Kauneudenhoito- ja meikkivinkkejä amatöörille
Olen 25-vuotias nainen, ja tähän asti olen elänyt aikalailla ilman mitään kauneudenhoito- ja meikkirituaaleja. Arkisin en juuri meikkaa (maksimissaan ripsiväri). Ihonhoitoon tai muuhunkaan kauneudenhoitoon en juuri panosta. Kasvot pesen vedellä päivittäin suihkun yhteydessä.
Kulmat käyn värjäämässä + muotoilemassa kosmetologilla säännöllisesti.
Olen nyt pikkuhiljaa kiinnostunut enemmän kauneudenhoidosta ja itseeni panostamisesta, ettei käy niin, että 10 - 15 vuoden kuluttua huomaan olevani aivan rupsahtanut. Tarvitsen siis vinkkejä ihan konkreettisista tuotteista lähtien aina omiin kauneudenhoitorituaaleihinne.
Olen todella vaalea, iho on hyvässä kunnossa (ei juuri näppylöitä eikä kuivu). Mitä suosittelette, mitä rutiineja minun kannattaa opetella? Vinkkejä huipputuotteisiin? :)
Kommentit (15)
Nro 1, kiitos vastauksesta! Onko poskipunanlaittoon jotain poskipuna for dummies -ohjetta, millä varmasti onnistuisi? Tuo poskipuna on ollut sellainen tuote, jota en jotenkin jostain syystä ole koskaan uskaltanut hankkia...
Minkälaista puhdistustuotetta suosittelet? :)
Ja vielä pari tyhmää kysymystä (kyllä, olen todella amatööri), kannattaako minun alkaa esimerkiksi rasvaamaan kasvoja (kuivumisongelmia ei ole) tai käyttämään vaikka jo jonkun sortin silmänympärysvoidetta? Voiko sellaisella ehkäistä tulevaisuutta ajatellen ryppyjen muodostumista?
-AP
Olen täysin rakastunut Paula's choicen happokuorintoihin!
Kokeilkaa niitä oikeasti ihmeessä, tekee taikoja iholle. Niihin voi tutustua youtubessa ja sen hehkutuksen perusteella itsekin hankin ja olen todella todella positiivisesti yllättynyt tuloksista.
Ei ihan perusihonhoitotuotteita, mutta edistyneelle käyttäjälle aika must have-juttu.
Vierailija kirjoitti:
Nro 1, kiitos vastauksesta! Onko poskipunanlaittoon jotain poskipuna for dummies -ohjetta, millä varmasti onnistuisi? Tuo poskipuna on ollut sellainen tuote, jota en jotenkin jostain syystä ole koskaan uskaltanut hankkia...
Ja vielä pari tyhmää kysymystä (kyllä, olen todella amatööri), kannattaako minun alkaa esimerkiksi rasvaamaan kasvoja (kuivumisongelmia ei ole) tai käyttämään vaikka jo jonkun sortin silmänympärysvoidetta? Voiko sellaisella ehkäistä tulevaisuutta ajatellen ryppyjen muodostumista?
-AP
Jos sulla on noin hyvä iho eikä mitään hankaluuksia, niin pohtisin kyllä vakavasti että onko pakko ryhtyä siihen kemikaalikierteeseen?
Eli suosittelen että menisit kosmetologille, joka mittaa sun ihon kosteuden ja tekee arvion sen kunnosta ja tarpeista. Ja sitten ostat vasta sen perusteella.
Jotkut onnekkaat ovat saaneet sellaiset geenit että iho on uskomaton teki sille sitten mitä tahansa tai on tekemättä mitään, ja silloin ei kannata turhaan keikuttaa venettä eri tököteillä.
Nro 4, olet kyllä oikeassa. En toki ehdoin tahdoin halua koukuttaa itseäni ihonhoitoon, kun olen hyvin selvinnyt myös tällä hoitamattomuudella. Pelkään vain, että joskus huomaankin täysin rypistyneeni ja tajuavani, että olisin edes osittain voinut torjua tilannetta sopivalla ennallaehkäisyllä. :D
Tuollainen arviokäynti kosmetologilla kyllä kiinnostaisi. Pinttynyt mielikuvani on vain sellainen, että näen kosmetologin tuputtavan minulle toinen toistaan kalliimpia tuotteita enkä pääse tilanteesta eroon. :D Ehkäpä pitäisi päästä eroon mielikuvasta ja vain mennä rohkeasti kosmetologin pakeille, käynhän kuitenkin jo kulmiani siellä laittamassa. :)
-AP
Liika meikkaaminen vain vanhentaa pitemmän päälle. :) Kun iho ja hiukset on hyvässä kunnossa ja mieli iloisena, on helppoa olla kaunis. Muista siis kosteuttaa ihoa, pitää huolta hiuksista, syödä terveellisesti, nukkua ja liikkua.
Vierailija kirjoitti:
-AP
Tässä on minusta oikein hyvä postaus poskipunan levittämiseen :)
http://www.lily.fi/blogit/saara-sarvas/punaposkien-abc
Itse käytän lähinnä Lumenen puhdistustuotteita, suosittelen tutustumaan :) (Ei, en ole maksettu mainos, tykkään vain niin paljon Lumenesta :D) Rasvaa suosittelisin käyttämään omien tarpeiden mukaan. Itsellä kuiva iho (talvisin) niin rasva on aika must-tuote. Mulla on nuoresta iästäni (19v) huolimatta silmäryppyjä, joten käytän kyllä jo silmänympärysvoidetta tai vähintään normaalia kosteusvoidetta :D
Suosittelen aurinkopuuteria. Itsekkin olen kalpea ja saan aina kuulla etten muka ulkoile tarpeeksi kun en rusketu. Aurinkopuuteri auttaa antamaan vähän väriä,mutta sen kanssa kannattaa olla varovainen. Ei kannata ostaa liian tummaa, tai laittaa liikaa. Itse otan puuterin purkin kannesta, jotten sotkisi vahingossa koko naamaani ja sivelen sitä poskipäiden alapuolelle korostaen niitä. Voi myös laittaa sitä leukaan ja otsalle, muttei koko naamaan levittää.
Toinen suosikkini on valokynä. Sekin auttaa korostamana piirteitä ja sillä voi myös peittää näppyjä ja finnejä. Jos käyttää peittämin tarkoitukseeen, tökätä piste näpyn päälle ja sormen päällä tuputtamalla levittää se. Jos silloin hieroo sen, se ei peitä tarpeeksi ja joudut kokoajan lisäämään.
Korostamis tarkoitukseen ehdään ensin kolmio kulmakarvojen väliin (yksi kulma osoittaa alas, kaksi muuta sivuille), nenän varteen 2-3, nenän vierustoille pienet kolmiot (jotka osoittaa korvia kohti), poskipäihin korkeimpaan kohtaa helminahana 3. Ensin tuputtelet taas sormen päällä voiteen ja lopuksi voi levittää jos sit tulikin liikaa, kunhan muistat ettet levitä väärään paikkaan. Esim poskipäiden päällä olevia pisteitä ei kannata levittää ylös tai alas, vaan poskipäänmukaisesti.
BB-voide, poskipuna, kulmakarvojen harjaus ja huulipuna niillä pärjää oikein pitkälle. Rasvausta ja naamioita ei tarvitse tehdä jos iho ei niitä kaipaa. Mossan vitamiinikasvoöljy voisi sopia sulle! Vitamiinit tekee iholle myös hyvää. Lumenen niin uutuustuotteisiin kanntaa tutustua löytyy kaikke kevyttä esim meikkivoideseerumia ja poskipunatippoja. :)
Oi! Kiitos vinkeistä! :) paljon jo hyödyllistä tietoa saanut + hyviä ajatuksia ja mielipiteitä. Ehkä mä näillä ohjeilla uskaltaudun poskipunaa shoppailemaan ja kokeilemaan.
Tuo aurinkopuuteri voisi olla myös kokeilemisen arvoinen vinkki. Olen siis todella vaalea ja kesälläkään en rusketu helposti.
-AP
Itse kaytän bare mineralsin mineraalimeikkivoidetta ja puuteria. Se meikkivoide on sellaista jauhemaista joka pyöreällä harjalla levitetään ihoon. Se ei ole kovin peittävää, enemmänkin tasoittaa ihon epätasaisuutta ja väriä, ja on myös hengittävää joten ei tuki ihoa. Hyvin riittoisaa,mutta kallis kerta ostos. Tätä myydään ainakin sokoksella, niin kannattaa sieltä käydä kyselemässä, he auttavat valitsemaan oikean sävyn. Ja siis iso purkki sitä meikkivoidetta maksaa noin 50e mutta riittää minulla aikalailla vuoden ja meikkaan päivittäin. Bare mineralssilla myydään myös aloitua pakkausta joka maksaa about 100e mutta siinä tulee mukana meikkivoide, puuteri, aurinkopuuteri, joko peitevoide tai meikinpohjustus voide sekä meikkivoidesivellin (siihen pitää olla omanlainen, normaali "lättänä" ei käy) sekä puuteri sivellin. Ovat toki pienempiä purkkeja, mutta siltikin riittä pitkälle, ja joskus laskin niin tuon paketin arvo on jossain 250e koska ne siveltimet ovat törkeen kalliita. Myöskin hyviä ja kestäviä.
Puhdistus ja kosteutus ovat kaiken a ja o. Silmänympärysvoidetta suosittelen kyllä :)
Bb-voidetta tai jotain muuta on hyvä käyttää talvisinkin, koska niissä on uv-suoja! Kesällä tulee laitettua erikseen , mutta ei muulloin vaikka on hyvä käyttää ympärivuoden. :)
Mahtavaa, että käyt ammattilaisella laitattamassa kulmat! Kauniit kulmat kun kehystävät kasvoja :) Jos sulla on oikeasti hyvä iho, et välttämättä ''tarvitse'' meikkivoidetta ollenkaan. Korkeintaan kevyesti Lumenen CC-voidetta (oma ikisuosikki!) tai Lumenen Nude Perfection Glow -meikkivoidetta ja pieni sipaisu poskipunaa, tuo väriä kasvoille! Ja muista aina huolellinen puhdistus iholle :)