Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun työpaikalla odotetaan että toiset joustaa aina, ja toiset ei jousta milliäkään

Vierailija
26.11.2016 |

Olen siis itse yksi näistä, jolle joustaminen tiettyyn rajaan asti on ihan ok. Tarkoitan nyt ylitöihin jäämistä/vuorojen vaihtoa/"huonojen" vuorojen tekemistä (esim pe-ilta, la-aamu). Mutta välillä ottaa päähän, kun toiset saa samaa palkkaa työstä, eikä heiltä edes kysytä jäisivätkö vaikka pitkään päivään, koska eivät ole ikinä suostuneet, tai muuten odoteta minkäänlaista joustoa. Sitten joustajalta vaaditaan aina vaan enemmän joustamista, kun sellaisia tilanteita nyt kuitenkin aina tulee, ihmiset on sairaana ja niin poispäin. Mielipiteitä? Miten muiden työpaikoilla tällaiset tilanteet on järjestetty? Itse työskentelen siis hoitoalalla, ja töitä tehdään kellon ympäri.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ihmiset ei osaa ajatella muita kuin itseään. 

Miksi pitäisi ajatella muita kuin itseään? Mä olin ennen kiltti ja työelämässä joustava, tosin harvoin piti joustaa ja kun työyhteisössä kaikki oli mukavia niin ei ongelmaa joustamisen suhteen. Mutta kerran kieltäydyin perjantai-illasta koska halusin lähteä kavereiden kanssa baariin ja kieltäytymisestä tuli mulle syyllisyydentunne.

Tajusin että kiltteys on sairaus josta pitää päästä eroon koska väärässä paikassa kilttiä käytetään hyväksi. Psyykkasin itseni ja opettelin sanomaan ei ja vaatimaan kaikkea ja nykyään elämä on helppoa ilman syyllisyyttä siitä kun sanoin ei. Kaikkien kilttien pitäisi tajuta se ettei siitä ole mitään hyötyä, katsokaa vaikka miten jeesuksellekin lopulta kävi

Vierailija
22/25 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta joustaminen, jos ärsyttää. Eihän kaikki muutkaan jousta. Sanoo vain ettei nyt pysty.

Esimiehet ei varmasti viihdy kauaa, jos kaikki työntekijät olisivat tuollaisia.

Se on voi voi.. iteppä ovat esimiestehäviin hakeutuneet

Niin voi sanoa, että se on voi voi. Mutta kyllä tuohon joku muu ratkaisu pitäisi keksiä, kuin se että esimiehet vaihtuvat puolen vuoden välein. Ei sekään kovin mielekästä ole työntekijöille.

Ei mua haittaa jos esimies vaihtuu usein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse joustan aina meillä lomavuoroissa, koska toiset ovat niin paukapäitä etteivät millään voi jotain kesää pitää lomaansa muulloin kuin parhaimpaan loma-aikaan heinäkuussa. Jos sellainen vaara on, he pitävät mykkäkoulua tai uhkaavat ties millä, ja meidän esimies on niin tossu että välttelee konflikteja. Jotta osastolla säilyy rauha, olen tähän asti suostunut pitämään omat lomani milloin kesäkuussa, milloin elokuussa.

Meillä kans yks tällainen paukapää, joka vielä kaiken huipuksi lähtee yleensä etelään koko kesälomaksi!

Vierailija
24/25 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joustan yleensä silloin, kun siitä on minulle jotain hyötyä, eli esim. sopii tilanteeseen paremmin tai saan kaksi vapaata yhden sijaan. Tunnen myös joskus syyllisyyttä kieltäytymisestä, mutta yritän selittää järjellä itselleni ettei syyllisyyttä kannata potea. Pitää muistaa ajatella myös itseään, ettei väsy liikaa tai aleta käyttää hyväksi.

Vierailija
25/25 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin 5 v kesälomat kansiossa. On helppo sieltä katsoa miten meni edellisenä vuotena.

Olen ollut yli 15 v saman työnantajan palveluksessa ja joustin aina ekat 7 v. Nyt kun työparin lapsi on jo koulussa, saan heinäkuun lomaksi kun työkaveri suostuu ottamaan kesä ja elokuulle.

Tarhassa lapsi ei tarvi vkoa 8, joten nyt on ekaa kertaa on lomalla vkon 8, sovittiin vedetään pitkää tikkua ja sen jälkeen vuoron perään.

No, pomo jo sanoi saadaan kummatkin, koska kukaan muu ei halua.

Itse sinkkuna joustin aina, johtui siitä että otin mielelläni ylityökorvaukset ja usein pidin 7 vkon kesäloman, kun ylityöt vaihdettiin vapaiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan