Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaadoin vahingossa maidot näppikselle, miehen reaktio !

Vierailija
26.11.2016 |

Mielipiteitä kaipaan...
Taustatietoa. Olemme miehen kanssa melkein 4-kymppinen pariskunta, yhdessä kuusi vuotta, yksi lapsi.

Eilen illalla tein koneella jotain ja söin siinä samalla. Vahingossa maitolasini kaatui ja maidot lensi osittain näppäimistölle.
Käänsin näppäimistön väärinpäin ja jätin kuivumaan yöksi.
Mies jotain aamulla koneella puuhasi ja huomasi ettei näppäimistö toimi kunnolla. Sanoin siis illalla kyllä että näin kävi. Silloin ei reagoinut mitenkään.
Aamulla kysyin että onko se rikki tjtn kun sitä näpräsi. Tiuskaisi vihaisesti jotain.
Kuului välikommenntia tyyliin -voi vittujen kevät-
Koitin vielä uudestaan kysyä että onko napit jumissa ja vastaus oli taas hyvin vihainen tiuskaisu.
Ajattelin sitten että enpä puhu mitään kun niin koville ottaa. Puuhailin omiani ja mies keittiön pöydällä avasi näppäimistöä. Puuhasi sen kanssa vähän aikaa ja keräsi sitten harrastuskamansa kasaan ja lähti. Sanaakaan sanomatta.

En tiedä että kauanko tämä mykkäkoulu kestää.

Meillä on normaalia että arjen pienet mokat ovat suuria vastoinkäymisiä parisuhteelle. Itse ajattelen että okei, ehkä meni rikki, ostetaan kaupasta uusi. Miehen pää tuntuu räjähtävän ja voi mennä monta päivää ennen kuin keskustelu palaa normaaliksi.
Miten teillä muilla puoliso suhtautuu jos näppikselle kaatuu vahingossa jotain?

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei ole kiinnostunut tietokoneista, joten sitä ei kiinnosta yhtään jos omalle näppikselleni jotain kaadan.

Mä lähtisi kauppaan ostamaan uuden, mies saattaa uteliaisuuttaan avata vanhan ja laittaa sen kuntoon.

Vierailija
42/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu lähinnä, että miksi nelikymppinen nainen juo ylipäätään maitoa... Ja vielä koneen ääressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi suuttumus on perusteltua. Kyllä minuakin ottaisi päähän jos joku kaataa juotavaa näppikselle niin että joutuu ostamaan uuden.

Näppis maksaa noin kympin ja vähän parempi näppis joitain kymppejä, mutta on toki olemassa pelaajien erikoisnäppiksiä, jotka maksavat satoja euroja.

Ei tuo suuttuminen josta kympin härpäkkeestä ole minusta järkevää.

Kyllä se on järkevää jopa sen parinkympin näppiksen takia. Voinko minä tulla rikkomaan tavaroitasi jotka maksavat vain parikymppiä?

Koska se että menee syömään tietokoneen eteen on tahallinen asia.

Voit tulla rikkomaan tahallisesti vahingossa. Rikkominen rikkomisen ilosta ei taas ole sallittua, mutta meillä ei raivota edes siitä, vaikka vahinko olisi osittain tahallinen. Aika helvetin paljon saisi elämän aikana silloin raivota.-ohis

Vierailija
44/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehen lapsuudenperheessä on suhtauduttu mokailuun? Onko saanut selkäänsä vahingoista, tai järkyttävät huudot? On sitten mallioppinut samat reaktiot.

Minun lapsuudenperheessä isä sai ihan järkyttävät raivarit, jos joku kaatoi jotain, rikkoi vahingossa lasin taikka lautasen. Hermostun, jos mies rikkoo jotain, mutta en näytä sitä miehelle, sillä tämä reagointitapa on yksinkertaisesti perseestä ja aion päästä tästä eroon. Minun perheessä ei tarvitse kävellä seinänvierustoja pitkin, jos mokaa vahingossa, sen olen päättänyt.

Moka on ihan eri asia on suunniteltu tyhmyys. Tietokoneen ääressä ei syödä. Sen nyt tajuaa jokainen aikuinen ihminen

Meillä syödään tietokoneen ääressä, sekä minä että mies. Ja mies on koodari. Alan ammattilaisilla tosin on omat koneet ja omat näppikset, niin meilläkin. Ihan sama söisinkl vai ei, niin ei mies silti päästä koneensa luokse, koska tekee sillä hommia. Meillä on ihan omat koneet ja jos ap:n mies on alan ammattilainen, niin veikkaisin heilläkin olevan. Jolloin näppiksen arvo on luokkaa muutama kymppi.

Luojan kiitos meillä ei nipoteta sellaisista asioista, kuin koneen ääressä syönti. En nipota minä enkä mies.

Toivottavasti teillä ei ole lapsia eikä ikinä tulekkaan

Vierailija
45/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näppiksen ääressä ei syödä tai juoda! Tämä on vakiosääntö. Siskoni läppärin näppikselle kaatui bileissä juomaa, korjauslasku 250e.

Tyrsk :D Syön ja juon aina näppiksen ääressä, justiinsa aamupuuron tässä vetäisin. En edes omista keittiönpöytää, sohvalla istun ja syön ja näplään konetta/katson sarjoja tms.

Jos mun näppis menee rikki niin 20-30 eurolla saan uuden.

Ei ole miestä raivostumassa asiasta, eikä olis syytä edes raivostua jos itse uuden ostan kun vanha rikki menee. Jos haluaa pitää näppiksen ruuattomana niin ostakoon oman näppiksen ja käyttäköön sitä ihan itsekseen. Ongelma ratkaistu!

Aamu? Nyt on päivä!

Vierailija
46/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irrallinen näppäimistö - so what? niitä saa uusia kaupasta ja aika halvallakin

jos läppiksen näppäimistö.. miksi edes juoda/syödä läppärin vieressä :)

Ja miehesi todellakin ylireagoi jos kyseessä irtonäppäimistö!

Vierailija
47/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehen lapsuudenperheessä on suhtauduttu mokailuun? Onko saanut selkäänsä vahingoista, tai järkyttävät huudot? On sitten mallioppinut samat reaktiot.

Minun lapsuudenperheessä isä sai ihan järkyttävät raivarit, jos joku kaatoi jotain, rikkoi vahingossa lasin taikka lautasen. Hermostun, jos mies rikkoo jotain, mutta en näytä sitä miehelle, sillä tämä reagointitapa on yksinkertaisesti perseestä ja aion päästä tästä eroon. Minun perheessä ei tarvitse kävellä seinänvierustoja pitkin, jos mokaa vahingossa, sen olen päättänyt.

Moka on ihan eri asia on suunniteltu tyhmyys. Tietokoneen ääressä ei syödä. Sen nyt tajuaa jokainen aikuinen ihminen

Meillä syödään tietokoneen ääressä, sekä minä että mies. Ja mies on koodari. Alan ammattilaisilla tosin on omat koneet ja omat näppikset, niin meilläkin. Ihan sama söisinkl vai ei, niin ei mies silti päästä koneensa luokse, koska tekee sillä hommia. Meillä on ihan omat koneet ja jos ap:n mies on alan ammattilainen, niin veikkaisin heilläkin olevan. Jolloin näppiksen arvo on luokkaa muutama kymppi.

Luojan kiitos meillä ei nipoteta sellaisista asioista, kuin koneen ääressä syönti. En nipota minä enkä mies.

Toivottavasti teillä ei ole lapsia eikä ikinä tulekkaan

Taattua av-laatua 😂. Ja jos meillä olisi lapsia, sinä tekisit lasun koska koneen ääressä syöminen tarkoittaa sitä, että olemme vastuuntunnottomia ja huonoja vanhempia? Tosin tässä yhteydessä on pakko epäillä provoksi, keuli pikkusen liikaa toi kommentti.

Vierailija
48/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te mammat joiden mielestä on ihan ok pitää päiväkausien mykkäkoulua yhden irtonäppäimistön takia, kysymys. Miten paljon teillä tapellaan noin niinku yleensä? Joka päivä, kerran pari viikossa, joka toinen viikko...?

Vierailija
49/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa sellainen näppis jonka voi viedä vaikka kevyeen suihkuun.  "nimimwerkkiu 100 pepsiä(salamaa) ja tuhat maitoa(yötä) näppikselle kaatanut"

Vierailija
50/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillekin on ihan pieni, random, sattuma tai vahinko joku koko kupin kaatavs "no voi vittujen vittu"- katastrofi?

Mikä niitä oikein vaivaa? Miksi pienikin asia, vaikkapa liikenteessä suurinpiirtein horisontissa näkyvä hidas rekka aiheuttaa kaamean sadattelun ja koko reissu saatana pilalla jne jne??

Onko ne koko ajan räjähtämäisillään jostain isommasta asiasta jota ne ei uskalla edes käsitellä? Onko ne ihan siis viittävaille joukkomurhaajia?

Vai onko ne Niinkuin mun ex, paperitiikereitä eli raukkiksia

, jotka meuhkaa ja huutaa pikkuasioista joilla saa läheiset ja perheen pelkäämään mutta jotka ei ikinä ota mistään oikeesti vastuuta eikä ikinä tee mitään että.Mikään Asia Elämässä muuttuisi parempaan??

Että muuten vituttaanuo tyhjänreuhaajat.

Vierailija
51/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että miehellesi tuo tapahtuma on merkki siitä, että suhtaudut välinpitämättömästi hänelle tärkeisiin asioihin.

Vierailija
52/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteitä kaipaan...

Taustatietoa. Olemme miehen kanssa melkein 4-kymppinen pariskunta, yhdessä kuusi vuotta, yksi lapsi.

Eilen illalla tein koneella jotain ja söin siinä samalla. Vahingossa maitolasini kaatui ja maidot lensi osittain näppäimistölle.

Käänsin näppäimistön väärinpäin ja jätin kuivumaan yöksi.

Mies jotain aamulla koneella puuhasi ja huomasi ettei näppäimistö toimi kunnolla. Sanoin siis illalla kyllä että näin kävi. Silloin ei reagoinut mitenkään.

Aamulla kysyin että onko se rikki tjtn kun sitä näpräsi. Tiuskaisi vihaisesti jotain.

Kuului välikommenntia tyyliin -voi vittujen kevät-

Koitin vielä uudestaan kysyä että onko napit jumissa ja vastaus oli taas hyvin vihainen tiuskaisu.

Ajattelin sitten että enpä puhu mitään kun niin koville ottaa. Puuhailin omiani ja mies keittiön pöydällä avasi näppäimistöä. Puuhasi sen kanssa vähän aikaa ja keräsi sitten harrastuskamansa kasaan ja lähti. Sanaakaan sanomatta.

En tiedä että kauanko tämä mykkäkoulu kestää.

Meillä on normaalia että arjen pienet mokat ovat suuria vastoinkäymisiä parisuhteelle. Itse ajattelen että okei, ehkä meni rikki, ostetaan kaupasta uusi. Miehen pää tuntuu räjähtävän ja voi mennä monta päivää ennen kuin keskustelu palaa normaaliksi.

Miten teillä muilla puoliso suhtautuu jos näppikselle kaatuu vahingossa jotain?

Sattuuko niitä "arjen pieniä vastoinkäymisiä" yleensä vain AP:lle?

Tuolloin kyllä ymmärrän miehen vihaisuuden, kun joutuu olemaan kimpassa Sohlo-Minnan kanssa.

Nimim. Kokemusta Minnasta

Vierailija
53/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kyse oli irrallisesta näppäimistöstä eikä läppäristä, niin miehesi ylireagoi ja pahasti. Elämästä on hyvin raskasta jos noin pientä viitsii viittä minuuttia kauempaa murehtia.

Hyvä näppäimistö maksaa satoja euroja. Eli kovin halpa ei ole. Nyt AP:n mies joutuu ostamaan uuden.

Kukahan tarvitsee satojen eurojen näppämistöä kotioloissa?

Mikähän siinä on, että aina löytyy joku joka ei osaa ajatella hankintoja muuten kuin utilitaristisesta näkökulmasta?

Vierailija
54/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mikään vahinko. Koneen lähellä ei saa syödä tai juoda mitään. Miten muka vahingossa joit maitoa?

Vierailija
55/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, vaikken ole kaatanutkaan mitään näppikselle. Mykkäkoulua seuraa pari päivää jos olen pysäköinyt ykkösauton liian kauas sisäänkäynnistä (ruuhka-aika, ei muita paikkoja) tai kakkosauton liian näkyville. Mykkäkoulua viikko, jos lapsi kaataa maitolasin illallispöydässä. Tai voirasiassa on ruokaveitsi eikä voiveitsi. Epäilen huonoa itsetuntoa (koulukiusattu) tai lievää OCDtä.

Vierailija
56/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te mammat joiden mielestä on ihan ok pitää päiväkausien mykkäkoulua yhden irtonäppäimistön takia, kysymys. Miten paljon teillä tapellaan noin niinku yleensä? Joka päivä, kerran pari viikossa, joka toinen viikko...?

Jos joku asia johtuu täydestä välinpitämättömyydestä niin en todellakaan anna nopeasti anteeksi.

On täysin välinpitämätöntä syödä tietokoneen ääressä

Vierailija
57/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 26 vuotias mies ja minua on ihmetyttänyt yli neljäkymppistenkin käytös joskusk. Se on todella outoa, kun aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin lapset. Ei kunnollista tunnekontrollia tunnu olevan. Aika hullua. Sinullakin on nyt emotionaalinen lapsi puolisona, Ap. Onnea siitä.

Vierailija
58/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on palstamammojen mielestä mies syypää- tottahan toki näin on miesvihapalstalla.

Heitelkää ikkunoistanne omat näppiksenne, miesvihanne on jo todella säälittävää.

Peniskateus vai oma riittämättömyys ihmisenä saa teidät miesvihaajiksi?

Vierailija
59/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia kirjoitti:

Tulee mieleen, että miehellesi tuo tapahtuma on merkki siitä, että suhtaudut välinpitämättömästi hänelle tärkeisiin asioihin.

Kyse on näppäimistöstä herranen aika! Meillä mies toistuvasti unohtaa esim laskea suihkun alas, koska itse nostaa sen katonrajaan asti ja minä persjalkaisena joudun hakemaan jakkaraa sitä varten, että saan suihkun alas. Loukkaannunko, vaikka olen sanonut asiasta miehelle? No en. Loukkaannunko miehelle, jos mies imuroi omalla tyylillään ja pölyä jää silti sinne sun tänne, vaikka minulla on pölyallergia ja astma? En. Loukkaannunko jos mies särkee lempikuppini, vaikka olisin hetki sitten sanonut, että ole varovainen? En. Tällaisilla asioilla ei yksinkertaisesti ole mitään merkitystä kokonaisuuden kannalta. Nipotanko ja mökötänkö pikkuasioista, vain otanko huomioon miehen kokonaisuudessaan? Niin...jokainen voi itse vaikuttaa siihen, millainen ilmapiiri kotona on. Riidelläänkö jatkuvasti ja vedetään hernettä nenään, kun kumppani ei toimi kaikissa maailman asioissa kuten minä haluaisin ja mikä minulle olisi tärkeää, vai haluanko, että kotona on rento, lämmin ja rakastava tunnelma?

Vierailija
60/192 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku asia johtuu täydestä välinpitämättömyydestä niin en todellakaan anna nopeasti anteeksi.

On täysin välinpitämätöntä syödä tietokoneen ääressä

Eli miten usein teillä riidellään puolison "täydellisestä välinpitämättömyydestä"? Ja miten pitkään mökötyksesi kestäisi esim. irtonäppiksestä?