilaisia kaikki, mä taas en millään kestäisi tasaisen tylsää elämää.

Eli jos ei harrasta suhteita jännämiesten kanssa tai ketjuryyppäämistä, on elämä tasaisen tylsää. Tämmä selevä!

Vierailija
26/33 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole pakko.

Vierailija
27/33 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSET, jos siis niitä meinaa tehdä...

Vierailija
28/33 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat tavoitteeni, jotka eivät kaikkia miellytä:

- koulutus suoritettu, eli korkeakoulututkinto/tutkinnot suoritettuna

- työkokemusta ja työelämässä, vakituinen virka saatu tai lähellä

- mahdollisuuksien mukaan säästöjä

- mies ja 1-2 lasta

- seuraavaksi noin 3kympin kieppeillä oman asunnon osto

Tämän lisäksi tietty kaikki yksityielämän asiat, eli matkustellut ja opiskellut kieliä, nauttinut elämästä, bailannut teininä ja ennen 20 vuoden ikää ym. Ehkä myös asunut ulkomalla, sitäkin olen tehnyt. Tulevaisuudessa uralla etenemistä, lapsiin panostamista ja harrastamista.

Ohjeet peruskeskiluokkaisen elämän käsikirjasta.

Vierailija
29/33 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"LAPSET, jos siis niitä meinaa tehdä..." - Ja varmaan kerrot samaan hengenvetoon, että mistä sen kumppanin jonka kanssa lapsia voisi "tehdä" saattaisi löytää. - Ja mielellään vielä sellaisen joka jakaisi vastuun laps(i)en hodosta, jos "laps(i)en teko" tuottaa toivottua tulosta. Tai sitten huomaan olevani ja olleeni aina hieman konservatiivi siinä suhteessa, kun ajattelen, että minusta lapsi ansaitsee lähtökohtaisesti kaksi hänestä ja tosistaan välittävää ja kunnioittavaa vanhempaa... Aina se ei onnistu, mutta en halua lähteä ajattelemaan, että lapsen saaminen pelastaisi muutoin toimimattoman suhteen, tai toisi mukanaan (minulle sinkkuna) rakastettavan kumppanin. - Tai jos olisin löytänyt kumppanin rinnalleni, niin haluaisi hän lasta ainakin lähes yhtä paljon kuin minä.   

Vierailija
30/33 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni ennen kolmea kymppiä pitäisi jossain vaiheessa vain elää. Huolettomasti. Silti vaikka olisi opiskelija, niin hakisi kokemuksia ja pitäisi hauskaa. Kukaan yli 25-vuotias ei enää koskaan tule olemaan alle 25. Ja kolmekymppinen ei enää pääse takaisin parikymppiseksi. Elämä on oikeasti aika lyhyt, kannattaa saada vuosista muutakin irti kuin yhden tutkintopaperin tai autolainan.

Vierailija
31/33 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mitään, ehkä yksin asuminen hyvä kokea jo nuorena.   Joku käsitys, joo, jonkinlainen mitä haluaa, ettei siedä kaikkea.

Vierailija
32/33 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hankkia koulutus/ammatti/elinkeino

-Nauttia vapaudesta: matkustella, käydä festareilla, nukkua aamuluennon ohi (kun ei vaan huvita), valvoa liian myöhään, pukeutua hullusti...

-Asua yksin

-Muuttaa uudelle paikkakunnalle edes väliaikaisesti, jos ei halua pysyvästi synnyinpaikkakunnalta lähteä

-Itsenäistyä: kykenee hoitamaan taloudenhoidon itse, raha-asiat itse jne.

-Kokeilla uusia harrastuksia

-Opiskella kieliä, jotka kiinnostavat

Kaikkea sellaista, mikä pitää olla hallussa ennen lastenhankintaa tai jonka tekeminen lasten hankkimisen jälkeen on vaikeaa tai ainakin hyvin erilaista kuin yksin. (jos lapsia on hankkimassa)

Vierailija
33/33 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot päätetty, vakituinen työpaikka, omistusasunto, asuttu ulkomailla ja parisuhde. Siinpä sitä oli haastetta kerrakseen, mutta onnistuihan se.