Mistä asioista teille on sanottu, että "kyllä sinäkin tässä iässä/vanhempana sitten..." Pitikö tämä paikkaansa?
Itselleni on sanottu mm. että
- Alan sisustaa
- Haluan äidiksi
- Alan pitää mökkeilystä primitiivisissä olosuhteissa
Näistä mikään ei toteutunut. Eikä haittaisi, vaikka olisivatkin toteutuneet, ihminen saa vanhetessaan muuttua. Lähinnä ärsyttää se ylimielinen oletus, että KAIKKi tekevät iässä x asiaa y, kun minäkin.
Kommentit (31)
"Kyllä teillekin vielä toinen lapsi tulee." Öö ei ole tulossa, kukaan täysjärkinen ei tee enempää lapsia kuin itse pystyy elättämään.
Ennenaikojaan vanhentuneet liki samanikäiset kollegat, "katsos tässä iässä.." .
Kyllä sä sen vaimon löydät, en ole löytänyt, niin mukavaa kun semmonenkin olis olemassa kun kaikkea muuta jo on.
Teininä kuulin jatkuvasti että kyllä sinä sitten vanhempana tulet pukeutumaan muutenkin kuin mustiin vaatteisiin ja että tuo on vain ohimenevä vaihe. No, olen 34 ja pukeudun edelleen samalla tavalla että aika kauan on tuo "vaihe" kestänyt :D
"Kyllä sinäkin sitten lihot, kunhan minun ijille elät" Viimeksi työkaveri joka noin sanoi oikein loukkaantui, kun kävi ilmi, että hän on minua kuusi vuotta nuorempi.
Että tulen palaamaan kotiseudulle maalle ja opin ymmärtämään omakotitalon hienouksia. Näin nelikymppisenä täydestä sydämestä pääkaupunkia rakastavana voin kertoa, ettei tule koskaan tapahtumaan.
Olen myös ollut kasvissyöjä kohta 25 vuotta, vaikka senkin piti olla vain ohimenevää hölmöilyä.
Miten te voitte muistaa jotain 20 vuotta vanhoja lohkaisuja?
Lakkaat kuuntelemasta heviä. Merkkejä kyllästymisestä ei ole vielä havaittavissa (ikää 40).
Vierailija kirjoitti:
Oikein tyhmät jutut jää helposti mieleen.
Että haluan kyllä lapsia, mieli kyllä muuttuu, et vain vielä tajua ym.
Ei, en ole teininä enkä nuorena aikuisena ollut sen enempää mustavalkoisesti ajatteleva kuin nykyäänkään, enkä ole koskaan halunnut lapsia. Ärsyttää, että se olisi jokin jota kaikki himoitsee. Tehkää te muut, minä elän itsekkäästi omannäköistä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Että tulen palaamaan kotiseudulle maalle ja opin ymmärtämään omakotitalon hienouksia. Näin nelikymppisenä täydestä sydämestä pääkaupunkia rakastavana voin kertoa, ettei tule koskaan tapahtumaan.
Olen myös ollut kasvissyöjä kohta 25 vuotta, vaikka senkin piti olla vain ohimenevää hölmöilyä.
Äläpä vielä nuolaise, tänne kylille on muuttanut juuri helsingistä eläköityneitäjotka on nuorena hesaan muuttaneet, toiset ostaa tontin ja rakentaa sille talon ellei entinen kotitalo ole vapaana, jotkut ostaa vieraalta talon. Perhana tästä kylästä on tullut helsinkiläiseläkeläisten nukkumalähiö huomaamatta, kylällä ei ole edes mitään palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein tyhmät jutut jää helposti mieleen.
Mulla on sitten varmaan harvinaisen fiksua porukkaa ympärilläni. :)
Aika monta kertaa sain nuorena kuulla, että "kyllä sinäkin vielä naimisiin menet ja lapsia hankit".
No, tiesin jo 7-vuotiaana, että en mene enkä hanki. Olen niin suuresti omaa rauhaa arvostava ihminen, että en yksinkertaisesti kykenisi perhe-elämään enkä edes parisuhteeseen. Yksikseen eläminen on minulle ainoa vaihtoehto. Se minut on pitänyt hyvinvoivana ja tuottavana kansalaisena ja pitää edelleen.
t. 63-vuotias lapseton vanhapiika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä vielä nuolaise, tänne kylille on muuttanut juuri helsingistä eläköityneitäjotka on nuorena hesaan muuttaneet, toiset ostaa tontin ja rakentaa sille talon ellei entinen kotitalo ole vapaana, jotkut ostaa vieraalta talon. Perhana tästä kylästä on tullut helsinkiläiseläkeläisten nukkumalähiö huomaamatta, kylällä ei ole edes mitään palveluita.
Heh, tiedän ettei tuollainen tule koskaan toteutumaan kohdallani :) Päinvastoin suunnittelen muuttavani ulkomaiden lämpöön, kun eläkeikä koittaa - joku Italia olisi vallan ihana!
Unohtui muuten ensimmäisestä viestistä yksi asia, jossa mielipiteeni ON muuttunut: vannoin aina, etten haluaisi lapsia, mutta niin vain oikean miehen osuttua kohdalle tuli lapsia oikein kaksin kappalein.
Erosin kirkosta 16-vuotiaana ja sain kuulla, että kyllä sinä sitten vanhempana, kun ymmärrät jotain asioista liityt takaisin, kun haluat kirkkohäät jne. olen 34-v. eikä ole aikomusta liittyä takaisin, eikä häät kiinnosta edellenkään.
Minulle on lapsesta asti toitotettu, että kyllä minä haluan sitten vanhempana äidiksi. Olen nyt 26-vuotias. Olen 7-vuotiaasta asti tiennyt, etten halua lapsia ja odotan jo innolla että pääsen neljän vuoden päästä sterilisaatioon.
Sitä on sukulaiset odotelleet jo monta pitkää vuotta, että oppisin kahvia juomaan. En oo vielä oppinut, neljääkymppiä lähenen.
- alat käyttää rintaliivejä kun kasvaa isot tissit (pidin isoja rintoja äidillisinä enkä halunnut sellaisia ja rintaliivit koin ahdistaviksi ja ihanuus, pysyin keijukaisena!)
- leikkaat tukan (enkä leikannut)
- teet lapsia (en tehnyt)
- unohdat tuon musiikin ja alat kuunnella humppaa (en!)
- lopetat tuollaiset höpöhöpöpuheet (en)
Jne. Ei ne koskaan pidä paikkaansa. Ne on vaan tapa kohdella alentuvasti eri mieltä olevaa ihmistä, yleensä nuorta.
Lopetan tietokonepelit. No enpä ole lopettanut vaan ostanut vielä pleikkarinkin :D
M30